readnews.gr,18/03/2015
Η φράση “τρύπα του Κούβελα” χρησιμοποιείται διαχρονικά στη Θεσσαλονίκη για να καταδείξει την αποτυχία του πιο μεγαλόπνοου έργου στην ιστορία της πόλης. Του υπόγειου μέσου σταθερής τροχιάς, δηλαδή του μετρό.
Του Χρήστου Μάτη
Για όσους δεν θυμούνται, η κόστους 3 εκ. ευρώ με σημερινά λεφτά, “τρύπα του Κούβελα” βρισκόταν ανάμεσα στην πύλη εμπορίου της Διεθνούς Έκθεσης και στην είσοδο του Πανεπιστημίου και σηματοδοτούσε την έναρξη των εργασιών του μέσου, η κατασκευή του οποίου θα γινόταν με χρηματοδότηση από το Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης, το FM 100.
Δικαίως ο σχεδιασμός αποδεικνύεται αντιστρόφως ανάλογος του οράματος και σε άλλους προκαλεί γέλια, σε άλλους οργή. Καλό θα ήταν όμως αμφότερες οι κατηγορίες και των γελώντων και οργιζομένων να προσέχουν. Ειδικά οι εκ ΠΑΣΟΚ προερχόμενοι που σήμερα διοικούν το Δήμο Θεσσαλονίκης.
Διότι είναι γνωστό ότι ο Κούβελας δεν κατασκεύασε το μετρό διότι ήταν αδύνατο να κατασκευαστεί σε αυτό το «αφελές πλαίσιο.»
Μήπως το κατασκεύασαν οι “άλλοι” που ήταν πιο “σοβαροί και οργανωμένοι”;
Μήπως το κατασκεύασε ο Λαλιώτης που διατήρησε πλήρως το σχεδιασμό Κούβελα για αυτοχρηματοδοτούμενο έργο με το οποίο γελούσαν όλοι όσοι γνωρίζουν πως χρηματοδοτείται ακόμη και η λειτουργία περιπτέρου;
Ουδείς δικαιούται να μιλά σήμερα για το σχεδιασμό Κούβελα, κάνοντας ότι δήθεν αγνοεί ότι τον υιοθέτησαν πλήρως οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1993-2003. Και στις στάσεις και στην ένταξη της “τρύπας” στη διαδρομή του μέσου. (Ίσως ο Λαλιώτης τότε δεν προλάβαινε ν” ασχοληθεί με το μετρό γιατί είχε προβλήματα με την προστασία της αρκούδας στην χάραξη της Εγνατίας Οδού)
Μήπως το κατασκεύασε η Βάσω Παπανδρέου, η οποία προκήρυξε την κατασκευή ως δημόσιο έργο, διατηρώντας ΠΛΗΡΩΣ τον προηγούμενο σχεδιασμό;
Ουδείς δικαιούται να μιλά σήμερα για το σχεδιασμό Κούβελα κάνοντας ότι δήθεν αγνοεί ότι τα τοπικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ μετά το 2003 την πίεζαν να προκηρυχθεί ΑΜΕΣΩΣ ξανά το έργο γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε το κόμμα να πάει στις εκλογές του 2004; Το αμέσως είχε ως αποτέλεσμα την προκήρυξη του με τη μέθοδο της μελέτης κατασκευής.
Μήπως το κατασκεύασε ο Σουφλιάς; Ο οποίος υπέγραψε την ανάθεση του έργου σε μία κοινοπραξία, ο βασικός εταίρος της οποίας παρουσίασε οικονομικά προβλήματα προτού καν αναλάβει το έργο;
Ένας δήμος υπό διαρκή έκπληξη…
Έκπληκτος ο Γιάννης Μπουτάρης έμαθε μόλις προχθές ότι το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ καταλογίζει στο Δήμο Θεσσαλονίκης ευθύνη για το σχεδιασμό του έργου. Προφανώς ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι η ύπαρξη του δήμου ξεκίνησε με την εκλογή του. Ο Δήμος όμως έχει συνέχεια. Και βέβαια έχει και ευθύνες για τις πράξεις και τις παραλείψεις του επί δικής του δημαρχίας.
