Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: Έσβησαν οι μηχανές

redalert, 23/05/2012
Ανήσυχη για την πορεία του πολυαναμενόμενου μετρό της Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε η διοίκηση του σωματείου εργαζομένων στο κατασκευαστικό τμήμα του μετρό σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι...

Οι εργαζόμενοι περιέγραψαν  σημαντικές καθυστερήσεις με βάση το χρονοδιάγραμμα, μειώσεις προσωπικού και  έλλειψη υλικών.
Όπως καταγγέλλουν, είναι απλήρωτοι εδώ και δύο μήνες, ενώ χρήματα δεν «μπαίνουν» στο έργο ούτε για την αγορά των οικοδομικών υλικών.  Η χρηματοδότηση διακόπηκε, όπως υποστηρίζουν.
Η αναθέτουσα Αττικό Μετρό Α.Ε. υποστηρίζει ότι η ροή της χρηματοδότησης γίνεται κανονικά. Η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου, από την πλευρά της, ισχυρίζεται ότι της ζητούνται πρόσθετες μελέτες, για να γίνει η εκταμίευση των χρημάτων, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Μακεδονία».
«Εδώ και ενάμιση μήνα έχει ουσιαστικά σταματήσει το έργο και φαίνεται ότι, εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, δεν θα τελειώσει ποτέ και θα μείνουν στην πόλη τα εργοτάξια και οι λαμαρίνες, η ταλαιπωρία των οδηγών και οι τραγικές επιπτώσεις στα καταστήματα που καλύπτονται από τα εργοτάξια», δήλωσε ο Φώτης Μπέλλος, γ.γ. του συνδικάτου εργαζόμενων στην κοινοπραξία.
Οι εργαζόμενοι στη σημερινή συνέντευξη τύπου  υπογράμμισαν ότι προετοιμάζουν μεγάλη κινητοποίηση το επόμενο διάστημα, στο οποίο θα καλέσουν όλους τους φορείς της πόλης να πάρουν μέρος, με αίτημα την αποκατάσταση των προβλημάτων που παρατηρούνται στην εξέλιξη του έργου.
Αποσυναρμολογούνται οι μετροπόντικες
Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι,  ο  εξοπλισμός οδηγείται σε  παροπλισμό στις αποθήκες και την αλάνα που διαθέτει η κοινοπραξία στο Καλοχώρι.
Εκεί, θα μεταφερθούν και οι δύο μετροπόντικες, οι οποίοι σήμερα βρίσκονται στη φάση αποσυναρμολόγησης και είναι άγνωστο πότε θα επανατεθούν σε λειτουργία.
Οι δύο μετροπόντικες έχουν ακινητοποιηθεί από τις αρχές του έτους πριν από το σταθμό της Ανάληψης, καθώς η σύγκλιση των σηράγγων δεν επιτρέπει τη διέλευση. Πρόταση της κοινοπραξίας, ήταν η αποσυναρμολόγηση των μηχανημάτων, η μεταφορά τους στο τέρμα της κεντρικής γραμμής στη Νέα Ελβετία και η επανασυναρμολόγησή τους ώστε να ξεκινήσουν αντίστροφα τη διάνοιξη.
 Στη Νέα Ελβετία, ωστόσο, όπως και στους σταθμούς Πατρικίου και Βούλγαρη δεν έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις και δεν μπορούν να εκτελεστούν εργασίες υποδοχής των μηχανημάτων.
Έτσι, άρχισαν να αποσυναρμολογούνται οι μετροπόντικες, με σκοπό να μεταφερθούν στις αποθήκες της κοινοπραξίας στο Καλοχώρι. Η διαδικασία αυτή υπολογίζεται να διαρκέσει δύο μήνες και οι μετροπόντικες θα παραμείνουν παροπλισμένοι τουλάχιστον έναν χρόνο, δηλαδή θα ξαναπιάσουν δουλειά το καλοκαίρι του 2013, προκαλώντας επιπλέον καθυστέρηση στο έργο.
Βάσει της αρχικής σύμβασης, το μετρό έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί φέτος, τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Με τις καθυστερήσεις τριών ετών, η ολοκλήρωση του υπολογίστηκε το 2015, αλλά με τα νέα δεδομένα, τα πιο αισιόδοξα σενάρια κάνουν λόγο για λειτουργία του μετρό το 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.