makthes.gr,30/08/2013
Σφιχτό και αυστηρό είναι το χρονοδιάγραμμα εργασιών στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης για το επόμενο εξάμηνο, που καταρτίστηκε και συμφωνήθηκε μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της κατασκευάστριας εταιρείας, με στόχους την επιτάχυνση των εργασιών, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ανακούφιση κατά το δυνατόν της πόλης από τα εργοτάξια.
Ικανοποιημένος από τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στο θέμα των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, συγχαίροντας τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη για τη στάση του καθώς και όλους τους εμπλεκόμενους. Η συμφωνία προβλέπει μεταξύ άλλων την κατάθεση πρότασης από την Αττικό Μετρό προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και επανατοποθέτησή τους στο μεγαλύτερο μέρος τους. Η πρόταση αναμένεται να εξεταστεί στη συνεδρίαση του ΚΑΣ στις 17 Σεπτεμβρίου. Το γεγονός αυτό έκαμψε τις αντιδράσεις του δημάρχου, ο οποίος δήλωσε ότι, εφόσον εγκριθεί από το ΚΑΣ, θα αποσύρει την προσφυγή στο ΣτΕ.
Η λύση κοινής αποδοχής στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τις αρχαιότητες δόθηκε σε σύσκεψη που έγινε στο ΥΜΑΘ στη Θεσσαλονίκη αργά το βράδυ της Τετάρτης με πρωτοβουλία του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου. Στη σύσκεψη, εκτός από τον υπουργό Πολιτισμού, συμμετείχαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Θεόδωρος Καράογλου, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, ο ειδικός σύμβουλος του ΥΠΠΟΑ Χρήστος Βλασσόπουλος, οι αντιδήμαρχοι Κ. Ζέρβας και Α. Κουράκης καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού.
Η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
1. Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
2. Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στον σταθμό Βενιζέλου.
3. Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της Αττικό Μετρό, που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον χώρο του σταθμού Βενιζέλου. Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της Αττικό Μετρό διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της Αττικό Μετρό.
4. Η νέα τροποποιημένη πρόταση της Αττικό Μετρό, καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης, θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
5. Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
“Ως περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αισθανόμαστε απόλυτα δικαιωμένοι, γιατί η απόφαση στην οποία καταλήξαμε σήμερα είναι ουσιαστικά η αρχική μας θέση, δηλαδή η προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και η επανατοποθέτησή τους στο ίδιο σημείο μετά το πέρας των εργασιών, ώστε να διαφυλαχθεί η πολιτισμική μας κληρονομιά και, παράλληλα, να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το αναπτυξιακό έργο του μετρό, ένα έργο πνοής όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία”, δήλωσε μετά τη σύσκεψη με τον υπουργό Πολιτισμού ο Απ. Τζιτζικώστας.
Εξέλιξη εργασιών και χρονοδιάγραμμα για το επόμενο διάστημα
Οι χώροι που δεν έχουν ακόμη απελευθερωθεί από την αρχαιολογική υπηρεσία είναι οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας (στο νότιο τμήμα), ενώ εκκρεμεί η απαλλοτρίωση της έκτασης στη Βούλγαρη. Η εξέλιξη των εργασιών σήμερα και το χρονοδιάγραμμα για το επόμενο διάστημα, ανά σταθμό, έχουν ως εξής:
Αμαξοστάσιο. Γίνονται γενικές εκσκαφές, κατασκευή πασσάλων, απομακρύνονται οι εγκαταστάσεις υποστήριξης του ΣΜΑ Θεσσαλονίκης. Στο επόμενο εξάμηνο θα γίνει η κύρια εκσκαφή, κατασκευή πασσάλων αντιστήριξης και θεμελίωσης καθώς και θεμελίωση κτιρίου.
Βάσει του χρονοδιαγράμματος, τον Μάρτιο του 2014 θα είναι κατασκευασμένοι τέσσερις σταθμοί ως προς τα έργα πολιτικού μηχανικού: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο, Ευκλείδης και Φλέμινγκ, ο επίσταθμος ΝΣΣ, η διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις. Τα μέτωπα εργασίας θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με εξαίρεση τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου θα συνεχιστεί η αρχαιολογική έρευνα. Θα έχει αντιμετωπιστεί το σύνολο των μελετητικών θεμάτων που αφορούν την κατασκευή.
