makthes.gr,08/11/2014
Χωρίς τους σταθμούς “Βενιζέλου” και “Βούλγαρη” φαίνεται ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, όταν ολοκληρωθεί το έργο.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Το άλυτο μέχρι σήμερα πρόβλημα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, που ανέκυψε τον Ιανουάριο του 2013, και η καθυστέρηση στις διαδικασίες απαλλοτριώσεων στη Βούλγαρη, θα είναι αιτίες αρχικά να μη συμπεριληφθούν οι δύο σταθμοί στη βασική γραμμή και να παραδοθούν μετά την έναρξη της λειτουργίας της.
Το προβλεπόμενο αυτό σενάριο, που συζητείται έντονα το τελευταίο διάστημα, επανέλαβε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, τονίζοντας ότι “φαίνεται εφικτή η λειτουργία του έργου το 2018, χωρίς βέβαια τους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη”. Η επισήμανση έγινε σε ομιλία του κ. Σιμόπουλου προχθές το βράδυ σε εκδήλωση του ελληνικού παραρτήματος του Ινστιτούτου Δημοσίων Έργων, στην Αθήνα. Ο κ. Σιμόπουλος υποστήριξε ότι “ξεκαθάρισε το τεχνικό αντικείμενο και άνοιξε ο δρόμος υλοποίησης του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης”.
Εξάλλου ο κ. Σιμόπουλος με χθεσινή του δήλωση υποστηρίζει ότι θα λυθεί το θέμα στέγασης του 5ου Λυκείου Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας επιθυμεί να συμβάλει στην επιστροφή του 5ου Λυκείου εκεί που βρίσκεται εδώ και δεκαετίες, στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Κριεζώτου, Γεωργίου Παπανδρέου (Ανθέων), Κορομηλά και Κίμωνος Βόγα. “Η εταιρεία ‘Κτιριακές Υποδομές ΑΕ’ (πρώην ΟΣΚ), που εποπτεύεται από τη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων, έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει το έργο της αναστήλωσης του διατηρητέου, μέσω του δανείου το οποίο θα λάβει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ). Αναλαμβάνω πρωτοβουλία ώστε την επόμενη εβδομάδα να γίνει συνάντηση στο γραφείο μου εκπροσώπων του δήμου, του υπουργείου Παιδείας και των Κτιριακών Υποδομών ώστε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα”, δήλωσε ο κ. Σιμόπουλος.
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Σε τρίωρη στάση εργασίας προχωρούν την ερχόμενη Δευτέρα οι εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας την ανανέωση συμβάσεων και εκταμίευση εγκεκριμένου ποσού για ανασκαφές. Η στάση θα διαρκέσει από τις 12.30 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας ενώ στη 1 θα γίνει συγκέντρωση στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας.
Ο ανάδοχος, όπως περιγράφει το σωματείο των εργαζομένων, αρνείται να ανανεώσει τις συμβάσεις 42 εργατών που έληξαν και άλλες 112 που λήγουν εντός Νοεμβρίου, επικαλούμενος την εξάντληση των πιστώσεων για αρχαιολογική έρευνα. “Παράλληλα, ετοιμάζεται να ξεκινήσει και τη διαδικασία των ομαδικών απολύσεων για το υπόλοιπο επιστημονικό προσωπικό στο αρχαιολογικό τμήμα, θέλοντας προφανώς μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να ολοκληρώσει την εκκένωση του τμήματος, περνώντας έτσι και το μήνυμα της αποφασιστικότητάς του ως προς τις προθέσεις αποχώρησής του”, υποστηρίζει το σωματείο.
Την ίδια στιγμή, λένε οι εργαζόμενοι, η Αττικό Μετρό απαντά πως η χρηματοδότηση είναι σε καλό δρόμο, αλλά δεν δίνει ξεκάθαρη εντολή για ανανέωση συμβάσεων, πόσο μάλλον για ανάπτυξη των εργασιών και στα υπόλοιπα μέτωπα, ειδικά αυτά του κέντρου της πόλης.
ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ: Ευθύνες σε “Αττικό Μετρό” και κόντρα με Καλαφάτη
Τη διαχρονική στάση του στο θέμα των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου εξηγεί με χθεσινοβραδινή εκτενή ανακοίνωσή του ο δήμος Θεσσαλονίκης. Η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη επιρρίπτει τις ευθύνες κυρίως στην “Αττικό Μετρό”, αλλά δεν παραλείπει να ασκήσει δριμεία κριτική και προς τον Σταύρο Καλαφάτη με αφορμή πρόσφατες επικριτικές δηλώσεις του σε βάρος του δημάρχου Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα ο δήμος τονίζει ότι “η προσπάθεια για συναίνεση και συνεννόηση, προκειμένου να επιτευχθεί ο διπλός στόχος ‘και μετρό και αρχαία’ στο σταθμό Βενιζέλου, ανήκει κατεξοχήν και εξ ολοκλήρου στο δήμο Θεσσαλονίκης”. Παράλληλα κατηγορεί την “Αττικό Μετρό” ότι “με παρελκυστικές τακτικές, λασπολογία και μετάθεση ευθυνών επιδιώκει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια να πνίξει την υπόθεση μαζί με τα αρχαία και με το μέλλον της πόλης…”.
Η διοίκηση κατηγορεί και τον κ. Καλαφάτη, επειδή υιοθετεί τις συκοφαντίες σε βάρος του δήμου σχετικά με τη στάση του στο θέμα της Βενιζέλου. “Θα έπρεπε να ξέρει καλύτερα (σ.σ. ο κ. Καλαφάτης). Άλλωστε η έως σήμερα σιωπή του περί του θέματος παρά τη θέση ευθύνης που είχε στο ΥΠΕΚΑ λέει πολλά”, αναφέρεται στην ανακοίνωση του δήμου. Τονίζεται επίσης ότι “δεν οφείλει ο δήμος Θεσσαλονίκης συγγνώμη για το χρόνο που χάθηκε, την πόλη και τους ανθρώπους της που υποφέρουν και κυρίως για τα θύματα που άφησαν πίσω τους οι παλινωδίες, οι πολιτικάντικες εξαγγελίες, η επιπόλαιη και εγκληματική προχειρότητα και τα θηριώδη λάθη. Συγγνώμη οφείλουν οι κατά καιρούς κυβερνητικοί παράγοντες και οι παραφυάδες τους, που ακόμη και έπειτα από όλα αυτά με περίσσιο θράσος νομίζουν ότι μπορούν να εμπαίζουν τους πολίτες και πως θα αποφύγουν τις ευθύνες τους, δείχνοντας το δήμο Θεσσαλονίκης ή την ίδια την ιστορία της πόλης”.
Χωρίς τους σταθμούς “Βενιζέλου” και “Βούλγαρη” φαίνεται ότι θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, όταν ολοκληρωθεί το έργο.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Το άλυτο μέχρι σήμερα πρόβλημα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, που ανέκυψε τον Ιανουάριο του 2013, και η καθυστέρηση στις διαδικασίες απαλλοτριώσεων στη Βούλγαρη, θα είναι αιτίες αρχικά να μη συμπεριληφθούν οι δύο σταθμοί στη βασική γραμμή και να παραδοθούν μετά την έναρξη της λειτουργίας της.
Το προβλεπόμενο αυτό σενάριο, που συζητείται έντονα το τελευταίο διάστημα, επανέλαβε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, τονίζοντας ότι “φαίνεται εφικτή η λειτουργία του έργου το 2018, χωρίς βέβαια τους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη”. Η επισήμανση έγινε σε ομιλία του κ. Σιμόπουλου προχθές το βράδυ σε εκδήλωση του ελληνικού παραρτήματος του Ινστιτούτου Δημοσίων Έργων, στην Αθήνα. Ο κ. Σιμόπουλος υποστήριξε ότι “ξεκαθάρισε το τεχνικό αντικείμενο και άνοιξε ο δρόμος υλοποίησης του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης”.
Εξάλλου ο κ. Σιμόπουλος με χθεσινή του δήλωση υποστηρίζει ότι θα λυθεί το θέμα στέγασης του 5ου Λυκείου Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας επιθυμεί να συμβάλει στην επιστροφή του 5ου Λυκείου εκεί που βρίσκεται εδώ και δεκαετίες, στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Κριεζώτου, Γεωργίου Παπανδρέου (Ανθέων), Κορομηλά και Κίμωνος Βόγα. “Η εταιρεία ‘Κτιριακές Υποδομές ΑΕ’ (πρώην ΟΣΚ), που εποπτεύεται από τη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων, έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει το έργο της αναστήλωσης του διατηρητέου, μέσω του δανείου το οποίο θα λάβει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ). Αναλαμβάνω πρωτοβουλία ώστε την επόμενη εβδομάδα να γίνει συνάντηση στο γραφείο μου εκπροσώπων του δήμου, του υπουργείου Παιδείας και των Κτιριακών Υποδομών ώστε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα”, δήλωσε ο κ. Σιμόπουλος.
