metaforespress.gr,06/10/2014
Την πορεία επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, τα σχέδια για τη δημιουργία της Γραμμής 4, από το Άλσος Βεΐκου μέχρι ως το Γουδή, αλλά και την πορεία υλοποίησης του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης αναλύει, μιλώντας στην FS, ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας.
Συνέντευξη στον Δημήτρη Χρυσικόπουλο
-Πού βρισκόμαστε σχετικά με την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά.
-Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά εξελίσσεται ομαλά και σε γενικές γραμμές σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα του έργου. Η γενική πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 22% επί του συνόλου των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου.
Αντίστοιχο ποσοστό προόδου υπάρχει και στη διάνοιξη της σήραγγας με ΤΒΜ (μετροπόντικας).Έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές ΕΡΕΥΝΕΣ και προχωρά η κατασκευή των 5 από τους 6 σταθμούς, ενώ θα ξεκινήσουν σύντομα και οι εκσκαφές στο Σταθμό Πειραιά, μόλις ολοκληρωθεί η τελική φάση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην οδό Ακτή Καλλιμασιώτη.
-Από κει και πέρα, ποιος είναι ο προγραμματισμός όσον αφορά περαιτέρω επεκτάσεις του μετρό στην Αττική;
-Πρόσφατα ανακοινώθηκε από τον υπουργό κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και από εμένα η κατασκευή μιας νέας γραμμής μετρό στην Αθήνα, της Γραμμής 4. Προγραμματίζουμε να ξεκινήσει σύντομα από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (AM), η διεξαγωγή του διαγωνισμού για την υλοποίηση του πρώτου τμήματος του έργου αυτού, από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, με 14 σταθμούς και μήκος περίπου 12 χλμ., προϋπολογισμού περίπου 1,2 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο πνοής για την Αθήνα, δεδομένου ότι θα εξυπηρετήσει ιδιαίτερα πυκνοδομημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου (π.χ. Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια, Παγκράτι, Καισαριανή, Ζωγράφου), το εμπορικό κέντρο της Αθήνας (Ακαδημίας, Κολωνάκι), καθώς και σημαντικές χρήσεις γης, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, πανεπιστήμια κ.ά
Στα μεσοπρόθεσμα σχέδια της AM εντάσσεται, επίσης, η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον με 3 νέους σταθμούς.
-Πρόσφατα υπεγράφη δανειακή σύμβαση της AM με την ΕΤΕπ, σχετικά με τα έργα του μετρό στη θεσσαλονίκη. Τι ακριβώς αφορά και πού βρισκόμαστε με το έργο αυτό;
-Η δανειακή σύμβαση της AM με την ΕΤΕπ αφορά το έργο επέκτασης προς Καλαμαριά του μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την πρώτη δόση, ύψους 200 εκατ. ευρώ, με τους γνωστούς ευνοϊκούς όρους της ΕΤΕπ, από το σύνολο της εγκεκριμένης από την ΕΤΕπ πίστωσης, συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ.
Με τη σύμβαση αυτή, η ΕΤΕπ αποδεικνύει εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στο έργο της AM, καθώς η υλοποίηση των έργων δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την υποστήριξή της. Όσον αφορά το έργο της Καλαμαριάς, που ξεκίνησε ουσιαστικά πέρυσι τον Ιούλιο, οι εργασίες προχωρούν ομαλά, έχει γίνει σημαντική ωρίμανση των μελετών εφαρμογής του έργου, προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες μετατοπίσεων ΟΚΩ και κυκλοφοριακών παρακάμψεων και ξεκίνησαν οι εργασίες εκσκαφών στους σταθμούς του έργου.
Τέλος, όσον αφορά το βασικό έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, παρά τα όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν κατά το παρελθόν, σημειώνεται πλέον ουσιαστική πρόοδος στην υλοποίηση του έργου.
-Ποια είναι η εικόνα που έχετε για τη χρήση του μετρό από τους πολίτες της Αθήνας και πόσο αναμένετε να αυξηθεί μετά τις περαιτέρω επεκτάσεις;
-Σήμερα στην Αθήνα λειτουργούν 39 χλμ. των Γραμμών 2 και 3 (χωρίς τη σύνδεση με το αεροδρόμιο) και AO σταθμοί μετρό. Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 4,6 δισ. ευρώ που έχουν αλλάξει κυριολεκτικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας. Υπολογίζεται ότι ημερησίως διακινούνται στις Γραμμές 2 και 3 περίπου 880.000 επιβάτες.