Μονοδρομήσεις και αποκλεισμοί
Τον Δεκέμβριο αναμένεται να απελευθερωθεί η οδός Δελφών στο τμήμα της από την οδό Μάρκου Μπότσαρη μέχρι την Πέτρου Συνδίκα, που παραμένει κλειστή για δύο χρόνια, λόγω εργασιών κατασκευής του σταθμού Ανάληψης. Ωστόσο, από τον Δεκέμβριο θα κλείσει το τμήμα της Δελφών από την Μπότσαρη μέχρι την Ψυχάρη. Στην περιοχή θα εφαρμοστούν συνολικά κυκλοφοριακά μέτρα, βάσει μελέτης που έχει εκπονήσει η διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης. Η μελέτη, που εστάλη προς έγκριση στην περιφέρεια, όπως είπε ο διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, προβλέπει ζεύγος μονοδρομήσεων Μπότσαρη - Συνδίκα και ρυθμίσεις στην οδό Μακεδονίας. Επίσης, στον σταθμό “Πατρικίου” η οδός Σόλωνος είναι κλειστή από τη Μαρτίου έως την Πατρικίου, ενώ από τον Δεκέμβριο θα κλείσει η Μαρτίου από τη Σόλωνος προς Δελφών, θα γίνει εκτροπή κυκλοφορίας από τη Μαρτίου στην οδό Σνωκ και θα αποκλειστεί η οδός Σόλωνος στο τμήμα της από την οδό Χαλκιδικής μέχρι την Πατρικίου. Επίσης, από τον Δεκέμβριο θα αποκλειστεί η οδός Παπαδάκη μεταξύ των οδών Βούλγαρη και Υψηλάντου.
Σφιχτό και αυστηρό είναι το χρονοδιάγραμμα εργασιών στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης για το επόμενο εξάμηνο, που καταρτίστηκε και συμφωνήθηκε μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της κατασκευάστριας εταιρείας, με στόχους την επιτάχυνση των εργασιών, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ανακούφιση κατά το δυνατόν της πόλης από τα εργοτάξια.
Tου Φώτη Κουτσαμπάρη
Το χρονοδιάγραμμα εξετάστηκε στη διάρκεια χθεσινής ευρείας σύσκεψης στα γραφεία της διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης, υπό τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
“Ήρθα εδώ για να ξεμπλοκάρω τα έργα. Με τη συνδρομή όλων. Για το συμφέρον όλων. Έχει συμφωνηθεί το χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο εξάμηνο. Σε περίπτωση που υπάρχουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα ή περαιτέρω αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο απόλυτα θεσμικό, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία”, δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης μετά τη σύσκεψη, τονίζοντας ότι “το έργο μπαίνει μπροστά, για να δουλέψουν οι εργαζόμενοι και να ανακουφιστεί η πόλη. Μέχρι το τέλος του χρόνου ο αριθμός των απασχολουμένων θα ανέρχεται σε 900 άτομα, ενώ πριν από δύο μήνες ήταν περίπου 500 άτομα και σήμερα είναι 700”. Όσον αφορά την πρόοδο του έργου, επτά και πλέον χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής (7-4-2006) έχει κατασκευαστεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 73% των σηράγγων και έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού. “Σήμερα πολλά από τα τεχνικά εμπόδια του έργου έχουν ξεπεραστεί. Επίσης βρίσκεται σε καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της αναδόχου κοινοπραξίας. Συνεπώς το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα”, σύμφωνα με τον υπουργό.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης επανέλαβε ότι υπάρχει πρόβλεψη να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασης όσων πλήττονται από τις εργασίες του μετρό (για παράδειγμα καταστηματάρχες και έμποροι), εφόσον το επιθυμούν. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο έργο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά, το οποίο άρχισε να εκτελείται και, όπως είπε, με την εξέλιξή του θα απασχολήσει 800 και πλέον άτομα.
