kerdos.gr,04/09/2013
Για "καθυστερήσεις", που "στερούν το έργο από πολύτιμες θέσεις εργασίας", έκαναν λόγο οι εργαζόμενοι του μετρό, σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), χαρακτηρίζοντας "μη ρεαλιστική" την εκτίμηση των υπευθύνων του έργου για "μικρές αποκλίσεις" του χρονοδιαγράμματος.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων τόνισαν ότι, "με βάση το χρονοδιάγραμμα που επικαιροποιήθηκε πέρυσι, έπρεπε να έχει περατωθεί όλο το αρχαιολογικό έργο", ενώ "απαιτούνται τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί και στον τελευταίο σταθμό, στην Αγίας Σοφίας".
Την ίδια ώρα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του μετρό Χάρης Κυπριανίδης, "μόνο στο 'Συντριβάνι' γίνεται αρχαιολογικό έργο και η 'Αττικό Μετρό' ζητά να απολυθούν 54 από τα 110 άτομα του τμήματος, παρόλο που η 16η και η 9η Εφορεία τους θεωρεί αναγκαίους".
Οι συνδικαλιστές υποστήριξαν ότι "όσοι απολυθούν θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη και σίγουρα θα δικαιωθούν" και αναρωτήθηκαν "ποιος θα απολογηθεί για αποζημιώσεις, υπερημερίες, κ.α." και για αστοχίες και λάθη του σχεδιασμού του έργου τα προηγούμενα χρόνια, που "κόστισαν εκατομμύρια" και θέσεις εργασίας.
Ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι μόνο για το αμαξοστάσιο του Δήμου Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, λόγω των διαπραγματεύσεων για τις εργασίες απόδοσης του χώρου που "από αρχικές εκτιμήσεις για 200.000, 500.000 κι 1.000.000 ευρώ, κοστολογήθηκαν τελικά σε 60.000", χάθηκε ενάμισης χρόνος και η δυνατότητα να απασχοληθούν 200 με 250 άτομα.
"Διακόσιες θέσεις εργασίας χάθηκαν αυτόν τον ενάμιση χρόνο για 60.000 ευρώ. Τι γίνεται τελικά; Είναι ανικανότητα, ή σκοπιμότητα;" διερωτήθηκε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.
Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι "με τις συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις" το έργο "δεν πρόκειται να είναι έτοιμο πριν από το 2020".
Στο μεταξύ, απεργία πείνας ξεκίνησε καταστηματάρχης στην περιοχή της Δελφών (που είναι κλειστή για τα έργα), υποστηρίζοντας ότι, λόγω των εργασιών, έχει πληγεί η επαγγελματική του δραστηριότητα.
Οι εργαζόμενοι επεσήμαναν ότι προβλέπεται πως το ένα ρεύμα της Δελφών θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές του 2014.
Την ίδια ώρα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του μετρό Χάρης Κυπριανίδης, "μόνο στο 'Συντριβάνι' γίνεται αρχαιολογικό έργο και η 'Αττικό Μετρό' ζητά να απολυθούν 54 από τα 110 άτομα του τμήματος, παρόλο που η 16η και η 9η Εφορεία τους θεωρεί αναγκαίους".
Οι συνδικαλιστές υποστήριξαν ότι "όσοι απολυθούν θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη και σίγουρα θα δικαιωθούν" και αναρωτήθηκαν "ποιος θα απολογηθεί για αποζημιώσεις, υπερημερίες, κ.α." και για αστοχίες και λάθη του σχεδιασμού του έργου τα προηγούμενα χρόνια, που "κόστισαν εκατομμύρια" και θέσεις εργασίας.
Ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι μόνο για το αμαξοστάσιο του Δήμου Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, λόγω των διαπραγματεύσεων για τις εργασίες απόδοσης του χώρου που "από αρχικές εκτιμήσεις για 200.000, 500.000 κι 1.000.000 ευρώ, κοστολογήθηκαν τελικά σε 60.000", χάθηκε ενάμισης χρόνος και η δυνατότητα να απασχοληθούν 200 με 250 άτομα.
"Διακόσιες θέσεις εργασίας χάθηκαν αυτόν τον ενάμιση χρόνο για 60.000 ευρώ. Τι γίνεται τελικά; Είναι ανικανότητα, ή σκοπιμότητα;" διερωτήθηκε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.
Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι "με τις συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις" το έργο "δεν πρόκειται να είναι έτοιμο πριν από το 2020".
Στο μεταξύ, απεργία πείνας ξεκίνησε καταστηματάρχης στην περιοχή της Δελφών (που είναι κλειστή για τα έργα), υποστηρίζοντας ότι, λόγω των εργασιών, έχει πληγεί η επαγγελματική του δραστηριότητα.
Οι εργαζόμενοι επεσήμαναν ότι προβλέπεται πως το ένα ρεύμα της Δελφών θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές του 2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.