Αγγελιοφόρος, 25/03/2011
«Οι αντοχές μας έχουν εξαντληθεί από καιρό. Ζητούμε για άλλη μια φορά να δώσετε λύση, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ελπίδα στη ζωή, έχοντας την αξιοπρέπεια και το μεροκάματό μας. Ζητούμε λύση, ώστε αυτά που χτίσαμε με κόπους ετών να μη χαθούν στο βωμό ενός έργου. Θέλουμε το μετρό. Το θέλουμε, όμως, ως μέσο εξυπηρέτησης και όχι ως μέσο αφανισμού». Την έκκληση αυτήν απευθύνουν προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς οι καταστηματάρχες της οδού Μοναστηρίου και των κάθετων οδών στη Θεσσαλονίκη, που πλήττονται από τα εργοτάξια του μετρό...
Οι συγκεκριμένοι καταστηματάρχες, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, είχαν στείλει επιστολή στην οποία επισήμαιναν ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά από τα έργα. «Εν μέσω κρίσης, τα εργοτάξια μας έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα. Εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα αδυνατούμε να αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας. Εφορία, ΤΕΒΕ, ενοίκια, προμηθευτές κ.ά., έχουν γίνει θηλιά στο λαιμό μας. Πολλοί καταστηματάρχες έχουν ήδη κλείσει τις επιχειρήσεις τους και ακόμη περισσότεροι θα τις κλείσουν στο άμεσο μέλλον. Παράκληση όλων μας είναι να βρεθεί μια λύση για να σωθούν οι επιχειρήσεις μας και κατ' επέκταση οι ζωές μας. Η Πολιτεία είναι η μόνη που μπορεί να βοηθήσει στο πρόβλημά μας. Μέσω του ΕΣΠΑ μπορούμε με κάποιον τρόπο να χρηματοδοτηθούμε και να σώσουμε τα καταστήματά μας. Δεν είμαστε επαίτες. Ζητάμε μόνο τη βοήθειά σας για να καταφέρουμε να επιβιώσουμε», έλεγαν τότε.
Στο κενό...
«Περιμέναμε περισσότερους από τρεις μήνες να μας απαντήσουν. Και τελικά, τι μας είπαν; Επί της ουσίας τίποτα! Αφού πουθενά δεν αναφέρεται κάποια λύση ή έστω κάποια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης», σχολιάζει ο εκπρόσωπος των καταστηματαρχών, Θόδωρος Παμπούκης, την απαντητική επιστολή του υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στην οποία σημειώνεται ότι «στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ δεν προβλέπεται η χρηματοδότηση επιχειρήσεων για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων ή για την κάλυψη ζημιών που προέρχονται από εξωγενείς παράγοντες».
«Ανοίγουν»
Οι καταστηματάρχες μετρούν πλέον αντίστροφα το χρόνο, καθώς, αν όλα πάνε καλά, πριν από το Πάσχα θα φύγουν οι λαμαρίνες έξω από τα μαγαζιά τους. Τα δύο εργοτάξια (ένα για την κατασκευή του σταθμού Δημοκρατίας και ένα για την κατασκευή της διασταύρωσης της μελλοντικής επέκτασης του μετρό προς τη Σταυρούπολη και την Ευκαρπία) έχουν αποδοθεί πλέον στους τεχνικούς, οι οποίοι τοποθετούν μεταλλική γέφυρα, ώστε να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο νότιο τμήμα της οδού Μοναστηρίου και η αρχαιολογική ανασκαφή να συνεχιστεί υπογείως. Ωστόσο, το εργοτάξιο θα μετακομίσει απέναντι, στη βόρεια πλευρά της οδού Μοναστηρίου, προκειμένου να γίνει και εκεί αρχαιολογική ανασκαφή.
Απολύσεις
Στο μεταξύ, πριν καλά καλά... κρυώσει η μηχανή του «Κωστίκα», του πρώτου από τους δύο μετροπόντικες της Θεσσαλονίκης, ο οποίος έφτασε στο σταθμό Ευκλείδης όπου θα παραμείνει για συντήρηση, 27 εργαζόμενοι απολύθηκαν από την κατασκευάστρια κοινοπραξία. Το γεγονός εντείνει την ανησυχία για το πότε οι δύο μετροπόντικες θα αρχίσουν και πάλι να σκάβουν στα έγκατα της Θεσσαλονίκης.
Υπό κανονικές συνθήκες, τα δύο μηχανήματα δε χρειάζονται περισσότερο από ένα μήνα για να συντηρηθούν. Ομως, ανατολικότερα του σταθμού «Ευκλείδης» δεν έχουν εκτελεστεί εργασίες κατασκευής των σταθμών, που πάντα πρέπει να προηγούνται της διέλευσης ενός μετροπόντικα. Κι αυτό, καθώς δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη αν η βασική γραμμή θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία ή μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς. Ετσι εκφράζονται φόβοι ή ότι τα δύο μηχανήματα θα παραμείνουν ακινητοποιημένα για μήνες ή ότι θα ξεκινήσουν για να φτάσουν μόνο μέχρι το σταθμό Αναλήψεως.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.