karfitsa.gr,10/11/2014
Ρεποερτάζ: Έλενα Καραβασίλη
«Προειδοποιητική» στάση εργασίας πραγματοποιούν αυτή την ώρα ως τη λήξη του ωραρίου και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη μία το μεσημέρι στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας, το σωματείο εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι ο ανάδοχος εργολάβος «επικαλούμενος την εξάντληση των αρχαιολογικών πιστώσεων» αρνείται να ανανεώσει τις 42 συμβάσεις εργατών που έληξαν, τις 112 συμβάσεις αρχαιολόγων που λήγουν το Νοέμβριο και επιπλέον προτίθεται να ξεκινήσει ομαδικές απολύσεις για τους υπόλοιπους, «θέλοντας προφανώς, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να ολοκληρώσει την εκκένωση του τμήματος» και «περνώντας έτσι και το μήνυμα της αποφασιστικότητας του, ως προς τις προθέσεις αποχώρησής του».
Από την άλλη, υποστηρίζουν ότι «την ίδια στιγμή η «Αττικό Μετρό» απαντά πως η χρηματοδότηση είναι σε καλό δρόμο, αλλά δε δίνει ξεκάθαρη εντολή για ανανέωση συμβάσεων, πόσο μάλλον για ανάπτυξη των εργασιών και στα υπόλοιπα μέτωπα, ειδικά αυτά του κέντρου της πόλης».
Οι εργαζόμενοι διεκδικούν, μεταξύ άλλων, την ανανέωση όλων των συμβάσεων και την άμεση εκταμίευση συμπληρωματικής χρηματοδότησης και καλούν τους φορείς της πόλης να συνεργαστούν για «να λύσουν τον γόρδιο δεσμό του έργου», ενώ εκφράζουν την ελπίδα ο υπουργός Υποδομών και η διοίκηση της Αττικό Μετρό να έρθουν στη Θεσσαλονίκη, «προκειμένου να δουν από κοντά την κατάντια του έργου, το οποίο από πνοή έχει γίνει πληγή!».
Ανακοίνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης
«Μόνοι υπαίτιοι για την καθυστέρηση στο έργο του Μετρό… είναι όσοι είχαν την εξουσία και την ευθύνη να πάρουν σωστές αποφάσεις, να διαχειρισθούν με διαφάνεια και χρηστότητα το δημόσιο χρήμα και να προστατεύσουν τον πλούτο της χώρας, αλλά δεν το έκαναν», επισημαίνεται σε ανακοίνωση της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης.
Τονίζεται ότι η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ για ακύρωση της «απόφασης Παναγιωτόπουλου» (Ιούνιος 2014) δεν εμποδίζει με κανέναν τρόπο την εκτέλεση εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά μόνο είναι η άκριτη και βεβιασμένη απόσπαση των αρχαιοτήτων.
Για την τοποθέτηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, διευκρίζεται ότι ο Γιάννης Μπουτάρης είχε επισημάνει ότι «εφόσον από τη γνωμοδότηση του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα προκύψει ότι η μη απόσπαση των αρχαιοτήτων κατά την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου δεν είναι εφικτή, μεταξύ άλλων και εξαιτίας κόστους και χρόνου των σχετικών εργασιών, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν θα επιμείνει σ’ αυτό το ενδεχόμενο, θα εξακολουθήσει όμως να μοχθεί για τη διάσωση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων και για την ενότητα του αρχαιολογικού χώρου της πόλης, μέσα από τις νόμιμες και επιβεβλημένες τεχνικά διαδικασίες».
Η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης εκφράζει απορία για την υιοθέτηση από τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο δήμο, Σταύρο Καλαφάτη «της συκοφαντικής άποψης ότι η προσπάθεια του δήμου Θεσσαλονίκης, που εκφράζει το κοινό αίσθημα των Θεσσαλονικέων, να περισώσει τον πλούτο του Σταθμού Βενιζέλου προς όφελος της πόλης και του μέλλοντός της είναι η αιτία της απαράδεκτης καθυστέρησης του έργου».
«Θα έπρεπε να ξέρει καλύτερα. Άλλωστε, η έως σήμερα σιωπή του περί του θέματος, παρά τη θέση ευθύνης που είχε στο ΥΠΕΚΑ, λέει πολλά», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Στην απάντηση του ο κ. Καλαφάτης κάνει λόγο για αφωνία του κ. Μπουτάρη «σε σχέση με την πρόταση ευθύνης που εδώ και μήνες έχουμε καταθέσει για ειδική συνεδρίαση στο δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και στην ειδική επιτροπή της Βουλής, με στόχο όλοι οι θεσμικά εμπλεκόμενοι φορείς να βρεθούν ενώπιος-ενωπίω κι απέναντι στο πρόβλημα».
Ρεποερτάζ: Έλενα Καραβασίλη
«Προειδοποιητική» στάση εργασίας πραγματοποιούν αυτή την ώρα ως τη λήξη του ωραρίου και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη μία το μεσημέρι στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας, το σωματείο εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι ο ανάδοχος εργολάβος «επικαλούμενος την εξάντληση των αρχαιολογικών πιστώσεων» αρνείται να ανανεώσει τις 42 συμβάσεις εργατών που έληξαν, τις 112 συμβάσεις αρχαιολόγων που λήγουν το Νοέμβριο και επιπλέον προτίθεται να ξεκινήσει ομαδικές απολύσεις για τους υπόλοιπους, «θέλοντας προφανώς, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να ολοκληρώσει την εκκένωση του τμήματος» και «περνώντας έτσι και το μήνυμα της αποφασιστικότητας του, ως προς τις προθέσεις αποχώρησής του».
