Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Μηταφίδης: «Ιστορικό ανέκδοτο κατάντησε το μετρό»!

typosthes.gr,22/03/2014

Συνέντευξη Τύπου για το μετρό της Θεσσαλονίκης έδωσε η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ

Για έγκλημα σε βάρος των κατοίκων της συμπρωτεύουσας, αλλά και όλων των πολιτών της χώρας, προς όφελος των εργολάβων, έκανε λόγο η Δέσποινα Χαραλαμπίδου υποψήφια περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας με τη «Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα», σε κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσε μαζί με τον δημοτικό σύμβουλο και επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη- Ανοικτή Πόλη» Τριαντάφυλλος Μηταφίδης και τον περιφερειακό σύμβουλο, Γιώργο Θεοδωρόπουλο, τις εξελίξεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης, χθες, Παρασκευή.
«Ένα ακόμη έγκλημα βρίσκεται σε εξέλιξη, σε βάρος της πόλης και των πολιτών και προς όφελος των εργολάβων», είπε η κ. Χαραλαμπίδου, η οποία τόνισε ότι η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το έργο δεν δικαιολογείται από την προβληματική του εκκίνηση.
«Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα σημαντικό έργο για την πόλη, ένα έργο πνοής, το οποίο - όταν και εάν ολοκληρωθεί - θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό με τη δυνατότητα μαζικής μεταφοράς επιβατών και θα αναβαθμίσει σημαντικά το ιστορικό κέντρο, απαλλάσσοντας το από την ανώφελη μετακίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων» τόνισε η κ. Χαραλαμπίδου και συνέχισε τονίζοντας πως «εκτιμάμε πως το Μετρό ως δημόσιο μέσο μεταφοράς, συνδυαστικά με τον ανασχεδιασμό της αστικής συγκοινωνίας και τη συμμετοχή του τραμ, όλα υπό δημόσιο έλεγχο, θα αναβαθμίσουν την κυκλοφορία στην πόλη και τους όμορους δήμους, προς όφελος των πολιτών, των επαγγελματιών και των εργαζομένων».
Η κ. Χαραλαμπίδου αναφέρθηκε στην πολυετή ταλαιπωρία που υφίστανται κάτοικοι και επαγγελματίες από τα εργοτάξια που καλύπτονται με λαμαρίνες, καθώς και τη γενική εντύπωση που κυριαρχεί, σύμφωνα με την ίδια, ότι η κακοδιοίκηση του έργου από την Αττικό Μετρό σε συνδυασμό με τις υπερβολικές αιτιάσεις της κατασκευάστριας εταιρίας, που φθάνουν μέχρι την απαίτηση ανατροπής της αρχικής σύμβασης, υπέρ αυτής, έχουν μπλοκάρει το έργο και οδήγησαν στην ειδική δήλωση διακοπής των εργασιών από την πλευρά του εργολάβου.
«Πρέπει να αντικατασταθεί η ηγεσία της Αττικό Μετρό, από ικανά στελέχη, όχι κομματικά. Η διοίκηση του έργου, έχει αποτύχει και η εταιρεία μαζί με τη διαχρονική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, έχει ακέραια την ευθύνη για την ταλαιπωρία της πόλης και των πολιτών. Το έργο πρέπει να διοικείται τοπικά από φορέα του δημοσίου, είναι δημόσιο έργο», πρόσθεσε.
«Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε την απάντηση της Αττικό Μετρό, την ερχόμενη Δευτέρα, στην επιστολή της κοινοπραξίας στη δήλωση διακοπής, όπως επίσης την απάντηση σε μία προς μία στις 71 οικονομικές απαιτήσεις της» είπε.
«Η θέση της Περιφερειακής Παράταξης είναι ξεκάθαρη. Το μετρό είναι δημόσιο έργο και η λύση των προβλημάτων πρέπει να αντιμετωπιστεί από το νόμο. Θα παλέψουμε σε όλα τα μέτωπα για να σταματήσει να σπαταλιέται το δημόσια χρήμα» πρόσθεσε.
Στο περιθώριο της συνέντευξης Tύπου η κ. Χαραλαμπίδου ρωτήθηκε αν θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Ρένας Δουρου και παραιτηθεί από βουλευτής.


Η κ. Χαραλαμπίδου απάντησε πως ακολουθεί τις συλλογικές αποφάσεις των οργάνων του κόμματος και τέτοια συλλογική απόφαση για παραιτήσεις υποψηφίων δεν υπάρχει.

