«Ζεστό χρήμα» 357 εκατ. ευρώ «ρίχνει» το υπουργείο Υποδομών στις επεκτάσεις του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Χθες, το υπουργείο Υποδομών κοινοποίησε την απόφαση του υπουργού Δημήτρη Ρέππα για την εκταμίευση 357 εκατ. για λογαριασμό της εταιρείας «Αττικό Μετρό»...
Χθες, το υπουργείο Υποδομών κοινοποίησε την απόφαση του υπουργού Δημήτρη Ρέππα για την εκταμίευση 357 εκατ. για λογαριασμό της εταιρείας «Αττικό Μετρό»...
Τη «μερίδα του λέοντος», ήτοι 163 εκατ. ευρώ, θα την καρπωθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης, 41 εκατ. η επέκταση «Χαϊδάρι – Πειραιάς», 73 εκατ. το τμήμα «Αιγάλεω – Χαϊδάρι», 36 εκατ. οι σταθμοί της γραμμής «3» και 41 εκατ. η επέκταση προς το Ελληνικό.
Υπενθυμίζεται ότι, σε καθαρά επιχειρησιακό επίπεδο, το Μετρό της Αθήνας εγκαινίασε, πριν από λίγες ημέρες, το σταθμό «Αγία Παρασκευή».
Η επιβατική κίνηση αναμένεται να διαμορφωθεί σε 10-15 χιλιάδες επιβάτες ημερησίως, καθώς η περιοχή που φιλοξενείται ο σταθμός είναι σχετικά αραιοκατοικημένη (σύνορα των δήμων Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου).
Στην επέκταση προς Ελληνικό, σε εξέλιξη βρίσκεται η τοποθέτηση ψευδοροφών στους σταθμούς «Ελληνικό» και «Αργυρούπολη», ενώ στο σταθμό «Ηλιούπολη» ολοκληρώνεται το στέγαστρο της δεύτερης εισόδου.
Στην επέκταση προς «Ανθούπολη» και «Περιστέρι», σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ανέγερσης ανοξείδωτου στεγάστρου της κύριας εισόδου και η εγκατάσταση ακυρωτικών μηχανημάτων και φωτιστικών.
Με βελτιωμένη χάραξη το Μετρό Θεσσαλονίκης
Αντιστοίχως, με ταχύτατους ρυθμούς, προχωρά η κατασκευή των δύο σηράγγων του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το 2015, μαζί με την επέκταση στην Καλαμαριά.
Οι δύο μετροπόντικες κινούνται πλέον σε εδάφη που δεν δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα, έχοντας κατασκευάσει το 50% του συνολικού τους έργου (περίπου 3.800 μέτρα, η ταχύτητα τους κρίνεται ικανοποιητική).
Σε τρείς μήνες, ο πρώτος μετροπόντικας αναμένεται να αφιχθεί στο σταθμό «Ευκλείδης», ο οποίος θεωρείται και ο πιο προχωρημένος κατασκευαστικά, ενώ μετά από ένα μήνα θα ακολουθήσει και ο δεύτερος.
Οι επόμενοι σταθμοί που περιμένουν την έλευση των μετροποντίκων είναι οι σταθμοί: «Φλέμινγκ», «Αναλήψεως» και ο σταθμός «Πατρίκιου» που θα είναι και ο σταθμός διασταύρωσης για την επέκταση προς Καλαμαριά.
Σε καθαρά χρηματοοικονομικό επίπεδο, τα έσοδα της Αττικό Μετρό για το 2011 υπολογίζονται στα 613 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 200 εκατ. προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), 382 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και 31 εκατ. από συμψηφισμό ΦΠΑ.
Μόλις πριν από μερικές ημέρες, το ελληνικό Δημόσιο εγγυήθηκε για το τελευταίο δάνειο ύψους 150 εκατ. ευρώ που έλαβε η Αττικό Μετρό από για την ΕΤΕπ για την επέκταση των γραμμών της.
Σύμφωνα με σχετική απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη, το δημόσιο θα λάβει προμήθεια 750.000 ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,5% του ποσού του δανείου.
Οι όροι του δανείου προβλέπουν ότι η Αττικό Μετρό θα πρέπει να το αποπληρώσει ως το 2040, ενώ η εξόφληση του θα γίνει με σταθερό επιτόκιο 3,35%. Θα προηγηθεί μία περίοδος χάριτος επτά ετών, μετά την οποία θα αρχίσει η Αττικό Μετρό να εξοφλεί το δάνειο.
Οι όροι του δανείου προβλέπουν ότι η Αττικό Μετρό θα πρέπει να το αποπληρώσει ως το 2040, ενώ η εξόφληση του θα γίνει με σταθερό επιτόκιο 3,35%. Θα προηγηθεί μία περίοδος χάριτος επτά ετών, μετά την οποία θα αρχίσει η Αττικό Μετρό να εξοφλεί το δάνειο.
Το κεφάλαιο και οι τόκοι του δανείου θα εξοφλούνται κάθε εξάμηνο, αρχής γενομένης από τις 29 Μαΐου του 2018.
Το συνολικό ύψος των δανείων που έχει χορηγήσει η ΕΤΕπ για το μετρό της Αθήνας, από το 1994 μέχρι σήμερα, ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ.
Στον τομέα των εξόδων, μονάχα 140 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για τοκοχρεολύσια, 23 εκατ. για δαπάνες προσωπικού και 3 εκατ. για δαπάνες τρίτων και μελετητών.
Στον τομέα των εξόδων, μονάχα 140 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για τοκοχρεολύσια, 23 εκατ. για δαπάνες προσωπικού και 3 εκατ. για δαπάνες τρίτων και μελετητών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Αττικό Μετρό, μαζί με άλλες 4 ΔΕΚΟ (Τραμ, Κτηματολόγιο, Εγνατία Οδός, ΕΡΤ), εισήλθαν σε στενότερη οικονομική εποπτεία από το υπουργείο Οικονομικών.
Φώτης Φωτεινός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.