Αναφορά έκανε ο κ. Χρυσοχοΐδης και σε δύο άλλα έργα που εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη. Το πρώτο είναι η σύνδεση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ, για την οποία ξεκαθάρισε η εργολαβία και “προς το παρόν εργάζονται εκεί 30 άτομα, ενώ μέχρι το τέλος του έτους, οπότε η κινητοποίηση του εργοταξίου θα ολοκληρωθεί, θα εργάζονται 120 άτομα. Στόχος είναι η ολοκλήρωση του έργου το δεύτερο εξάμηνο του 2014, όπως προβλέπει το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα”.
Το δεύτερο έργο στο οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός είναι η επέκταση και ενίσχυση του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 του αεροδρομίου “Μακεδονία”, που εκτελείται σε δύο εργολαβίες. Η πρώτη έχει αναλάβει την επέκταση του διαδρόμου κατά 900 μέτρα μέσα στη θάλασσα και έχει ολοκληρώσει το 68% του αντικειμένου της. “Εξελίσσεται όμως με πολύ αργούς ρυθμούς. Αυτό θα αλλάξει”, είπε ο υπουργός, ο οποίος είχε επίσης σύσκεψη στο αεροδρόμιο για την επιτάχυνση των εργασιών αυτού του έργου. “Για την επιτάχυνση υλοποίησης της δεύτερης εργολαβίας, με την οποία θα ενισχυθεί το υπάρχον τμήμα του διαδρόμου, υπέγραψα χθες τη μεταφορά πίστωσης στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, για την υποβοήθηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του στρατού στον εντοπισμό και εξουδετέρωση βομβών. Έτσι, τα συνεργεία του στρατού θα προηγούνται και θα ακολουθούν τα συνεργεία του αναδόχου για την κατασκευή του έργου, ώστε να πάμε κι εδώ πιο γρήγορα”, είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Στη χθεσινή σύσκεψη συμμετείχαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, οι αντιδήμαρχοι Ανδρέας Κουράκης και Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο αντιδήμαρχος Καλαμαριάς Παναγιώτης Θεοδοσιάδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας, ο αντιπρόεδρος της Αττικό Μετρό Δημήτρης Γρίβας, ο διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του βασικού έργου Μιχάλης Σίμας, η επικεφαλής της κατασκευάστριας εταιρείας της επέκτασης της Καλαμαριάς Σπυριδούλα Πετροπούλου.
Συμφωνία για τις αρχαιότητες
Το χρονοδιάγραμμα εξετάστηκε στη διάρκεια χθεσινής ευρείας σύσκεψης στα γραφεία της διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης, υπό τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
“Ήρθα εδώ για να ξεμπλοκάρω τα έργα. Με τη συνδρομή όλων. Για το συμφέρον όλων. Έχει συμφωνηθεί το χρονοδιάγραμμα εργασιών για το επόμενο εξάμηνο. Σε περίπτωση που υπάρχουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα ή περαιτέρω αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο απόλυτα θεσμικό, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία”, δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης μετά τη σύσκεψη, τονίζοντας ότι “το έργο μπαίνει μπροστά, για να δουλέψουν οι εργαζόμενοι και να ανακουφιστεί η πόλη. Μέχρι το τέλος του χρόνου ο αριθμός των απασχολουμένων θα ανέρχεται σε 900 άτομα, ενώ πριν από δύο μήνες ήταν περίπου 500 άτομα και σήμερα είναι 700”. Όσον αφορά την πρόοδο του έργου, επτά και πλέον χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής (7-4-2006) έχει κατασκευαστεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 73% των σηράγγων και έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού. “Σήμερα πολλά από τα τεχνικά εμπόδια του έργου έχουν ξεπεραστεί. Επίσης βρίσκεται σε καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της αναδόχου κοινοπραξίας. Συνεπώς το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα”, σύμφωνα με τον υπουργό.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης επανέλαβε ότι υπάρχει πρόβλεψη να καλυφθούν τα έξοδα μετεγκατάστασης όσων πλήττονται από τις εργασίες του μετρό (για παράδειγμα καταστηματάρχες και έμποροι), εφόσον το επιθυμούν. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο έργο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά, το οποίο άρχισε να εκτελείται και, όπως είπε, με την εξέλιξή του θα απασχολήσει 800 και πλέον άτομα.
