Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

Παρουσίαση επέκτασης Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά

capital, 13/11/2011
Στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καλαμαρίας παραβρέθηκε σήμερα Κυριακή ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης...


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στην συνεδρίαση, στην οποία είχαν κληθεί οι Βουλευτές Α’ και Β΄ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, η Διοίκηση της Αιρετής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» Χρίστος Τσίτουρας και ο Διευθυντής της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη Γεώργιος Κωνσταντινίδης. 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» Χρίστος Τσίτουρας και ο Διευθυντής της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη κ. Γεώργιος Κωνσταντινίδης παρουσίασαν αναλυτικά το έργο «Επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά» και απάντησαν σε ερωτήσεις των Δημοτικών Συμβούλων καθώς και εκπροσώπων των φορέων της Καλαμαριάς. 

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης στην παρέμβασή του κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ευχαρίστησε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμαρίας για την πρόσκληση και μεταξύ άλλων τόνισε: 

«Ευχαριστώ την Αττικό Μετρό, τόσο την διοίκηση, όσο τα στελέχη της για την άριστη δουλειά και συνεργασία που είχαμε όλο αυτό το χρονικό διάστημα για να φθάσουμε σε αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλου Καλαμαρίας, για την θετική συνεργασία, όπως και το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας για την γρήγορη έγκριση των Περιβαλλοντικών όρων. Τέλος θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου και τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για την ουσιαστική υποστήριξη του έργου». 

Για το έργο ο κ. Μαγκριώτης μεταξύ άλλων, σημείωσε: 

«Η μελέτη της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά, ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, επιταχύνθηκε και ολοκληρώθηκε στην συνέχεια για να είμαστε σήμερα εδώ, για να είναι πραγματικότητα η ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ) και η επικείμενη άμεση δημοπράτησή του. 

Το έργο αφορά την ανατολική επέκταση της κύριας γραμμής του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης (που βρίσκεται υπό κατασκευή), από τον Σταθμό Πατρικίου (που κατασκευάζεται με την τρέχουσα σύμβαση) μέχρι το νοτιανατολικό άκρο του Δήμου Καλαμαριάς, στη Μίκρα. 

Έχει ήδη εκδοθεί η ομόφωνη απόφαση για την ένταξη του έργου «Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά», από την Διαχειριστική Αρχή του ΕΠΠΕΡΑΑ., με το συνολικό κόστος της επένδυσης που θα χρηματοδοτηθεί να ανέρχεται σε 518 εκ. ευρώ. 

Στο άμεσο μέλλον θα προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου από την Αττικό Μετρό, πολύ πιθανό μέχρι το τέλος του χρόνου. Εάν δεν υπάρχουν ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζόμενων τότε οι εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν πριν το Καλοκαίρι του 2012. Η Ολοκλήρωση του έργου και η λειτουργία, εάν δεν υπάρχουν απρόβλεπτες εξελίξεις, μπορεί να γίνει μέσα στο 2016. 

Το μήκος της γραμμής θα είναι 4,8 χλμ με 5 νέους σταθμούς μετρό. Συγκεκριμένα, οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι ακόλουθοι: 

1) Σταθμός Νομαρχίας (στη συμβολή της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών με τη Λεωφόρο Βασ. Όλγας) 
2) Σταθμός Καλαμαριάς (στη συμβολή των οδών Πόντου και Αιγαίου) 
3) Σταθμός Αρετσούς (στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγ. Νικολάου) 
4) Σταθμός Νέας Κρήνης (στην Προέκταση της οδού Πόντου) και 
5) Σταθμός Μίκρας, ο οποίος θα είναι και ο τερματικός σταθμός της γραμμής του Μετρό προς Καλαμαριά. 

Η εκτέλεση του έργου θα έχει άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις στην κοινωνική και οικονομική αναβάθμιση του γεωγραφικού χώρου, τον οποίο υπηρετεί. 

Συγκεκριμένα, το Μετρό Καλαμαρίας θα δημιουργήσει 1000 νέες θέσεις εργασίας κατ’ έτος, δηλαδή στους 60 μήνες περίπου που προβλέπετε να διαρκέσει η κατασκευή του, θα δημιουργήσει 5000 θέσεις εργασίας. 

Με την Επέκταση Καλαμαριάς, η Θεσσαλονίκη αποκτά σταδιακά δίκτυο Μετρό, ικανό να εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας σύγχρονης μεγαλούπολης. 

Η πόλη καθίσταται πλέον ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές και αναβαθμίζεται ουσιαστικά η ποιότητα ζωής των ανθρώπων της. 

Ενδεικτικά αναφέρεται η συμβολή στην: 

Αναβάθμιση της υποδομής και των συνθηκών κυκλοφορίας της πόλης 
Αποσυμφόρηση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης που αντιμετωπίζει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα 
Μείωση της ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής στην Θεσσαλονίκη 
και τα αναμενόμενα οφέλη:
Μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων και των επιπτώσεων τους σαν αποτέλεσμα της λειτουργίας του συστήματος Μετρό. 
Μείωση κόστους μετακίνησης των κινούμενων σήμερα με ΙΧ ή Ταξί 
Μείωση λειτουργικού κόστους των λεωφορείων του ΟΑΣΘ λόγω αποσυμφόρησης της πόλης σαν αποτέλεσμα της λειτουργίας του συστήματος του Μετρό. 

Εξοικονόμηση χρόνου μετακίνησης των κινούμενων σήμερα με ΙΧ, Ταξί, λεωφορεία του ΟΑΣΘ, λόγω αποσυμφόρησης της πόλης της Θεσσαλονίκης. 

Έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση της πρώτης γραμμής στη δυτική Θεσσαλονίκη, από την Πλατεία Δημοκρατίας στη Οδό Λαγκαδά, μέχρι την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία, μέσα στο 2013. 

Έχει σχεδιαστεί και μελετάται το συνολικό δίκτυο των γραμμών του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το συνολικό του μήκος θα είναι 13 χλμ και θα έχει 33 σταθμούς. Περιλαμβάνει μία ακόμα γραμμή δυτικά από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό-Ξηροκρήνη-Αμπελόκηπους-Μενεμένη-Εύοσμος-Ελευθέριο Κορδελιό. Μία Γραμμή από Πανεπιστήμια-Τούμπα- Χαριλάου- Νέα Ελβετία, και η επέκταση από την Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία. Το δίκτυο στο σύνολό του θα ολοκληρωθεί το 2020. 
Το Μετρό είναι το πιο μεγάλο εθνικό έργο που γίνεται σήμερα στην χώρα μας, μας ενώνει όλους και αυτό βοηθά πολύ στο να λύνουμε πολλά προβλήματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.