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Σε τρίωρη στάση εργασίας προχωρούν την ερχόμενη Δευτέρα οι εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας την ανανέωση συμβάσεων και εκταμίευση εγκεκριμένου ποσού για ανασκαφές. Η στάση θα διαρκέσει από τις 12.30 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας ενώ στη 1 θα γίνει συγκέντρωση στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας.
Ο ανάδοχος, όπως περιγράφει το σωματείο των εργαζομένων, αρνείται να ανανεώσει τις συμβάσεις 42 εργατών που έληξαν και άλλες 112 που λήγουν εντός Νοεμβρίου, επικαλούμενος την εξάντληση των πιστώσεων για αρχαιολογική έρευνα. “Παράλληλα, ετοιμάζεται να ξεκινήσει και τη διαδικασία των ομαδικών απολύσεων για το υπόλοιπο επιστημονικό προσωπικό στο αρχαιολογικό τμήμα, θέλοντας προφανώς μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να ολοκληρώσει την εκκένωση του τμήματος, περνώντας έτσι και το μήνυμα της αποφασιστικότητάς του ως προς τις προθέσεις αποχώρησής του”, υποστηρίζει το σωματείο.
Την ίδια στιγμή, λένε οι εργαζόμενοι, η Αττικό Μετρό απαντά πως η χρηματοδότηση είναι σε καλό δρόμο, αλλά δεν δίνει ξεκάθαρη εντολή για ανανέωση συμβάσεων, πόσο μάλλον για ανάπτυξη των εργασιών και στα υπόλοιπα μέτωπα, ειδικά αυτά του κέντρου της πόλης.
ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ: Ευθύνες σε “Αττικό Μετρό” και κόντρα με Καλαφάτη
Τη διαχρονική στάση του στο θέμα των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου εξηγεί με χθεσινοβραδινή εκτενή ανακοίνωσή του ο δήμος Θεσσαλονίκης. Η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη επιρρίπτει τις ευθύνες κυρίως στην “Αττικό Μετρό”, αλλά δεν παραλείπει να ασκήσει δριμεία κριτική και προς τον Σταύρο Καλαφάτη με αφορμή πρόσφατες επικριτικές δηλώσεις του σε βάρος του δημάρχου Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα ο δήμος τονίζει ότι “η προσπάθεια για συναίνεση και συνεννόηση, προκειμένου να επιτευχθεί ο διπλός στόχος ‘και μετρό και αρχαία’ στο σταθμό Βενιζέλου, ανήκει κατεξοχήν και εξ ολοκλήρου στο δήμο Θεσσαλονίκης”. Παράλληλα κατηγορεί την “Αττικό Μετρό” ότι “με παρελκυστικές τακτικές, λασπολογία και μετάθεση ευθυνών επιδιώκει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια να πνίξει την υπόθεση μαζί με τα αρχαία και με το μέλλον της πόλης…”.
Η διοίκηση κατηγορεί και τον κ. Καλαφάτη, επειδή υιοθετεί τις συκοφαντίες σε βάρος του δήμου σχετικά με τη στάση του στο θέμα της Βενιζέλου. “Θα έπρεπε να ξέρει καλύτερα (σ.σ. ο κ. Καλαφάτης). Άλλωστε η έως σήμερα σιωπή του περί του θέματος παρά τη θέση ευθύνης που είχε στο ΥΠΕΚΑ λέει πολλά”, αναφέρεται στην ανακοίνωση του δήμου. Τονίζεται επίσης ότι “δεν οφείλει ο δήμος Θεσσαλονίκης συγγνώμη για το χρόνο που χάθηκε, την πόλη και τους ανθρώπους της που υποφέρουν και κυρίως για τα θύματα που άφησαν πίσω τους οι παλινωδίες, οι πολιτικάντικες εξαγγελίες, η επιπόλαιη και εγκληματική προχειρότητα και τα θηριώδη λάθη. Συγγνώμη οφείλουν οι κατά καιρούς κυβερνητικοί παράγοντες και οι παραφυάδες τους, που ακόμη και έπειτα από όλα αυτά με περίσσιο θράσος νομίζουν ότι μπορούν να εμπαίζουν τους πολίτες και πως θα αποφύγουν τις ευθύνες τους, δείχνοντας το δήμο Θεσσαλονίκης ή την ίδια την ιστορία της πόλης”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.