magriotis, 24/01/2011
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης συμμετείχε σήμερα σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» στη Θεσσαλονίκη, μαζί με τους Αυτοδιοικητικούς φορείς της πόλης και τη Διοίκηση της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», με θέμα την διαμόρφωση εταιρικής σχέσης μεταξύ της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και των φορέων της Θεσσαλονίκης...
Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο κ. Μαγκριώτης έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Πριν μερικές ημέρες είχαμε τη σύσκεψη με τους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και των εργαζομένων, σήμερα είχαμε τη σύσκεψη με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και της αιρετής περιφέρειας και την επόμενη Δευτέρα θα έχουμε σύσκεψη με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τους εκπροσώπους του πολιτισμού και των αρχαιολογικών υπηρεσιών. Θέλουμε το μετρό να γίνει υπόθεση όλων των Θεσσαλονικέων, γιατί το μετρό ανήκει στην πόλη και στους πολίτες.
Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί η ανταπόκριση σήμερα ήταν καθολική, η συνεργασία απόλυτη και έγινε ενημέρωση σε βάθος για την πορεία των εργασιών και τους σχεδιασμούς των επόμενων γραμμών.
Οι Δήμαρχοι είχαν τις παρατηρήσεις τους, ο καθένας για την περιοχή του, οι οποίες ήταν πολύ δημιουργικές. Θέλουμε να αναπτύξουμε τα επόμενα χρόνια το μετρό των 33 χλμ με τους 33 σταθμούς, που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, το κέντρο της πόλης, ανατολικά και δυτικά. Με ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση στους σχεδιασμούς δυτικά, γιατί η δυτική Θεσσαλονίκη είναι μια περιοχή που έχει αδικηθεί αρκετά μέχρι σήμερα.
Στο τέλος του 2014 ή αρχές του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, που τώρα κατασκευάζεται.
Μέχρι το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων, θα υπάρχει ανάδοχος για την επέκταση των 5 χλμ προς Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα.
Το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η γραμμή της Καλαμαριάς προς τη Μίκρα.
Το 2013 ο σχεδιασμός με την επιτάχυνση των μελετών, προβλέπει την δημοπράτηση της πρώτης γραμμής δυτικά, επί της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα Νοσοκομεία.
Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση σχεδιάζεται και η εγκάρσια τομή στη Δυτική Θεσσαλονίκη, που περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, το Ελευθέριο Κορδελιό και τον Εύοσμο.
Εδώ χρειάζεται και η αξιοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, γι' αυτό και συμφωνήσαμε σε ένα μήνα να γίνει μία συνάντηση όλων των φορέων και του ΟΣΕ, για να δούμε πως μπορούν να αξιοποιηθούν οι γραμμές αυτές για μια πολύ πιο γρήγορη και πιο φθηνή λύση για την επέκταση του μετρό δυτικά.
Θέλω να ευχαριστήσω τους Δημάρχους και τους εκπροσώπους της περιφέρειας για τη συνεργασία. Αυτή η συνάντηση θα επαναλαμβάνεται κάθε μήνα, θα ενημερώνονται για όλες τις εξελίξεις, θα μεταφέρουν και τις δικές τους προτάσεις για να λύνουμε κάθε πρόβλημα που θα συναντούμε, όσο πιο γρήγορα γίνεται, για να μην επαναλάβουμε το κακό παρελθόν με την ασυνεννοησία, τους διχασμούς και τις κακές επιλογές».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τις ενστάσεις της επαναχάραξης, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Δεν ακούσαμε καμία ένσταση. Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. σας μίλησε αναλυτικά, οι σχεδιασμοί γίνονται από την Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεννόηση με όλους τους αρμόδιους φορείς και φυσικά την τοπική αυτοδιοίκηση, πάντοτε προασπίζοντας το δημόσιο συμφέρον και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Αυτή η συνεργασία, η απόλυτη ενημέρωση και η δημοσιότητα, νομίζω ότι θα λύσει όλες τις παρεξηγήσεις του παρελθόντος και θα μας κάνει όλους καλύτερους.
Τονίζω και πάλι, ότι το μετρό μας ενώνει όλους, πρέπει να συμβάλλουμε όλοι, να είμαστε όλοι από την ίδια πλευρά, γιατί το αξίζει η Θεσσαλονίκη και οι άνθρωποι της».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την γραμμή προς την Καλαμαριά, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:
«Η γραμμή προς την Καλαμαριά έχει δημοπρατηθεί στην πρώτη της φάση και τώρα ολοκληρώνονται οι μελέτες για να πάμε στην οριστική δημοπράτηση».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τα παράπονα που εκφράζονται για τις καθυστερήσεις των μελετών δυτικά, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Έχουν απόλυτο δίκιο. Εγώ τα προηγούμενα χρόνια ως Βουλευτής είχα τονίσει ότι η Δυτική πλευρά της πόλης δεν έχει τις υποδομές που χρειάζεται και που έπρεπε να έχει. Οι σχεδιασμοί της Αττικό Μετρό μέχρι πριν από λίγο δεν την περιελάμβαναν. Γι' αυτό ακριβώς δίνουμε προτεραιότητα στη δυτική πλευρά της πόλης με τα χρονοδιαγράμματα που προσδιόρισα προηγουμένως.
