fmvoice.gr,05/11/2014
Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί ένα από τα πιο πολύπαθα έργα της συμπρωτεύουσας, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο για το οποίο ο ανάδοχος ζητά επιπλέον 560 εκατ ευρώ ήτοι το 50% του αρχικού κόστους της σύμβασης.
Τα προβλήματα στην κατασκευή του έργου τα τελευταία χρόνια είναι πολλά… λόγω της διάτρητης σύμβασης και των ελλιπών μελετών. Έτσι, μετά τις συνεχείς αναβολές στην ολοκλήρωση του έργου –από το 2012 που είχε αρχικώς προγραμματιστεί, τώρα πάει για το 2018 -ήρθε να προστεθεί και η στάση του αναδόχου, της ελληνοϊταλικής κοινοπραξίας AIASA (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda) η οποία από την 1η Δεκεμβρίου απειλεί με αποχώρηση από το έργο.
Ο ανάδοχος με επικεφαλής τον Άκτωρα, αφού το κατασκευαστικό κομμάτι της ΑΕΓΕΚ πέρασε στον όμιλο Μπόμπολα, ισχυρίζεται ότι μέχρι την παραπάνω ημερομηνία λήγουν οι συμβατικές της υποχρεώσεις και δεν είναι υποχρεωμένη να συνεχίσει τις εργασίες.
Οι οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo TSF - Seli - AnsaldoBreda από το Δημόσιο ξεπερνούν τα 560 εκατ. ευρώ. Οπως υποστηρίζει, το έργο έχει διαφοροποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του εργολάβου. Το Δημόσιο, από την πλευρά του, υποστηρίζει πως η σύμβαση που υπεγράφη το 2006 είναι σαφής γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Και δεν προβλέπει την αποζημίωση του αναδόχου σε περίπτωση καθυστερήσεων (για αρχαιολογικά, απαλλοτριώσεις κ.λπ.), παρά μόνο την αναθεώρηση των τιμών των εργασιών, που αυτή την περίοδο λόγω της γενικής κατάστασης... είναι αρνητική.
Η διαφορά μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό θα κριθεί από τριμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπρόσωπο του αναδόχου, από εκπρόσωπο του κυρίου του έργου και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σε περίπτωση που η απόφαση της επιτροπής είναι υπέρ του αναδόχου, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει επαναπροκήρυξη του έργου, κάτι όμως που θα σημάνει εκ νέου πολύμηνες καθυστερήσεις.
Και αυτό γιατί η κοινοπραξία είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, διάστημα στο οποίο η Αττικό Μετρό θα είναι έτοιμη να δημοπρατήσει εκ νέου το υπόλοιπο του έργου, βγάζοντάς το σε μία ή περισσότερες εργολαβίες.
E.M.
Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί ένα από τα πιο πολύπαθα έργα της συμπρωτεύουσας, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο για το οποίο ο ανάδοχος ζητά επιπλέον 560 εκατ ευρώ ήτοι το 50% του αρχικού κόστους της σύμβασης.
Τα προβλήματα στην κατασκευή του έργου τα τελευταία χρόνια είναι πολλά… λόγω της διάτρητης σύμβασης και των ελλιπών μελετών. Έτσι, μετά τις συνεχείς αναβολές στην ολοκλήρωση του έργου –από το 2012 που είχε αρχικώς προγραμματιστεί, τώρα πάει για το 2018 -ήρθε να προστεθεί και η στάση του αναδόχου, της ελληνοϊταλικής κοινοπραξίας AIASA (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda) η οποία από την 1η Δεκεμβρίου απειλεί με αποχώρηση από το έργο.
Ο ανάδοχος με επικεφαλής τον Άκτωρα, αφού το κατασκευαστικό κομμάτι της ΑΕΓΕΚ πέρασε στον όμιλο Μπόμπολα, ισχυρίζεται ότι μέχρι την παραπάνω ημερομηνία λήγουν οι συμβατικές της υποχρεώσεις και δεν είναι υποχρεωμένη να συνεχίσει τις εργασίες.
Οι οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo TSF - Seli - AnsaldoBreda από το Δημόσιο ξεπερνούν τα 560 εκατ. ευρώ. Οπως υποστηρίζει, το έργο έχει διαφοροποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του εργολάβου. Το Δημόσιο, από την πλευρά του, υποστηρίζει πως η σύμβαση που υπεγράφη το 2006 είναι σαφής γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Και δεν προβλέπει την αποζημίωση του αναδόχου σε περίπτωση καθυστερήσεων (για αρχαιολογικά, απαλλοτριώσεις κ.λπ.), παρά μόνο την αναθεώρηση των τιμών των εργασιών, που αυτή την περίοδο λόγω της γενικής κατάστασης... είναι αρνητική.
Η διαφορά μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό θα κριθεί από τριμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται από εκπρόσωπο του αναδόχου, από εκπρόσωπο του κυρίου του έργου και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σε περίπτωση που η απόφαση της επιτροπής είναι υπέρ του αναδόχου, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει επαναπροκήρυξη του έργου, κάτι όμως που θα σημάνει εκ νέου πολύμηνες καθυστερήσεις.
Και αυτό γιατί η κοινοπραξία είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, διάστημα στο οποίο η Αττικό Μετρό θα είναι έτοιμη να δημοπρατήσει εκ νέου το υπόλοιπο του έργου, βγάζοντάς το σε μία ή περισσότερες εργολαβίες.
E.M.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.