Από την άλλη, υποστηρίζουν ότι «την ίδια στιγμή η «Αττικό Μετρό» απαντά πως η χρηματοδότηση είναι σε καλό δρόμο, αλλά δε δίνει ξεκάθαρη εντολή για ανανέωση συμβάσεων, πόσο μάλλον για ανάπτυξη των εργασιών και στα υπόλοιπα μέτωπα, ειδικά αυτά του κέντρου της πόλης».
Οι εργαζόμενοι διεκδικούν, μεταξύ άλλων, την ανανέωση όλων των συμβάσεων και την άμεση εκταμίευση συμπληρωματικής χρηματοδότησης και καλούν τους φορείς της πόλης να συνεργαστούν για «να λύσουν τον γόρδιο δεσμό του έργου», ενώ εκφράζουν την ελπίδα ο υπουργός Υποδομών και η διοίκηση της Αττικό Μετρό να έρθουν στη Θεσσαλονίκη, «προκειμένου να δουν από κοντά την κατάντια του έργου, το οποίο από πνοή έχει γίνει πληγή!».
Όπως δήλωσε στο karfitsa.gr ο γ.γ. Του σωματείου εργαζομένων Θανάσης Παππας.» Πριν από λίγο καιρό έληξε η σύμβαση για 42 άτομα για 120 λήγει η σύμβαση μέχρι της 25/11 και τα υπόλοιπα 110 άτομα που αποτελλούν τον επιστημονικό και διοικητικό κορμό θα απολυθούν αν δεν υπάρξει κάποια εξέλιξη στη συμπληρωματική χρηματοδότηση μέχρι τις 15/11. Στο κέντρο της πόλης εκκρεμούν βαριά αρχαιολογικά μέτωπα όπως η βόρεια και νότεια πλευρά στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, ο σταθμός της βενιζέλου, η νότια είσοδος από τον σταθμό στο συντριβάνι και η νότια είσοδος στο νέο σιδηροδρομικό σταθμό παράλληλα διακόπηκαν τα έργα στο νότειο τμήμα της Αγίας Σοφίας. Δε γνωρίζουμε τι θα προκύψει στους σταθμούς Βούλγαρη πατρικού, Νέα Ελβετία ενώ θα ανακοπούν οι εργασίες στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας»
Ανακοίνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης
«Μόνοι υπαίτιοι για την καθυστέρηση στο έργο του Μετρό… είναι όσοι είχαν την εξουσία και την ευθύνη να πάρουν σωστές αποφάσεις, να διαχειρισθούν με διαφάνεια και χρηστότητα το δημόσιο χρήμα και να προστατεύσουν τον πλούτο της χώρας, αλλά δεν το έκαναν», επισημαίνεται σε ανακοίνωση της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης.
Τονίζεται ότι η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ για ακύρωση της «απόφασης Παναγιωτόπουλου» (Ιούνιος 2014) δεν εμποδίζει με κανέναν τρόπο την εκτέλεση εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά μόνο είναι η άκριτη και βεβιασμένη απόσπαση των αρχαιοτήτων.
Για την τοποθέτηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, διευκρίζεται ότι ο Γιάννης Μπουτάρης είχε επισημάνει ότι «εφόσον από τη γνωμοδότηση του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα προκύψει ότι η μη απόσπαση των αρχαιοτήτων κατά την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου δεν είναι εφικτή, μεταξύ άλλων και εξαιτίας κόστους και χρόνου των σχετικών εργασιών, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν θα επιμείνει σ’ αυτό το ενδεχόμενο, θα εξακολουθήσει όμως να μοχθεί για τη διάσωση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων και για την ενότητα του αρχαιολογικού χώρου της πόλης, μέσα από τις νόμιμες και επιβεβλημένες τεχνικά διαδικασίες».
Η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης εκφράζει απορία για την υιοθέτηση από τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο δήμο, Σταύρο Καλαφάτη «της συκοφαντικής άποψης ότι η προσπάθεια του δήμου Θεσσαλονίκης, που εκφράζει το κοινό αίσθημα των Θεσσαλονικέων, να περισώσει τον πλούτο του Σταθμού Βενιζέλου προς όφελος της πόλης και του μέλλοντός της είναι η αιτία της απαράδεκτης καθυστέρησης του έργου».
«Θα έπρεπε να ξέρει καλύτερα. Άλλωστε, η έως σήμερα σιωπή του περί του θέματος, παρά τη θέση ευθύνης που είχε στο ΥΠΕΚΑ, λέει πολλά», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Στην απάντηση του ο κ. Καλαφάτης κάνει λόγο για αφωνία του κ. Μπουτάρη «σε σχέση με την πρόταση ευθύνης που εδώ και μήνες έχουμε καταθέσει για ειδική συνεδρίαση στο δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και στην ειδική επιτροπή της Βουλής, με στόχο όλοι οι θεσμικά εμπλεκόμενοι φορείς να βρεθούν ενώπιος-ενωπίω κι απέναντι στο πρόβλημα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.