Κι εδώ υπάρχουν τρία ζητήματα για τα οποία πρέπει να απαντήσει:
Δεν καθυστέρησε να μετεγκαταστήσει το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμάτων στην Πυλαία προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του αμαξοστασίου του μετρό; Αν δεν θυμάται, ας ψάξει στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου τι έλεγε ο κ.Ανδρέας Κουράκης, ως αρμόδιος αντιδήμαρχος.“Τις επόμενες ημέρες θα τελειώσει το θέμα με το αμαξοστάσιο καθώς ολοκληρώνονται τα νομικά θέματα με την Αττικό Μετρό.” είπε από βήματος Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 26 Φεβρουαρίου 2013. Δηλαδή έξι μήνες μετά από τη συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου, 2 Οκτωβρίου 2012, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ΔΕΝ είχε παραδώσει ένα σταθμό ο οποίος είχε σχεδιαστεί σε δικο ΤΟΥ χώρο…
Δεν έχει μπλοκάρει πλήρως τις εργασίες στο Σταθμό Βενιζέλου κερδίζοντας ασφαλιστικά μέτρα για απαγόρευσης κάθε εργασίας παρά το γεγονός οτι συχνά πυκνά συμφωνεί με διάφορους υπουργούς για τη συνέχιση των εργασιών;
Μέχρι πότε οι υπηρεσίες του χρησιμοποιούσαν για στάθμευση το μπαζωμένο ρέμα στο σταθμό της Νέας Ελβετίας;
Ευθύνες με ονοματεπώνυμο
Διαβάζω ότι η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι είναι έξω φρενών με το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την εξέλιξη του έργου.
Είναι προφανές ότι είναι βολικό να επιτίθεσαι στους διαχειριστές διότι έτσι αποφεύγεις να μαλώσεις με αυτούς που τους διόρισαν. Χτυπάς το σαμάρι.
Διότι αυτή η εμμονή με το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, καταφέρνει να μην αναδεικνύει τις ευθύνες των κυβερνήσεων που σχεδίασαν το έργο και διορίζουν τη διοίκηση του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, και δείχνει να έχει ένα παράπλευρο στόχο: Να χρεωθούν όλες οι ευθύνες στον πρώην αντιδήμαρχο και μέλος του ΔΣ του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Κωνσταντίνο Ζέρβα.
Μετατρέπει ένα θέμα που διαλύει την πόλη σε εσωπαραταξιακό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο Δήμαρχος και η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι απλό: Αν το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, το διοικούσαν οι πιο άξιοι και ικανοί, αν το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το διοικούσε η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, θα είχε γίνει το έργο;
Η “τρύπα του Κούβελα”, δεν αφορά μόνο τον Κούβελα αλλά το σύνολο όλων εκείνων που επί 30 χρόνια λένε ψέμματα στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Το μετρό δεν γίνεται γιατί δεν μπορεί να γίνει μετρό σε μία πόλη στο μέγεθος της Θεσσαλονίκης χωρίς ένα πανάκριβο εισιτήριο. Το οποίο κανείς δεν μπορεί να πληρώσει, ούτε οι χρήστες, ούτε το δημόσιο ταμείο!
Η φράση “τρύπα του Κούβελα” χρησιμοποιείται διαχρονικά στη Θεσσαλονίκη για να καταδείξει την αποτυχία του πιο μεγαλόπνοου έργου στην ιστορία της πόλης. Του υπόγειου μέσου σταθερής τροχιάς, δηλαδή του μετρό.
Του Χρήστου Μάτη
Για όσους δεν θυμούνται, η κόστους 3 εκ. ευρώ με σημερινά λεφτά, “τρύπα του Κούβελα” βρισκόταν ανάμεσα στην πύλη εμπορίου της Διεθνούς Έκθεσης και στην είσοδο του Πανεπιστημίου και σηματοδοτούσε την έναρξη των εργασιών του μέσου, η κατασκευή του οποίου θα γινόταν με χρηματοδότηση από το Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης, το FM 100.
Δικαίως ο σχεδιασμός αποδεικνύεται αντιστρόφως ανάλογος του οράματος και σε άλλους προκαλεί γέλια, σε άλλους οργή. Καλό θα ήταν όμως αμφότερες οι κατηγορίες και των γελώντων και οργιζομένων να προσέχουν. Ειδικά οι εκ ΠΑΣΟΚ προερχόμενοι που σήμερα διοικούν το Δήμο Θεσσαλονίκης.
Διότι είναι γνωστό ότι ο Κούβελας δεν κατασκεύασε το μετρό διότι ήταν αδύνατο να κατασκευαστεί σε αυτό το «αφελές πλαίσιο.»
Μήπως το κατασκεύασαν οι “άλλοι” που ήταν πιο “σοβαροί και οργανωμένοι”;
Μήπως το κατασκεύασε ο Λαλιώτης που διατήρησε πλήρως το σχεδιασμό Κούβελα για αυτοχρηματοδοτούμενο έργο με το οποίο γελούσαν όλοι όσοι γνωρίζουν πως χρηματοδοτείται ακόμη και η λειτουργία περιπτέρου;
Ουδείς δικαιούται να μιλά σήμερα για το σχεδιασμό Κούβελα, κάνοντας ότι δήθεν αγνοεί ότι τον υιοθέτησαν πλήρως οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1993-2003. Και στις στάσεις και στην ένταξη της “τρύπας” στη διαδρομή του μέσου. (Ίσως ο Λαλιώτης τότε δεν προλάβαινε ν” ασχοληθεί με το μετρό γιατί είχε προβλήματα με την προστασία της αρκούδας στην χάραξη της Εγνατίας Οδού)
Μήπως το κατασκεύασε η Βάσω Παπανδρέου, η οποία προκήρυξε την κατασκευή ως δημόσιο έργο, διατηρώντας ΠΛΗΡΩΣ τον προηγούμενο σχεδιασμό;
Ουδείς δικαιούται να μιλά σήμερα για το σχεδιασμό Κούβελα κάνοντας ότι δήθεν αγνοεί ότι τα τοπικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ μετά το 2003 την πίεζαν να προκηρυχθεί ΑΜΕΣΩΣ ξανά το έργο γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε το κόμμα να πάει στις εκλογές του 2004; Το αμέσως είχε ως αποτέλεσμα την προκήρυξη του με τη μέθοδο της μελέτης κατασκευής.