Αναφορά έκανε ο κ. Χρυσοχοΐδης και σε δύο άλλα έργα που εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη. Το πρώτο είναι η σύνδεση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ, για την οποία ξεκαθάρισε η εργολαβία και “προς το παρόν εργάζονται εκεί 30 άτομα, ενώ μέχρι το τέλος του έτους, οπότε η κινητοποίηση του εργοταξίου θα ολοκληρωθεί, θα εργάζονται 120 άτομα. Στόχος είναι η ολοκλήρωση του έργου το δεύτερο εξάμηνο του 2014, όπως προβλέπει το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα”.
Το δεύτερο έργο στο οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός είναι η επέκταση και ενίσχυση του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 του αεροδρομίου “Μακεδονία”, που εκτελείται σε δύο εργολαβίες. Η πρώτη έχει αναλάβει την επέκταση του διαδρόμου κατά 900 μέτρα μέσα στη θάλασσα και έχει ολοκληρώσει το 68% του αντικειμένου της. “Εξελίσσεται όμως με πολύ αργούς ρυθμούς. Αυτό θα αλλάξει”, είπε ο υπουργός, ο οποίος είχε επίσης σύσκεψη στο αεροδρόμιο για την επιτάχυνση των εργασιών αυτού του έργου. “Για την επιτάχυνση υλοποίησης της δεύτερης εργολαβίας, με την οποία θα ενισχυθεί το υπάρχον τμήμα του διαδρόμου, υπέγραψα χθες τη μεταφορά πίστωσης στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, για την υποβοήθηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του στρατού στον εντοπισμό και εξουδετέρωση βομβών. Έτσι, τα συνεργεία του στρατού θα προηγούνται και θα ακολουθούν τα συνεργεία του αναδόχου για την κατασκευή του έργου, ώστε να πάμε κι εδώ πιο γρήγορα”, είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Στη χθεσινή σύσκεψη συμμετείχαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, οι αντιδήμαρχοι Ανδρέας Κουράκης και Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο αντιδήμαρχος Καλαμαριάς Παναγιώτης Θεοδοσιάδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας, ο αντιπρόεδρος της Αττικό Μετρό Δημήτρης Γρίβας, ο διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο επικεφαλής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του βασικού έργου Μιχάλης Σίμας, η επικεφαλής της κατασκευάστριας εταιρείας της επέκτασης της Καλαμαριάς Σπυριδούλα Πετροπούλου.
Συμφωνία για τις αρχαιότητες
Ικανοποιημένος από τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στο θέμα των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, συγχαίροντας τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη για τη στάση του καθώς και όλους τους εμπλεκόμενους. Η συμφωνία προβλέπει μεταξύ άλλων την κατάθεση πρότασης από την Αττικό Μετρό προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και επανατοποθέτησή τους στο μεγαλύτερο μέρος τους. Η πρόταση αναμένεται να εξεταστεί στη συνεδρίαση του ΚΑΣ στις 17 Σεπτεμβρίου. Το γεγονός αυτό έκαμψε τις αντιδράσεις του δημάρχου, ο οποίος δήλωσε ότι, εφόσον εγκριθεί από το ΚΑΣ, θα αποσύρει την προσφυγή στο ΣτΕ.
Η λύση κοινής αποδοχής στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τις αρχαιότητες δόθηκε σε σύσκεψη που έγινε στο ΥΜΑΘ στη Θεσσαλονίκη αργά το βράδυ της Τετάρτης με πρωτοβουλία του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου. Στη σύσκεψη, εκτός από τον υπουργό Πολιτισμού, συμμετείχαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Θεόδωρος Καράογλου, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, ο ειδικός σύμβουλος του ΥΠΠΟΑ Χρήστος Βλασσόπουλος, οι αντιδήμαρχοι Κ. Ζέρβας και Α. Κουράκης καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού.
Η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
1. Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
2. Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στον σταθμό Βενιζέλου.
3. Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της Αττικό Μετρό, που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον χώρο του σταθμού Βενιζέλου. Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της Αττικό Μετρό διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της Αττικό Μετρό.
