Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Μετρό προς Καλαμαριά: Αρχές του 2016 ξεκινούν οι Μετροπόντικες, το Μετρό θα πάει Αεροδρόμιο

ergonblog.gr,18/11/2014

Όταν μιλάμε για το Μετρό Θεσσαλονίκης συνήθως μιλάμε για τα προβλήματα, τις καθυστερήσεις, τις ίντριγκες και άλλα πολλά που μάλλον δεν έχουν σχέση με το ίδιο το έργο. Ευτυχώς αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωση του έργου επέκτασης του Μετρό στην περιοχή της Καλαμαριάς.


Τα έργα οδεύοντας για τον πρώτο 1,5 χρόνο μόνο καλά μπορεί να πει κάποιος ότι είναι. Το ypodomes.com πληροφορήθηκε μάλιστα πως στα έργα χρησιμοποιείται ένα εξελιγμένο micro TBM (ένας μικρός μετροπόντικας δηλαδή) που σε αυτή τη φάση αυτό που κάνεί είναι να διανοίγει δρόμο παρακάμπτοντας τον βασικό αγωγό ακαθάρτων που βρίσκεται επί της Β.Όλγας κοντά στην περιοχή του σταθμού ΝΟΜΑΡΧΙΑ, του πρώτου σταθμού της επέκτασης.

Επίσης σε λίγες μέρες αναμένεται να ολοκληρωθούν οι δικαστικές ενέργειες για τις απαλλοτριώσεις των ακινήτων που θα χρησιμοποιηθούν στην επέκταση. Αυτό είναι κάτι που θα απελευθερώσει επιπλέον χώρους που σήμερα δεν χρησιμοποιούνται.

Όλες οι υπηρεσίες μηχανικού με συνέπεια και οικονομικά. Κάντε κλικ εδώ για περισσότερα

Στην περιοχή της Μίκρας συνεχίζονται τα έργα ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο σταθμό ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ. Το έργο που έχει προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 500εκ.ευρώ δείχνει πως δεν έχει κάποιο από τα μεγάλα προβλήματα του βασικού έργου και κυρίως δεν έχει θέματα με αρχαιολογικές ανασκαφές.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αττικό Μετρό, οι Μετροπόντικες της επέκτασης αναμένεται να ξεκινήσουν το έργο της διάνοιξης των σηραγγών στις αρχές του 2016 από τον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και θα τερματίσουν, περίπου δύο χρόνια μετά, στα τέλη του 2017 στο σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ που θα "κουμπώσουν" με την βασική γραμμή.

Να θυμίσουμε πως οι απαραίτητες εργασίες για την διακλάδωση από το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ προς Καλαμαριά ανήκουν στην εργολαβία της βασικής γραμμής.

Μέχρι τώρα το έργο κινείται εντός χρονοδιαγράμματος και αν δεν έχουμε κάποια δυσάρεστα απρόοπτα κατά τη διάρκεια διάνοιξης των σηράγγων τότε το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει στο τέλος του 2018.

ΠΑΜΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΜΕ ΜΕΤΡΟ

Η επέκταση για Καλαμαριά θα έχει και συνέχεια. Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com -ευτυχώς- εγκαταλήφθηκε η "ανατριχιαστική" ιδέα για monorail για την τελική ανατολική επέκταση του μέσου από τη Μίκρα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία. Η επέκταση θα γίνει με Μετρό, χωρίς ακόμα να έχει αποφασιστεί αν θα είναι υπόγειο, επίγειο ή υπέργειο καθώς αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο μελέτης.

Το κόστος εκτιμάται στα 350εκ.ευρώ χωρίςς όμως να είναι οριστικό.Η γραμμή θα έχει μήκος 5,5χλμ και θα κατασκευαστούν 4 νέοι σταθμοί (Μ.ΑΝΤΥΠΑ, ΠΡΑΣΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ, ΙΚΕΑ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ).

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ

Πρώτη στη σειρά υλοποίησης μετά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά είναι η επέκταση προς Ευκαρπία. Πρόκειται για μία μεγάλη επέκταση 6χλμ με 5 νέους υπόγειους σταθμούς και προβλεπόμενη κίνηση 80.000 επιβατών ημερησίως.

Αυτή την εποχή βρίσκεται σε εξέλιξη η οριστική μελέτη προκειμένου το έργο να καταστεί ώριμο και όταν μπορέσει να ενταχθεί σε ένα χρηματοδοτικό πακέτο να δημοπρατηθεί. Εκτιμώμενο κόστος 550εκ.ευρώ. Οι σταθμοί θα είναι οι: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ,ΕΥΚΑΡΠΙΑ

Μία εξίσου σημαντική επέκταση θα είναι και η δυτική επέκταση της βασικής γραμμής από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στον Εύοσμο. Θα έχει μήκος 4,4χλμ, Θα μπορεί να μετακινεί καθημερινά 60.000 επιβάτες ενώ το κόστος της φτάνει τα 400εκ.ευρώ.

Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι: ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ,ΕΥΟΣΜΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.