Μήπως το κατασκεύασε ο Σουφλιάς; Ο οποίος υπέγραψε την ανάθεση του έργου σε μία κοινοπραξία, ο βασικός εταίρος της οποίας παρουσίασε οικονομικά προβλήματα προτού καν αναλάβει το έργο;
Ένας δήμος υπό διαρκή έκπληξη…
Έκπληκτος ο Γιάννης Μπουτάρης έμαθε μόλις προχθές ότι το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ καταλογίζει στο Δήμο Θεσσαλονίκης ευθύνη για το σχεδιασμό του έργου. Προφανώς ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι η ύπαρξη του δήμου ξεκίνησε με την εκλογή του. Ο Δήμος όμως έχει συνέχεια. Και βέβαια έχει και ευθύνες για τις πράξεις και τις παραλείψεις του επί δικής του δημαρχίας.
Κι εδώ υπάρχουν τρία ζητήματα για τα οποία πρέπει να απαντήσει:
Δεν καθυστέρησε να μετεγκαταστήσει το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμάτων στην Πυλαία προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του αμαξοστασίου του μετρό; Αν δεν θυμάται, ας ψάξει στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου τι έλεγε ο κ.Ανδρέας Κουράκης, ως αρμόδιος αντιδήμαρχος.“Τις επόμενες ημέρες θα τελειώσει το θέμα με το αμαξοστάσιο καθώς ολοκληρώνονται τα νομικά θέματα με την Αττικό Μετρό.” είπε από βήματος Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 26 Φεβρουαρίου 2013. Δηλαδή έξι μήνες μετά από τη συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου, 2 Οκτωβρίου 2012, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ΔΕΝ είχε παραδώσει ένα σταθμό ο οποίος είχε σχεδιαστεί σε δικο ΤΟΥ χώρο…
Δεν έχει μπλοκάρει πλήρως τις εργασίες στο Σταθμό Βενιζέλου κερδίζοντας ασφαλιστικά μέτρα για απαγόρευσης κάθε εργασίας παρά το γεγονός οτι συχνά πυκνά συμφωνεί με διάφορους υπουργούς για τη συνέχιση των εργασιών;
Μέχρι πότε οι υπηρεσίες του χρησιμοποιούσαν για στάθμευση το μπαζωμένο ρέμα στο σταθμό της Νέας Ελβετίας;
Ευθύνες με ονοματεπώνυμο
Διαβάζω ότι η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι είναι έξω φρενών με το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την εξέλιξη του έργου.
Είναι προφανές ότι είναι βολικό να επιτίθεσαι στους διαχειριστές διότι έτσι αποφεύγεις να μαλώσεις με αυτούς που τους διόρισαν. Χτυπάς το σαμάρι.
Διότι αυτή η εμμονή με το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, καταφέρνει να μην αναδεικνύει τις ευθύνες των κυβερνήσεων που σχεδίασαν το έργο και διορίζουν τη διοίκηση του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, και δείχνει να έχει ένα παράπλευρο στόχο: Να χρεωθούν όλες οι ευθύνες στον πρώην αντιδήμαρχο και μέλος του ΔΣ του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Κωνσταντίνο Ζέρβα.
Μετατρέπει ένα θέμα που διαλύει την πόλη σε εσωπαραταξιακό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο Δήμαρχος και η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι απλό: Αν το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, το διοικούσαν οι πιο άξιοι και ικανοί, αν το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το διοικούσε η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, θα είχε γίνει το έργο;
Η “τρύπα του Κούβελα”, δεν αφορά μόνο τον Κούβελα αλλά το σύνολο όλων εκείνων που επί 30 χρόνια λένε ψέμματα στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Το μετρό δεν γίνεται γιατί δεν μπορεί να γίνει μετρό σε μία πόλη στο μέγεθος της Θεσσαλονίκης χωρίς ένα πανάκριβο εισιτήριο. Το οποίο κανείς δεν μπορεί να πληρώσει, ούτε οι χρήστες, ούτε το δημόσιο ταμείο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.