Για την δυτική πλευρά της πόλης έχουμε αποφασίσει την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο και μέσα στο 2011 θα δημοπρατηθούν δύο έργα στη δυτική πλευρά της πόλης: η αναβάθμιση της εσωτερικής δυτικής περιφερειακής, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ με τις απαλλοτριώσεις, δηλαδή το τμήμα της περιφερειακής από τον κόμβο K16 της Λαχαναγοράς μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της οδού Λαγκαδά και το πρώτο τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής από το γηροκομείο Άγιος Παντελεήμων στην Ευκαρπία και στα Πεύκα προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί και ο Κόμβος Κ16 από την Περιφέρεια με διασφαλισμένους πόρους 110 εκατ. ευρώ με τις απαλλοτριώσεις. Είναι ο Κόμβος που συνδέει την εσωτερική περιφερειακή στο ύψος της Λαχαναγοράς με το δρόμο προς την Αθήνα. Επίσης επιταχύνουμε και λύνουμε τα προβλήματα σ' ένα τελματωμένο έργο, της σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένος με τον ΠΑΘE».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την αξιοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:
«Έχουμε προτείνει στον ΟΣΕ από καιρό να αξιοποιηθεί κάποια από τις γραμμές που δεν λειτουργούν για την ανάπτυξη μιας προαστιακής σύνδεσης του κέντρου της πόλης από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τα ΤΕΙ και την Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου. Ο ΟΣΕ το μελετά, βρίσκεται όπως γνωρίζετε σε μια φάση αναδιοργάνωσης και σ' ένα μήνα από σήμερα συμφωνήσαμε να γίνει μια συνάντηση παρουσία και του ΟΣΕ για να αξιολογήσουμε και να αξιοποιήσουμε αυτήν την πρόταση».
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης συμμετείχε σήμερα σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» στη Θεσσαλονίκη, μαζί με τους Αυτοδιοικητικούς φορείς της πόλης και τη Διοίκηση της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», με θέμα την διαμόρφωση εταιρικής σχέσης μεταξύ της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και των φορέων της Θεσσαλονίκης...
Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο κ. Μαγκριώτης έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Πριν μερικές ημέρες είχαμε τη σύσκεψη με τους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και των εργαζομένων, σήμερα είχαμε τη σύσκεψη με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και της αιρετής περιφέρειας και την επόμενη Δευτέρα θα έχουμε σύσκεψη με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τους εκπροσώπους του πολιτισμού και των αρχαιολογικών υπηρεσιών. Θέλουμε το μετρό να γίνει υπόθεση όλων των Θεσσαλονικέων, γιατί το μετρό ανήκει στην πόλη και στους πολίτες.
Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί η ανταπόκριση σήμερα ήταν καθολική, η συνεργασία απόλυτη και έγινε ενημέρωση σε βάθος για την πορεία των εργασιών και τους σχεδιασμούς των επόμενων γραμμών.
Οι Δήμαρχοι είχαν τις παρατηρήσεις τους, ο καθένας για την περιοχή του, οι οποίες ήταν πολύ δημιουργικές. Θέλουμε να αναπτύξουμε τα επόμενα χρόνια το μετρό των 33 χλμ με τους 33 σταθμούς, που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, το κέντρο της πόλης, ανατολικά και δυτικά. Με ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση στους σχεδιασμούς δυτικά, γιατί η δυτική Θεσσαλονίκη είναι μια περιοχή που έχει αδικηθεί αρκετά μέχρι σήμερα.
Στο τέλος του 2014 ή αρχές του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, που τώρα κατασκευάζεται.
Μέχρι το τέλος του 2011, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων, θα υπάρχει ανάδοχος για την επέκταση των 5 χλμ προς Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα.
Το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η γραμμή της Καλαμαριάς προς τη Μίκρα.
Το 2013 ο σχεδιασμός με την επιτάχυνση των μελετών, προβλέπει την δημοπράτηση της πρώτης γραμμής δυτικά, επί της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα Νοσοκομεία.
Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση σχεδιάζεται και η εγκάρσια τομή στη Δυτική Θεσσαλονίκη, που περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, το Ελευθέριο Κορδελιό και τον Εύοσμο.
