ypodomes.com,09/01/2014
Το έργο αγκομαχάΑγωνία επικρατεί στη Θεσσαλονίκη για την τύχη της κατασκευής του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το μεγαλύτερο θέμα εδώ και ένα έτος είναι τα αρχαία του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ Υπουργείου Υποδομών, Αττικό Μετρό και Δήμου Θεσσαλονίκης.
Σε μερικές ημέρες θα μάθουμε την τύχη για τα αρχαία καθώς θα έχουμε την απόφαση από το ΣτΕ καθώς εξετάζονται όλες οι λύσεις. Μέχρι τότε το έργο θα παραμένει παγιδευμένο στην κόντρα κορυφής που ίσως επιφέρει και νέα καθυστέρηση του έργου.
Πάντως ο Δήμαρχος της πόλης δήλωσε προ εβδομάδων πως η Αττικό Μετρό «ούτε άνοιξε την πρόταση που κατατέθηκε μετά τη διαβούλευση με ΤΕΕ και ΑΠΘ. Δεν είναι για να πανηγυρίζουμε. Λυπάμαι για τις εξελίξεις και τα ψέματα που διαχέονται ότι οι αρχαιότητες φταίνε για την καθυστέρηση του Μετρό».
Έτσι και μέχρι την έκδοση της απόφασης εξακολουθεί να ισχύει το προσωρινό «πάγωμα» των εργασιών απομάκρυνσης και απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως είχε αποφασίσει το Τμήμα Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Παράλληλα, σύμφωνα με την απόφαση μπορούν να συνεχιστούν οι εκπονήσεις και οι εγκρίσεις μελετών ή ότι άλλο είναι αναγκαίο για προστασία και ανάδειξη των αρχαίων μνημείων.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΓΚΟΜΑΧΑ
Πάντως παρά τις προσπάθειες που γίνονται για απεμπλοκή του έργου και μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ρυθμούς μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει μεγάλες διαφοροποιήσεις. Οι μετροπόντικες παραμένουν ακινητοποιημένοι, τα εργοτάξια που έχουν ανοίξει εδώ και πολλά χρόνια δεν ολοκληρώνουν τις κατασκευές και η ανησυχία πως πάμε σε νέα μεγάλη παράταση για την ολοκλήρωση του έργου είναι διάχυτη στην Θεσσαλονίκη.
Σε λίγους μήνες κλείνουμε 8 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης και η πρόοδος του έργου μόλις και μετά βίας πλησιάζει το 50% προκαλώντας απογοήτευση με την χωρίς προηγούμενο καθυστέρηση του. Ελπίδα όλων είναι να ξεπεραστούν τα προβλήματα και το 2017 το έργο να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει προς όφελος της πόλης που αντιμετωπίζει ένα από τα σοβαρότερα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα νέφους σε όλη την Ευρώπη.
Το έργο αγκομαχάΑγωνία επικρατεί στη Θεσσαλονίκη για την τύχη της κατασκευής του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το μεγαλύτερο θέμα εδώ και ένα έτος είναι τα αρχαία του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ Υπουργείου Υποδομών, Αττικό Μετρό και Δήμου Θεσσαλονίκης.
Σε μερικές ημέρες θα μάθουμε την τύχη για τα αρχαία καθώς θα έχουμε την απόφαση από το ΣτΕ καθώς εξετάζονται όλες οι λύσεις. Μέχρι τότε το έργο θα παραμένει παγιδευμένο στην κόντρα κορυφής που ίσως επιφέρει και νέα καθυστέρηση του έργου.
Πάντως ο Δήμαρχος της πόλης δήλωσε προ εβδομάδων πως η Αττικό Μετρό «ούτε άνοιξε την πρόταση που κατατέθηκε μετά τη διαβούλευση με ΤΕΕ και ΑΠΘ. Δεν είναι για να πανηγυρίζουμε. Λυπάμαι για τις εξελίξεις και τα ψέματα που διαχέονται ότι οι αρχαιότητες φταίνε για την καθυστέρηση του Μετρό».
Έτσι και μέχρι την έκδοση της απόφασης εξακολουθεί να ισχύει το προσωρινό «πάγωμα» των εργασιών απομάκρυνσης και απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως είχε αποφασίσει το Τμήμα Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Παράλληλα, σύμφωνα με την απόφαση μπορούν να συνεχιστούν οι εκπονήσεις και οι εγκρίσεις μελετών ή ότι άλλο είναι αναγκαίο για προστασία και ανάδειξη των αρχαίων μνημείων.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΓΚΟΜΑΧΑ
Πάντως παρά τις προσπάθειες που γίνονται για απεμπλοκή του έργου και μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ρυθμούς μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει μεγάλες διαφοροποιήσεις. Οι μετροπόντικες παραμένουν ακινητοποιημένοι, τα εργοτάξια που έχουν ανοίξει εδώ και πολλά χρόνια δεν ολοκληρώνουν τις κατασκευές και η ανησυχία πως πάμε σε νέα μεγάλη παράταση για την ολοκλήρωση του έργου είναι διάχυτη στην Θεσσαλονίκη.
Σε λίγους μήνες κλείνουμε 8 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης και η πρόοδος του έργου μόλις και μετά βίας πλησιάζει το 50% προκαλώντας απογοήτευση με την χωρίς προηγούμενο καθυστέρηση του. Ελπίδα όλων είναι να ξεπεραστούν τα προβλήματα και το 2017 το έργο να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει προς όφελος της πόλης που αντιμετωπίζει ένα από τα σοβαρότερα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα νέφους σε όλη την Ευρώπη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.