voria.gr,05/09/2013
'Αποψη: Η πηγή των προβλημάτων και των καθυστερήσεων του πολύπαθου έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης. Γράφει η Άννη Καρολίδου
'Αποψη: Η πηγή των προβλημάτων και των καθυστερήσεων του πολύπαθου έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης. Γράφει η Άννη Καρολίδου
της Άννης Καρολίδου
Νέες υποσχέσεις για ξεμπλοκάρισμα του Μετρό, έχουμε από το νέο υπουργό Υποδομών, κάτι που είθισται να ακούμε κάθε φορά που αλλάζει η πολιτική ηγεσία του αρμοδίου υπουργείου.
Μόνο που το έργο αυτό, το σημαντικότερο έργο υποδομής σε εξέλιξη για τη Θεσσαλονίκη, είναι κυριολεκτικώς καυτή πατάτα, όπως έχει αποδειχθεί για όσους προσπάθησαν να διαχειριστούν τα πάμπολλα προβλήματα που το συνοδεύουν.
Έτσι , όταν τις προάλλες ο κ. Χρυσοχοΐδης, από τη θέση του νέου ΥΠΟΜΕΔΙ, δήλωνε on camera, ότι ήρθε στη Θεσσαλονίκη για να ξεμπλοκάρει το έργο του Μετρό, όσοι έχουν εμπειρία της όλης υπόθεσης «Μετρό Θεσσαλονίκης», άκουσαν τις δηλώσεις με σκεπτικισμό. Γιατί η υπόθεση Μετρό ταλαιπωρεί την πόλη κοντά 24, ίσως και 25 χρόνια.
Μετρό ή τραμ, τραμ ή μετρό, τρύπες, λαγούμια, χαράξεις που άλλαζαν, ένας διαγωνισμός που ακυρώθηκε και, τελικά, πολιτικοί λόγοι που έσπρωξαν για βιαστική ανάθεση , για να έχει ο τότε πρωθυπουργός Κ.Καραμανλής- το 2005- ένα έργο να εξαγγείλει στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Βέβαια να πούμε ότι ο διαγωνισμός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ευαίσθητα και αδύνατα σημεία του, είχε προκηρυχθεί από την κυβέρνηση Σημίτη.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είχε αυτό που οι τεχνικοί λένε «ώριμες μελέτες». Υποτιμήθηκε σε απίστευτο βαθμό η αρχαιολογική έρευνα και οι μελέτες ήταν ανεπαρκέστατες αφού βγήκε με μικρή προπαρασκευή και με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής.
Το αποτέλεσμα; Η πόλη να καταταλαιπωρείται και η μία καθυστέρηση να διαδέχεται την άλλη και, από εκεί που το έργο ήταν να τελειώσει το 2012 το φθινόπωρο, πήγε για το 2014, μετά πήρε έναν άλλο χρόνο στην πλάτη του και το πήγαν για το 2015 ώσπου το νέο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τοποθετεί την ολοκλήρωση στο τέλος του 2016. Μόνο που και αυτό πολύ δύσκολα θα τηρηθεί, ενώ ήδη έχει γίνει αναφορά σε αποκλίσεις.
Λοιπόν, το ξεμπλοκάρισμα του έργου, που πια έχει διανύσει τη χειρότερη περίοδο των τεχνικών προβλημάτων και των διαφόρων εμπλοκών στις κτήσεις χώρων και τα αρχαιολογικά, θέλουμε να πιστεύουμε , δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση και μπορεί να αποδειχθεί υπόθεση μεγάλου κόστους για όσους πολιτικούς δίνουν υποσχέσεις που ίσως αποδειχθεί ότι δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν.
Νέες υποσχέσεις για ξεμπλοκάρισμα του Μετρό, έχουμε από το νέο υπουργό Υποδομών, κάτι που είθισται να ακούμε κάθε φορά που αλλάζει η πολιτική ηγεσία του αρμοδίου υπουργείου.
Μόνο που το έργο αυτό, το σημαντικότερο έργο υποδομής σε εξέλιξη για τη Θεσσαλονίκη, είναι κυριολεκτικώς καυτή πατάτα, όπως έχει αποδειχθεί για όσους προσπάθησαν να διαχειριστούν τα πάμπολλα προβλήματα που το συνοδεύουν.
Έτσι , όταν τις προάλλες ο κ. Χρυσοχοΐδης, από τη θέση του νέου ΥΠΟΜΕΔΙ, δήλωνε on camera, ότι ήρθε στη Θεσσαλονίκη για να ξεμπλοκάρει το έργο του Μετρό, όσοι έχουν εμπειρία της όλης υπόθεσης «Μετρό Θεσσαλονίκης», άκουσαν τις δηλώσεις με σκεπτικισμό. Γιατί η υπόθεση Μετρό ταλαιπωρεί την πόλη κοντά 24, ίσως και 25 χρόνια.
Μετρό ή τραμ, τραμ ή μετρό, τρύπες, λαγούμια, χαράξεις που άλλαζαν, ένας διαγωνισμός που ακυρώθηκε και, τελικά, πολιτικοί λόγοι που έσπρωξαν για βιαστική ανάθεση , για να έχει ο τότε πρωθυπουργός Κ.Καραμανλής- το 2005- ένα έργο να εξαγγείλει στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Βέβαια να πούμε ότι ο διαγωνισμός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ευαίσθητα και αδύνατα σημεία του, είχε προκηρυχθεί από την κυβέρνηση Σημίτη.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είχε αυτό που οι τεχνικοί λένε «ώριμες μελέτες». Υποτιμήθηκε σε απίστευτο βαθμό η αρχαιολογική έρευνα και οι μελέτες ήταν ανεπαρκέστατες αφού βγήκε με μικρή προπαρασκευή και με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής.
Το αποτέλεσμα; Η πόλη να καταταλαιπωρείται και η μία καθυστέρηση να διαδέχεται την άλλη και, από εκεί που το έργο ήταν να τελειώσει το 2012 το φθινόπωρο, πήγε για το 2014, μετά πήρε έναν άλλο χρόνο στην πλάτη του και το πήγαν για το 2015 ώσπου το νέο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τοποθετεί την ολοκλήρωση στο τέλος του 2016. Μόνο που και αυτό πολύ δύσκολα θα τηρηθεί, ενώ ήδη έχει γίνει αναφορά σε αποκλίσεις.
Λοιπόν, το ξεμπλοκάρισμα του έργου, που πια έχει διανύσει τη χειρότερη περίοδο των τεχνικών προβλημάτων και των διαφόρων εμπλοκών στις κτήσεις χώρων και τα αρχαιολογικά, θέλουμε να πιστεύουμε , δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση και μπορεί να αποδειχθεί υπόθεση μεγάλου κόστους για όσους πολιτικούς δίνουν υποσχέσεις που ίσως αποδειχθεί ότι δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.