Εδώ χρειάζεται και η αξιοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, γι' αυτό και συμφωνήσαμε σε ένα μήνα να γίνει μία συνάντηση όλων των φορέων και του ΟΣΕ, για να δούμε πως μπορούν να αξιοποιηθούν οι γραμμές αυτές για μια πολύ πιο γρήγορη και πιο φθηνή λύση για την επέκταση του μετρό δυτικά.
Θέλω να ευχαριστήσω τους Δημάρχους και τους εκπροσώπους της περιφέρειας για τη συνεργασία. Αυτή η συνάντηση θα επαναλαμβάνεται κάθε μήνα, θα ενημερώνονται για όλες τις εξελίξεις, θα μεταφέρουν και τις δικές τους προτάσεις για να λύνουμε κάθε πρόβλημα που θα συναντούμε, όσο πιο γρήγορα γίνεται, για να μην επαναλάβουμε το κακό παρελθόν με την ασυνεννοησία, τους διχασμούς και τις κακές επιλογές».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τις ενστάσεις της επαναχάραξης, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Δεν ακούσαμε καμία ένσταση. Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. σας μίλησε αναλυτικά, οι σχεδιασμοί γίνονται από την Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεννόηση με όλους τους αρμόδιους φορείς και φυσικά την τοπική αυτοδιοίκηση, πάντοτε προασπίζοντας το δημόσιο συμφέρον και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Αυτή η συνεργασία, η απόλυτη ενημέρωση και η δημοσιότητα, νομίζω ότι θα λύσει όλες τις παρεξηγήσεις του παρελθόντος και θα μας κάνει όλους καλύτερους.
Τονίζω και πάλι, ότι το μετρό μας ενώνει όλους, πρέπει να συμβάλλουμε όλοι, να είμαστε όλοι από την ίδια πλευρά, γιατί το αξίζει η Θεσσαλονίκη και οι άνθρωποι της».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την γραμμή προς την Καλαμαριά, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:
«Η γραμμή προς την Καλαμαριά έχει δημοπρατηθεί στην πρώτη της φάση και τώρα ολοκληρώνονται οι μελέτες για να πάμε στην οριστική δημοπράτηση».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τα παράπονα που εκφράζονται για τις καθυστερήσεις των μελετών δυτικά, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Έχουν απόλυτο δίκιο. Εγώ τα προηγούμενα χρόνια ως Βουλευτής είχα τονίσει ότι η Δυτική πλευρά της πόλης δεν έχει τις υποδομές που χρειάζεται και που έπρεπε να έχει. Οι σχεδιασμοί της Αττικό Μετρό μέχρι πριν από λίγο δεν την περιελάμβαναν. Γι' αυτό ακριβώς δίνουμε προτεραιότητα στη δυτική πλευρά της πόλης με τα χρονοδιαγράμματα που προσδιόρισα προηγουμένως.
Για την δυτική πλευρά της πόλης έχουμε αποφασίσει την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο και μέσα στο 2011 θα δημοπρατηθούν δύο έργα στη δυτική πλευρά της πόλης: η αναβάθμιση της εσωτερικής δυτικής περιφερειακής, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ με τις απαλλοτριώσεις, δηλαδή το τμήμα της περιφερειακής από τον κόμβο K16 της Λαχαναγοράς μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της οδού Λαγκαδά και το πρώτο τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής από το γηροκομείο Άγιος Παντελεήμων στην Ευκαρπία και στα Πεύκα προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί και ο Κόμβος Κ16 από την Περιφέρεια με διασφαλισμένους πόρους 110 εκατ. ευρώ με τις απαλλοτριώσεις. Είναι ο Κόμβος που συνδέει την εσωτερική περιφερειακή στο ύψος της Λαχαναγοράς με το δρόμο προς την Αθήνα. Επίσης επιταχύνουμε και λύνουμε τα προβλήματα σ' ένα τελματωμένο έργο, της σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένος με τον ΠΑΘE».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την αξιοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:
«Έχουμε προτείνει στον ΟΣΕ από καιρό να αξιοποιηθεί κάποια από τις γραμμές που δεν λειτουργούν για την ανάπτυξη μιας προαστιακής σύνδεσης του κέντρου της πόλης από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τα ΤΕΙ και την Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου. Ο ΟΣΕ το μελετά, βρίσκεται όπως γνωρίζετε σε μια φάση αναδιοργάνωσης και σ' ένα μήνα από σήμερα συμφωνήσαμε να γίνει μια συνάντηση παρουσία και του ΟΣΕ για να αξιολογήσουμε και να αξιοποιήσουμε αυτήν την πρόταση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.