«Αιχμάλωτη η πόλη στο μετρό»
«Η πόλη είναι αιχμάλωτη εδώ και 25 χρόνια, για αυτό το περίφημο έργο στο οποίο επενδύθηκαν οι ελπίδες για μια διαφορετική Θεσσαλονίκη, που εμφανίστηκε από κάποιους ως η νέα μεγάλη ιδέα της πόλης. Έχει καταντήσει ένα ιστορικό ανέκδοτο με τραγικές συνέπειες για την πόλη» τόνισε από την πλευρά του ο υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, επικεφαλής του συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη», Τριαντάφυλλος Μηταφίδης.
Για την εξέλιξη του, καταλόγισε ευθύνες στο πολιτικό προσωπικό της πόλης γιατί, όπως εξήγησε, αυτό δε συμβαίνει σε ανύποπτο χρόνο, αλλά σε συνθήκες οικονομικής κατάρρευσης της Θεσσαλονίκης. «Τι κάνει η ηγεσία αυτής της πόλης πέρα από τις πλατωνικές διαμαρτυρίες; Παρακολουθεί το δράμα ή προσφεύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Υπάρχει ένα απλό ερώτημα: Γιατί δεν συνεχίζονται οι εργασίες διάνοιξης στα περίπου δέκα φρεάτια χωρίς να έχουμε αυτόν τον εκβιασμό σε βάρος της πόλης με αυτό το τρομακτικό ποσό που ζητούν οι εθνικοί εργολάβοι» επισήμανε.
Αναφερόμενος στο θέμα των απαλλοτριώσεων, ο κ. Μηταφίδης υπογράμμισε ότι είναι μια μυλόπετρα στον λαιμό των Δήμων, ένα ποσό που δεν μπορούν να καλύψουν οι Δήμοι. «Η Αττικό Μετρό είναι δημόσιο επιχείρηση, σε λίγο θα πρέπει να αλλάξει και τίτλο και να λέγεται ‘’Θεσσαλονίκη μη Μετρό’’. Πως γίνεται μια δημόσια επιχείρηση με διεθνή πιστοποιητικά εμπειρίας στην κατασκευή μεγάλων έργων να μη μπορεί να παρακολουθήσει ένα μικρότερο έργο; » τόνισε.
Ο κ. Μηταφίδης πρότεινε την κήρυξη γενικής απεργίας στη Θεσσαλονίκη για να δείξουν ποιος αποφασίζει για την πόλη, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο μετρό.
Στις πολιτικές ευθύνες του Υπουργείου Υποδομών και προσωπικά του Υπουργού Μ. Χρυσοχοϊδη αναφέρθηκε ο περιφερειακός σύμβουλος, Γιώργος Θεοδωρόπουλος. «Πρόκειται για εκβιασμό της κοινοπραξίας» τόνισε.


Τέλος ο κ. Θεοδωρόπουλος με αφορμή τη συζήτηση για τα δημόσια μέσα μεταφοράς κατήγγειλε την αντικοινωνική συμπεριφορά του ΟΑΣΘ απέναντι στους πολίτες που αδυνατούν να πληρώσουν το εισιτήριο στα αστικά λεωφορεία και ζήτησε την καθιέρωση της δωρεάν μετακίνησης για τους ανέργους.

Στην ΕΥΑΘ ο Μηταφίδης
Η «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» με επικεφαλής τον υποψήφιο δήμαρχο Τριαντάφυλλο Μηταφίδη επισκέφθηκε την Πέμπτη, την ΕΥΑΘ. Αρχικά συναντήθηκε με το σωματείο εργαζόμενων της ΕΥΑΘ, και ενημερώθηκε για τις εργασιακές σχέσεις και αντάλλαξε σκέψεις για την αρτιότερη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος που θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των εκλογών. Ο συνδυασμός «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» συμμετέχει και στηρίζει από την πρώτη στιγμή το συντονιστικό φορέων και πολιτών ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού SOSΤΕ ΤΟ ΝΕΡΟ.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Πρόεδρο και το Γενικό Διευθυντή της ΕΥΑΘ ΑΕ, από τους οποίους έγινε ενημέρωση για την πορεία της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ, τα ζητήματα διαχείρισής της και τα προβλήματα του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης.

Ορφανός- Αναστασιάδης ζητούν την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών, για το μετρό
Την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο οριστικής διακοπής του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ζητούν οι βουλευτές της ΝΔ, Γιώργος Ορφανός και Σάββας Αναστασιάδης , με αφορμή την απόφαση της κοινοπραξίας να υποβάλει «ειδική δήλωση διακοπής εργασιών».
Οι βουλευτές, σε ερώτησή που κατέθεσαν στη Βουλή, υπογραμμίζουν ότι η κατασκευή της κύριας γραμμής του Μετρό «είναι στον αέρα», τονίζοντας ότι οι Θεσσαλονικείς «επί μία σχεδόν δεκαετία έχουν υποστεί τα πάνδεινα».
«Οι επαγγελματίες που βρίσκονται πλησίον των σταθμών του Μετρό(Σιδηροδρομικός Σταθμός, Εγνατία, Δελφών) έχουν κυριολεκτικά καταστραφεί, η δε Πολιτεία με τα όργανα της αδυνατεί να παράσχει σοβαρές διαβεβαιώσεις για το χρονοδιάγραμμα περαίωσης του έργου», επισημαίνουν οι βουλευτές της ΝΔ Α' Θεσσαλονίκης.
«Ο δήμος Θεσσαλονίκης με τις παρεμβάσεις του, λειτουργεί ως τροχοπέδη και αδυνατεί να προωθήσει λύσεις αντικειμενικά ορθές που θα διατηρούν ζωντανή την πολιτιστική παρουσία της πόλης και θα την συνδέουν με τον σύγχρονο τρόπο ζωής ενώ η Αττικό Μετρό από την Αθήνα λειτουργεί περισσότερο ως παρατηρητής και λιγότερο ως κύριος του έργου» τόνισαν.
Ακόμη, οι βουλευτές κάνουν λόγο για «θέατρο του παραλόγου», με θεατές τους ίδιους τους Θεσσαλονικείς, και καλούν τον υπουργό Υποδομών να συμβάλλει στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που αφορούν τους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη, να ξεκαθαρίσει ο ρόλος του δήμου Θεσσαλονίκης στη «διαρκή κωλυσιεργία στο θέμα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου» και ζητούν ενημέρωση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και την χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση έργου.
Αναφορικά με το θέμα των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης, οι βουλευτές ζητούν από την ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου να παρουσιάσει το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών προς Καλαμαριά, οδό Λαγκαδά, νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, δυτική Θεσσαλονίκη και αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.