4. Η νέα τροποποιημένη πρόταση της Αττικό Μετρό, καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης, θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
5. Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
“Ως περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αισθανόμαστε απόλυτα δικαιωμένοι, γιατί η απόφαση στην οποία καταλήξαμε σήμερα είναι ουσιαστικά η αρχική μας θέση, δηλαδή η προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και η επανατοποθέτησή τους στο ίδιο σημείο μετά το πέρας των εργασιών, ώστε να διαφυλαχθεί η πολιτισμική μας κληρονομιά και, παράλληλα, να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το αναπτυξιακό έργο του μετρό, ένα έργο πνοής όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία”, δήλωσε μετά τη σύσκεψη με τον υπουργό Πολιτισμού ο Απ. Τζιτζικώστας.
Εξέλιξη εργασιών και χρονοδιάγραμμα για το επόμενο διάστημα
Οι χώροι που δεν έχουν ακόμη απελευθερωθεί από την αρχαιολογική υπηρεσία είναι οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας (στο νότιο τμήμα), ενώ εκκρεμεί η απαλλοτρίωση της έκτασης στη Βούλγαρη. Η εξέλιξη των εργασιών σήμερα και το χρονοδιάγραμμα για το επόμενο διάστημα, ανά σταθμό, έχουν ως εξής:
Σταθμός “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, επίσταθμος και διασταύρωση. Έχουν ολοκληρωθεί οι εκσκαφές, το τμήμα cover & cut και ο επίσταθμος. Στο επόμενο εξάμηνο θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Σήμερα είναι κατειλημμένη η βόρεια πλευρά της οδού Μοναστηρίου ενώ από τον Μάρτιο του 2014 θα δεσμευτεί η νότια πλευρά του δρόμου.
Διακλάδωση "Δημοκρατίας". Στον κόμβο Βαρδαρίου, όπου γίνεται η διακλάδωση προς οδό Λαγκαδά, σήμερα κατασκευάζεται το επίπεδο -1 και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού.
Σταθμός “Δημοκρατίας”. Γίνεται εκσκαφή του επιπέδου -1 και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθεί η πλάκα αυτού του επιπέδου, θα γίνει γεφύρωση και σκυροδέτηση πλάκας οροφής, καθώς και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Είναι κατειλημμένο το βόρειο τμήμα της Μοναστηρίου και από τον Μάρτιο του 2014 θα καταληφθεί το νότιο τμήμα της οδού.
Σταθμός “Βενιζέλου”. Σήμερα δεν εκτελούνται εργασίες λόγω της εμπλοκής του θέματος με τις αρχαιότητες. Το επόμενο εξάμηνο θα συνεχιστεί η ανασκαφή.
Σταθμός “Αγίας Σοφίας”. Κατασκευάζεται το επίπεδο -1 στο βόρειο τμήμα ενώ το επόμενο εξάμηνο θα ξεκινήσει αρχαιολογική έρευνα στο νότιο τμήμα του σταθμού. Εντός των επόμενων ημερών θα απελευθερωθεί το βόρειο τμήμα της οδού Εγνατίας και θα καταληφθεί το νότιο τμήμα.
Σταθμός “Σιντριβάνι”. Κατασκευάζεται το επίπεδο -1 και το επόμενο εξάμηνο έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί το επίπεδο -2 και κάποιες μικροσήραγγες κάτω από τη βασιλική που αποκαλύφθηκε κατά την αρχαιολογική ανασκαφή.
Σταθμός “Πανεπιστήμιο”. Κατασκευάζεται το επίπεδο -3 ενώ το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Σταθμός “Παπάφειο”. Κατασκευάζονται οι πάσσαλοι και οι διαφραγματικοί τοίχοι. Στο επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες και θα αρχίσει η εκσκαφή των επιπέδων -1, -2 και -3.
Σταθμός “Παπάφειο”. Κατασκευάζονται οι πάσσαλοι και οι διαφραγματικοί τοίχοι. Στο επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες και θα αρχίσει η εκσκαφή των επιπέδων -1, -2 και -3.
