Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Με το μετρό στη ΔΕΘ ο Σαμαράς! Δεν του είπαν ότι παραδίδεται το 2020

alterthess.gr,04/09/2013


Με βασικό επικοινωνιακό όπλο την επαναλειτουργία των εργασιών του μετρό της Θεσσαλονίκης έρχεται ο Αντώνης Σαμαράς στη ΔΕΘ, που δηλώνει πως το έργο θα παραδοθεί το 2016 στο επιβατικό κοινό. Στο ίδιο μήκος κύματος με τον πρωθυπουργό και τα στελέχη των υπουργείων, με μπροστάρη τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο.

Στις αρχές του καλοκαιριού ο κ. Σιμόπουλος δήλωνε πως «έπειτα από τη διευθέτηση μιας σειράς προβλημάτων, το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξαναπάρει μπρος τον Ιούνιο», ενώ «δεν θα υπάρξει σοβαρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα, που ανακοινώθηκε για το έργο, το οποίο προβλέπει την ολοκλήρωσή του στο τέλος του 2016 ή τις αρχές 2017».

Μάλιστα υπερθεμάτιζε της άποψης αυτής, τονίζοντας ότι «πρόοδος έχει σημειωθεί σε τρεις επιμέρους τομείς: το πρόβλημα ρευστότητας του αναδόχου λύθηκε, το σύνολο των σταθμών παραδόθηκε στην κοινοπραξία, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, ενώ η διάταξη που επιτρέπει σε εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως η Αττικό Μετρό, να προσφεύγουν στη διαιτησία έχει κατατεθεί στη Βουλή, με την προοπτική να ψηφιστεί σύντομα».

Η πραγματικότητα βέβαια βρίσκεται αρκετά μακριά από την άποψη του κ.Σιμόπουλου, αλλά και από όσα αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός το Σάββατο, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της ΔΕΘ. Σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στο έργο, οι βασικές γραμμές παραμένουν μπλοκαρισμένες, ενώ δεν αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες σύντομα, καθώς μεταξύ άλλων παρατηρείται μεγάλη έλλειψη κονδυλίων. Μάλιστα αμέσως μετά τις δηλώσεις για επαναλειτουργία των εργασιών, η ανάδοχος εταιρία ανακοίνωσε 60 απολύσεις, τη στιγμή που για να προχωρήσει το έργο απαιτείται η πρόσληψη τουλάχιστον 500 επιπλέον εργατών.

Αν όλα πάνε καλά, μετρό θα λειτουργήσει το 2020

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν σε συνέντευξη τύπου οι εργαζόμενοι του μετρό, οι καθυστερησεις είναι τέτοιες, που δεν προβλέπεται η ολοκλήρωση του έργου πριν από το 20120. Αν σε αυτό το χρόνο προστεθεί και το δοκιμαστικό στάδιο λειτουργίας, που σύμφωνα με όλους τους διεθνούς κανόνες προσδιορίζεται από 12 έως και 24 μήνες, τότε η συνολική καθυστέρηση παράδοσης του έργου, αγγίζει τα 5 χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα μόνο για να ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες απαιτούνται πάνω από δύο χρόνια, καθώς οι ανασκαφές έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 65%, με κόστος 78εκ ευρώ, ενώ για την ολοκλήρωση των υπολοίπων έχουν απομείνει μόλις 11εκ ευρώ. Αρα το ζήτημα των πόρων που με περηφάνεια δήλωνε ο κ.Σιμόπουλος πως λύθηκε, παραμένει πλήγμα για την ολοκλήρωση του έργου.

Παράλληλα οι εργαζόμενοι καταγγέλουν σοβαρά λάθη στις μελέτες που έχουν εκποινηθεί, που πιθανόν να αφορούν και ποινικές ευθύνες, καθώς οι σταθμοί του μετρό μεταφέρονται συνεχώς, ενώ τα απαιτούμενα κοδύλια συνεχώς αυξάνονται. Χαρακτηριστικά αναφέρουν τον σταθμό του μετρό στο Παπάφη, που στοίχησε 50εκ ευρώ περισσότερα, ενώ μηχανήματα και υλικοτεχνική υποδομή κινδυνεύουν να καταστραφούν από την απραξία.

Παρά τις ανακοινώσεις λοιπόν το μετρό της Θεσσαλονίκης παραμένει ένα έργο μπλοκαρισμένο, με εκατοντάδες εργαζόμενους στον αέρα και αμφίβολη την ολοκλήρωσή του. Μόνο ο Σαμαράς -και εδώ είμαστε- είναι ικανός να δει συρμούς να κινούνται στην πόλη και εργάτες να ξημεροβραδιάζονται στις βάρδιές τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.