Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Ο Άκτωρας στέλνει τους μετροπόντικες στην Καλαμαριά

myportal.gr, 24/06/2014


Νωρίτερα από τον βασικό κορμό του δικτύου του μετρό της Θεσσαλονίκης προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες των επεκτάσεων προς Καλαμαριά που ξεκίνησαν χθες από τον σταθμό της Νέας Κρήνης στη Θεσσαλονίκη...
Το έργο που υπέγραψε πριν ένα χρόνο ο Άκτωρας έναντι 518 εκ. ευρώ, παίρνει κεφάλι από την βασική γραμμή του δικτύου, για την οποία προς το παρόν μόνο σενάρια υπάρχουν για τον χρόνο παράδοσης μετά τα ανυπέρβλητα εμπόδια που συναντά με την αρχαιολογία αλλά και τις απαλλοτριώσεις στην περιοχή της Βενιζέλου, της Βούλγαρη αλλά και της Αγίας Σοφίας. Με βάση το χρονοδιάγραμμα οι πέντε νέοι σταθμοί προς Καλαμαριά (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) μήκους 4,8 χλμ. προβλέπεται να παραδοθούν το 2018. Τότε, σύμφωνα με νεώτερο σενάριο που διακινούν από την κοινοπραξία του έργου υπό την ΑΕΓΕΚ προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση των 11 σταθμών του μετρό της κύριας γραμμής χωρίς της Βενιζέλου και την Βούλγαρη, με το σκεπτικό ότι στο μεταξύ θα έχουν κατασκευαστεί τα ηλεκτρομηχανολογικά και ο εξαερισμός των σταθμών για να παραδοθούν μετά το 2020. Παλιότερο σενάριο που προέβλεπε την τμηματική παράδοση του μετρό μιλούσε για παράδοση το 2018 της βασικής γραμμής του δικτύου του μετρό χωρίς τέσσερις συνολικά σταθμούς: την Αγία Σοφία, την Βενιζέλου, τη Δημοκρατία και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Η υπόθεση της Βενιζέλου για την οποία έχει “ματώσει” το μετρό της Θεσσαλονίκης παραμένει αδρανής καθώς δεν έχει εκδοθεί ακόμη η απόφαση του ΣτΕ στο οποίο είχε ο προσφύγει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης. Όλες όμως οι ενδείξεις συγκλίνουν στην άποψη ότι ο σταθμός δεν θα προλάβει να παραδοθεί με το σύνολο του υπόλοιπου δικτύου ενώ και για την Βούλγαρη υπάρχει μεγάλος προβληματισμός αφού πρόκειται για ένα σταθμό που ενώ πήγαινε προς κατάργηση θα γίνει “μικρότερος” λόγω σοβαρών προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις.
Χθες πάντως ο διευθυντής έργου της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, υποστήριξε ότι η κατασκευή της επέκτασης προς την Καλαμαριά βρίσκεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα του έργου, καθώς και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πέντε νέων σταθμών του μετρό. Ωστόσο και οι επεκτάσεις θα αντιμετωπίσουν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, με μεγάλο αγκάθι την περιοχή της Πόντου στην οποία εκκρεμούν από την πλευρά του δήμου αλλά και της Αττικό Μετρό. Προβλήματα ενδέχεται να ανακύψουν και με τα “δανεικά” ΤΒΜ. Οι μετροπόντικες για να ολοκληρώσουν το έργο τους στην κύρια γραμμή θα χρειαστούν τουλάχιστον 1,5 έως 2 χρόνια δηλαδή το 2016. Αυτό ενδέχεται να προκαλέσει καθυστερήσεις στην διάνοιξη των σηράγγων προς Καλαμαριά.
Οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά προβλέπουν επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς το Αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα. Παράλληλα, στην ίδια θέση, προγραμματίζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων.
Με τη λειτουργία της επέκτασης, η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.
 


Της Μαριάννας Τζάννε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.