Σταθμός “Ευκλείδη”. Ολοκληρώνονται τα έργα πολιτικού μηχανικού στα επίπεδα -1, -2 και -3 και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του επιπέδου -4. Το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού στο σύνολο του σταθμού, οι εσωτερικοί τοίχοι και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Σταθμός “Φλέμινγκ”. Κατασκευάζονται τα επίπεδα -1, -2 και -3 και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Σήμερα είναι υπό κατάληψη το ανατολικό τμήμα της οδού Δελφών και από τον Μάρτιο του 2014 θα καταληφθεί το δυτικό τμήμα της οδού Δελφών.
Σταθμός “Ανάληψη” και διασταύρωση. Κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι και jet grouting ενώ εντός του επόμενου εξαμήνου θα ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες, θα κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και θα είναι σε εξέλιξη η συνολική εκσκαφή.
Σταθμός “Πατρικίου” και διασταύρωση. Κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι και jet grouting στη διακλάδωση. Στο επόμενο εξάμηνο θα συνεχιστούν αυτές οι εργασίες.
Σταθμός “Βούλγαρη”. Δεν γίνεται καμία εργασία και αναμένεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης. Το επόμενο εξάμηνο θα ξεκινήσει η εκτροπή δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και θα αρχίσουν να κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι.
Σταθμός “Νέα Ελβετία” και διασταύρωση. Κατασκευάζονται πάσσαλοι αντιστήριξης και το επόμενο εξάμηνο θα ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες και θα γίνει εκσκαφή. Επίσης θα ολοκληρωθεί η εκσκαφή της διασταύρωσης.
Αμαξοστάσιο. Γίνονται γενικές εκσκαφές, κατασκευή πασσάλων, απομακρύνονται οι εγκαταστάσεις υποστήριξης του ΣΜΑ Θεσσαλονίκης. Στο επόμενο εξάμηνο θα γίνει η κύρια εκσκαφή, κατασκευή πασσάλων αντιστήριξης και θεμελίωσης καθώς και θεμελίωση κτιρίου.
Βάσει του χρονοδιαγράμματος, τον Μάρτιο του 2014 θα είναι κατασκευασμένοι τέσσερις σταθμοί ως προς τα έργα πολιτικού μηχανικού: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο, Ευκλείδης και Φλέμινγκ, ο επίσταθμος ΝΣΣ, η διακλάδωση Δημοκρατίας και δύο διασταυρώσεις. Τα μέτωπα εργασίας θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με εξαίρεση τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου θα συνεχιστεί η αρχαιολογική έρευνα. Θα έχει αντιμετωπιστεί το σύνολο των μελετητικών θεμάτων που αφορούν την κατασκευή.
Μονοδρομήσεις και αποκλεισμοί
Τον Δεκέμβριο αναμένεται να απελευθερωθεί η οδός Δελφών στο τμήμα της από την οδό Μάρκου Μπότσαρη μέχρι την Πέτρου Συνδίκα, που παραμένει κλειστή για δύο χρόνια, λόγω εργασιών κατασκευής του σταθμού Ανάληψης. Ωστόσο, από τον Δεκέμβριο θα κλείσει το τμήμα της Δελφών από την Μπότσαρη μέχρι την Ψυχάρη. Στην περιοχή θα εφαρμοστούν συνολικά κυκλοφοριακά μέτρα, βάσει μελέτης που έχει εκπονήσει η διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης. Η μελέτη, που εστάλη προς έγκριση στην περιφέρεια, όπως είπε ο διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, προβλέπει ζεύγος μονοδρομήσεων Μπότσαρη - Συνδίκα και ρυθμίσεις στην οδό Μακεδονίας. Επίσης, στον σταθμό “Πατρικίου” η οδός Σόλωνος είναι κλειστή από τη Μαρτίου έως την Πατρικίου, ενώ από τον Δεκέμβριο θα κλείσει η Μαρτίου από τη Σόλωνος προς Δελφών, θα γίνει εκτροπή κυκλοφορίας από τη Μαρτίου στην οδό Σνωκ και θα αποκλειστεί η οδός Σόλωνος στο τμήμα της από την οδό Χαλκιδικής μέχρι την Πατρικίου. Επίσης, από τον Δεκέμβριο θα αποκλειστεί η οδός Παπαδάκη μεταξύ των οδών Βούλγαρη και Υψηλάντου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.