Η, υπό κατασκευή, επέκταση προς Πειραιά θα προσθέσει στο δίκτυο αυτό 7,6 χλμ. και 6 νέους σταθμούς, με πρόβλεψη η επιβατική κίνηση να ξεπεράσει στο σύνολο των Γραμμών 2 και 3 το 1 εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως.
Μετά την υλοποίηση του πρώτου τμήματος της Γραμμής U εκτιμάται ότι θα προστεθούν σε ημερήσια βάση περίπου 220.000 επιβάτες στο δίκτυο του μετρό της Αθήνας.
-Υπάρχει κάποιο δίκτυο μετρό του εξωτερικού, το οποίο θεωρείτε πρότυπο;
-Η AM παρακολουθεί συστηματικά τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των μεταφορικών συστημάτων και ειδικότερα του μετρό, καθώς καιτη διεθνή πρακτική στα έργα αυτά, προκειμένου να ενσωματώνει τα νεότερα τεχνολογικά δεδομένα στα έργα που δημοπρατεί.
Για πολλούς μάλιστα λόγους, π.χ λόγω της αρτιότητας της κατασκευής, της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και αισθητικής των σταθμών, της πολιτιστικής διάστασης με την ενσωμάτωση αρχαιολογικών ευρημάτων στους σταθμούς και την αισθητική πλαισίωση αυτών με έργα τέχνης, το μετρό της Αθήνας αποτελεί πλέον για πολλούς πρότυπο, όπως έχει γίνει φανερό από τις συναντήσεις με πολλούς άλλους φορείς μετρό, που έχουν επισκεφθεί κατά το παρελθόν τα έργα μας.
-Όσον αφορά τα έργα του τραμ της Αθήνας;
-H AM, πέραν των έργων μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προωθεί πλέον και τα έργα τραμ στην Ελλάδα. Ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή η επέκταση του τραμ από το ΣΕΦ μέχρι τον Πειραιά και πρόκειται σύντομα να δημοπρατηθούν α) η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, μαζί με την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας, με άξονα την οδό Πανεπιστημίου και β) η επέκταση του τραμ στο Ελληνικό, μέχρι το σταθμό μετρό της Αργυρούπολης, προκειμένου να συνδεθεί το δίκτυο του τραμ με το δίκτυο του μετρό, στο σημείο αυτό, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νότιων προαστίων της Αθήνας.
Την πορεία επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, τα σχέδια για τη δημιουργία της Γραμμής 4, από το Άλσος Βεΐκου μέχρι ως το Γουδή, αλλά και την πορεία υλοποίησης του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης αναλύει, μιλώντας στην FS, ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας.
Συνέντευξη στον Δημήτρη Χρυσικόπουλο
-Πού βρισκόμαστε σχετικά με την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά.
-Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά εξελίσσεται ομαλά και σε γενικές γραμμές σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα του έργου. Η γενική πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 22% επί του συνόλου των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου.
Αντίστοιχο ποσοστό προόδου υπάρχει και στη διάνοιξη της σήραγγας με ΤΒΜ (μετροπόντικας).Έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές ΕΡΕΥΝΕΣ και προχωρά η κατασκευή των 5 από τους 6 σταθμούς, ενώ θα ξεκινήσουν σύντομα και οι εκσκαφές στο Σταθμό Πειραιά, μόλις ολοκληρωθεί η τελική φάση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην οδό Ακτή Καλλιμασιώτη.
-Από κει και πέρα, ποιος είναι ο προγραμματισμός όσον αφορά περαιτέρω επεκτάσεις του μετρό στην Αττική;
-Πρόσφατα ανακοινώθηκε από τον υπουργό κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και από εμένα η κατασκευή μιας νέας γραμμής μετρό στην Αθήνα, της Γραμμής 4. Προγραμματίζουμε να ξεκινήσει σύντομα από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (AM), η διεξαγωγή του διαγωνισμού για την υλοποίηση του πρώτου τμήματος του έργου αυτού, από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, με 14 σταθμούς και μήκος περίπου 12 χλμ., προϋπολογισμού περίπου 1,2 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο πνοής για την Αθήνα, δεδομένου ότι θα εξυπηρετήσει ιδιαίτερα πυκνοδομημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου (π.χ. Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια, Παγκράτι, Καισαριανή, Ζωγράφου), το εμπορικό κέντρο της Αθήνας (Ακαδημίας, Κολωνάκι), καθώς και σημαντικές χρήσεις γης, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, πανεπιστήμια κ.ά
Στα μεσοπρόθεσμα σχέδια της AM εντάσσεται, επίσης, η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον με 3 νέους σταθμούς.
