radio1d.gr,18/03/2015
"Η απάντηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., την οποία διαβιβάζει στους ερωτώντες Βουλευτές του ΚΚΕ ο αρμόδιος υπουργός κ. Σταθάκης, είναι τουλάχιστον αποκαλυπτική, ενώ σίγουρα προκαλεί θυμηδία στους πιο καλοπροαίρετους και πολλά ερωτηματικά στους πιο καχύποπτους" αναφέρει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικά, η ανακοίνωσή του δήμου για το θέμα του μετρό:
Σύμφωνα με δημοσίευμα που παραθέτει την απάντηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., το όλο πρόβλημα του έργου αποδίδεται, ουσιαστικά, στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Η επίκληση και μόνον της Αττικό Μετρό Α.Ε. ότι η μελέτη που εφαρμόζεται είχε προταθεί απ’ τον Δήμο Θεσσαλονίκης απ’ το 1986 δεν μπορεί να εκληφθεί ως σοβαρό επιχείρημα. Μια εταιρεία του ελληνικού δημοσίου σαν την Αττικό Μετρό ξεκινάει το 2006 το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, αξίας ενός δις ευρώ, και επικαλείται έναν σχεδιασμό του 1986. Είναι προφανές ότι η διοίκηση της Αττικό Μετρό επιχειρεί να μετακυλήσει τις σοβαρότατες ευθύνες της σε αποδιοπομπαίους τράγους.
Η εταιρεία στην πραγματικότητα προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα: τον εξ αρχής κάκιστο και πρόχειρο σχεδιασμό του έργου, την παραγνώριση των επίσημων προειδοποιήσεων ως προς τις αρχαιολογικές ανασκαφές, την εξ αποστάσεως διοίκηση του έργου από την Αθήνα, αλλά και την τελευταία επιλογή να δοθεί παράταση του έργου, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον ανάδοχο να ζητήσει τη διάλυση της εργολαβίας και να προσφύγει στη διαιτησία, θέτοντας εκβιαστικά το δίλημμα «ή ανάθεση με νέους όρους ή επαναδημοπράτηση». Ταυτόχρονα ομολογεί για πρώτη φορά επισήμως τη βεβιασμένη δημοπράτηση του έργου.
Είναι προφανές ότι για πολλοστή φορά η διοίκηση της Αττικό Μετρό, παίρνοντας αφορμή από τον ενεργό ρόλο που διαδραμάτισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στη διάσωση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου, ανακαλύπτει προφάσεις και επιχειρεί με απαράδεκτο τρόπο να μεταθέσει όλο το βάρος της δικής της αποτυχίας στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Οι ευθύνες της Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι τεράστιες. Το διαρκές έγκλημα κατά της πόλης, των πολιτών και του εμπορικού κόσμου της δε θα χρεωθεί ούτε στο Δήμο Θεσσαλονίκης, ούτε σε άλλους φορείς της πόλης, που από την πλευρά τους υπερασπίστηκαν τα δίκαια συμφέροντά τους και το συμφέρον της πόλης και των ανθρώπων της, αλλά στους διοικούντες της εταιρείας - κυρίου του έργου, που απέτυχαν να το ολοκληρώσουν, αφήνοντας τα εργοτάξια να χαίνουν σαν ανοιχτές πληγές μέσα στην καρδιά της πόλης. Η διοίκηση της Αττικό Μετρό πρέπει να αντικατασταθεί και η έδρα της πρέπει να μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα, πρέπει να εγκατασταθεί ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας, προκειμένου να αποτυπώσει την πραγματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το έργο ως προς το χρόνο που υπολείπεται για την ολοκλήρωσή του, καθώς και σε ό,τι αφορά το σχετικό κόστος και, κατά συνέπεια, και τις όφειλες του δημοσίου, ώστε να προτείνει στην κυβέρνηση τη βέλτιστη οδό για την επίλυση του ζητήματος.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να ολοκληρωθεί, πρέπει να επεκταθεί και πρέπει να αποτελέσει μοχλό που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της πόλης. Το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να τεθεί στην πρώτη θέση των προτεραιοτήτων της νέας κυβέρνησης, αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει έστω και μια αμυδρή προοπτική διεξόδου από την τρομακτική κρίση που την ταλανίζει εδώ και δεκαετίες.
Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr
"Η απάντηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., την οποία διαβιβάζει στους ερωτώντες Βουλευτές του ΚΚΕ ο αρμόδιος υπουργός κ. Σταθάκης, είναι τουλάχιστον αποκαλυπτική, ενώ σίγουρα προκαλεί θυμηδία στους πιο καλοπροαίρετους και πολλά ερωτηματικά στους πιο καχύποπτους" αναφέρει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικά, η ανακοίνωσή του δήμου για το θέμα του μετρό:
Σύμφωνα με δημοσίευμα που παραθέτει την απάντηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., το όλο πρόβλημα του έργου αποδίδεται, ουσιαστικά, στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Η επίκληση και μόνον της Αττικό Μετρό Α.Ε. ότι η μελέτη που εφαρμόζεται είχε προταθεί απ’ τον Δήμο Θεσσαλονίκης απ’ το 1986 δεν μπορεί να εκληφθεί ως σοβαρό επιχείρημα. Μια εταιρεία του ελληνικού δημοσίου σαν την Αττικό Μετρό ξεκινάει το 2006 το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, αξίας ενός δις ευρώ, και επικαλείται έναν σχεδιασμό του 1986. Είναι προφανές ότι η διοίκηση της Αττικό Μετρό επιχειρεί να μετακυλήσει τις σοβαρότατες ευθύνες της σε αποδιοπομπαίους τράγους.
Η εταιρεία στην πραγματικότητα προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα: τον εξ αρχής κάκιστο και πρόχειρο σχεδιασμό του έργου, την παραγνώριση των επίσημων προειδοποιήσεων ως προς τις αρχαιολογικές ανασκαφές, την εξ αποστάσεως διοίκηση του έργου από την Αθήνα, αλλά και την τελευταία επιλογή να δοθεί παράταση του έργου, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον ανάδοχο να ζητήσει τη διάλυση της εργολαβίας και να προσφύγει στη διαιτησία, θέτοντας εκβιαστικά το δίλημμα «ή ανάθεση με νέους όρους ή επαναδημοπράτηση». Ταυτόχρονα ομολογεί για πρώτη φορά επισήμως τη βεβιασμένη δημοπράτηση του έργου.
Είναι προφανές ότι για πολλοστή φορά η διοίκηση της Αττικό Μετρό, παίρνοντας αφορμή από τον ενεργό ρόλο που διαδραμάτισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στη διάσωση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου, ανακαλύπτει προφάσεις και επιχειρεί με απαράδεκτο τρόπο να μεταθέσει όλο το βάρος της δικής της αποτυχίας στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Οι ευθύνες της Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι τεράστιες. Το διαρκές έγκλημα κατά της πόλης, των πολιτών και του εμπορικού κόσμου της δε θα χρεωθεί ούτε στο Δήμο Θεσσαλονίκης, ούτε σε άλλους φορείς της πόλης, που από την πλευρά τους υπερασπίστηκαν τα δίκαια συμφέροντά τους και το συμφέρον της πόλης και των ανθρώπων της, αλλά στους διοικούντες της εταιρείας - κυρίου του έργου, που απέτυχαν να το ολοκληρώσουν, αφήνοντας τα εργοτάξια να χαίνουν σαν ανοιχτές πληγές μέσα στην καρδιά της πόλης. Η διοίκηση της Αττικό Μετρό πρέπει να αντικατασταθεί και η έδρα της πρέπει να μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα, πρέπει να εγκατασταθεί ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας, προκειμένου να αποτυπώσει την πραγματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το έργο ως προς το χρόνο που υπολείπεται για την ολοκλήρωσή του, καθώς και σε ό,τι αφορά το σχετικό κόστος και, κατά συνέπεια, και τις όφειλες του δημοσίου, ώστε να προτείνει στην κυβέρνηση τη βέλτιστη οδό για την επίλυση του ζητήματος.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να ολοκληρωθεί, πρέπει να επεκταθεί και πρέπει να αποτελέσει μοχλό που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της πόλης. Το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να τεθεί στην πρώτη θέση των προτεραιοτήτων της νέας κυβέρνησης, αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει έστω και μια αμυδρή προοπτική διεξόδου από την τρομακτική κρίση που την ταλανίζει εδώ και δεκαετίες.
Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr
Πηγή: radio1d.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.