-Πρόσφατα υπεγράφη δανειακή σύμβαση της AM με την ΕΤΕπ, σχετικά με τα έργα του μετρό στη θεσσαλονίκη. Τι ακριβώς αφορά και πού βρισκόμαστε με το έργο αυτό;
-Η δανειακή σύμβαση της AM με την ΕΤΕπ αφορά το έργο επέκτασης προς Καλαμαριά του μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την πρώτη δόση, ύψους 200 εκατ. ευρώ, με τους γνωστούς ευνοϊκούς όρους της ΕΤΕπ, από το σύνολο της εγκεκριμένης από την ΕΤΕπ πίστωσης, συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ.
Με τη σύμβαση αυτή, η ΕΤΕπ αποδεικνύει εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στο έργο της AM, καθώς η υλοποίηση των έργων δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την υποστήριξή της. Όσον αφορά το έργο της Καλαμαριάς, που ξεκίνησε ουσιαστικά πέρυσι τον Ιούλιο, οι εργασίες προχωρούν ομαλά, έχει γίνει σημαντική ωρίμανση των μελετών εφαρμογής του έργου, προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες μετατοπίσεων ΟΚΩ και κυκλοφοριακών παρακάμψεων και ξεκίνησαν οι εργασίες εκσκαφών στους σταθμούς του έργου.
Τέλος, όσον αφορά το βασικό έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, παρά τα όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν κατά το παρελθόν, σημειώνεται πλέον ουσιαστική πρόοδος στην υλοποίηση του έργου.
-Ποια είναι η εικόνα που έχετε για τη χρήση του μετρό από τους πολίτες της Αθήνας και πόσο αναμένετε να αυξηθεί μετά τις περαιτέρω επεκτάσεις;
-Σήμερα στην Αθήνα λειτουργούν 39 χλμ. των Γραμμών 2 και 3 (χωρίς τη σύνδεση με το αεροδρόμιο) και AO σταθμοί μετρό. Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 4,6 δισ. ευρώ που έχουν αλλάξει κυριολεκτικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας. Υπολογίζεται ότι ημερησίως διακινούνται στις Γραμμές 2 και 3 περίπου 880.000 επιβάτες.
Η, υπό κατασκευή, επέκταση προς Πειραιά θα προσθέσει στο δίκτυο αυτό 7,6 χλμ. και 6 νέους σταθμούς, με πρόβλεψη η επιβατική κίνηση να ξεπεράσει στο σύνολο των Γραμμών 2 και 3 το 1 εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως.
Μετά την υλοποίηση του πρώτου τμήματος της Γραμμής U εκτιμάται ότι θα προστεθούν σε ημερήσια βάση περίπου 220.000 επιβάτες στο δίκτυο του μετρό της Αθήνας.
-Υπάρχει κάποιο δίκτυο μετρό του εξωτερικού, το οποίο θεωρείτε πρότυπο;
-Η AM παρακολουθεί συστηματικά τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των μεταφορικών συστημάτων και ειδικότερα του μετρό, καθώς καιτη διεθνή πρακτική στα έργα αυτά, προκειμένου να ενσωματώνει τα νεότερα τεχνολογικά δεδομένα στα έργα που δημοπρατεί.
Για πολλούς μάλιστα λόγους, π.χ λόγω της αρτιότητας της κατασκευής, της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και αισθητικής των σταθμών, της πολιτιστικής διάστασης με την ενσωμάτωση αρχαιολογικών ευρημάτων στους σταθμούς και την αισθητική πλαισίωση αυτών με έργα τέχνης, το μετρό της Αθήνας αποτελεί πλέον για πολλούς πρότυπο, όπως έχει γίνει φανερό από τις συναντήσεις με πολλούς άλλους φορείς μετρό, που έχουν επισκεφθεί κατά το παρελθόν τα έργα μας.
-Όσον αφορά τα έργα του τραμ της Αθήνας;
-H AM, πέραν των έργων μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προωθεί πλέον και τα έργα τραμ στην Ελλάδα. Ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή η επέκταση του τραμ από το ΣΕΦ μέχρι τον Πειραιά και πρόκειται σύντομα να δημοπρατηθούν α) η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, μαζί με την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας, με άξονα την οδό Πανεπιστημίου και β) η επέκταση του τραμ στο Ελληνικό, μέχρι το σταθμό μετρό της Αργυρούπολης, προκειμένου να συνδεθεί το δίκτυο του τραμ με το δίκτυο του μετρό, στο σημείο αυτό, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νότιων προαστίων της Αθήνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.