thestival.gr,18/03/2015
Δικαιώθηκε μερικώς ο ανάδοχος της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η αποζημίωση που θα λάβει, έπειτα από την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, αντιστοιχεί περίπου στο 1/3 του ποσού που διεκδικούσε.
Την απόφαση αυτή σχολίασε στο Thestival.gr ο Δημήτρης Παππάς, Γ. Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης: "Το ότι δικαιώθηκε ο εργολάβος ως προς το περιεχόμενο των απαιτήσεών του δείχνει ότι οι ευθύνες για την πορεία του έργου είναι όντως μοιρασμένες. Βέβαια, το ότι δικαιώθηκε λαμβάνοντας μόνο το 1/3 του ποσού που διεκδίκησε δείχνει ότι έχουν μεν βάση τα αιτήματά του, αλλά ταυτόχρονα δείχνει και... υπερκοστολόγηση".
Συγκεκριμένα, το δικαστήριο επιδίκασε το ποσό των 607.000 ευρώ, όταν ο ανάδοχος διεκδικούσε 1,95 εκατ. ευρώ, με τα 13 του αιτήματα (τα οποία είχαν να κάνουν με τον τρόπο υπολογισμού της ημερήσιας αποζημίωσης, ειδικά για τις εργασίες στα σκάμματα της αρχαιολογίας και αφορούσαν την περίοδο 2006-2009).
"Όλα αυτά αφορούν παρελθούσες εργασίες", τόνισε ο κ. Παππάς, προσθέτοντας πως "σήμερα, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική κίνηση προσέγγισης μεταξύ των δύο φορέων που ασχολούνται με το έργο. Η Αττικό Μετρό και η ΑΕΓΕΚ δεν έχουν κάτσει στο ίδιο τραπέζι για να καταλήξουν σε κάποιες λύσεις σχετικά με το έργο. Η συζήτηση σίγουρα θα μπορούσε να αποκτήσει μια γερή βάση".
Αυτό το οποίο ενδιαφέρει όλους στην παρούσα φάση είναι να ξεκολλήσει η υπόθεση Μετρό Θεσσαλονίκης. "Για να συνεχιστεί το έργο θα πρέπει οι δυο πλευρές να συμφωνήσουν σε ένα κοινό χρονοδιάγραμμα. Βέβαια, το να γίνει κάτι τέτοιο είναι δύσκολο γιατί ποιος θα αναλάβει την ευθύνη τελικά (από τους δύο); Θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο πολιτικής απόφασης. Άρα, όσο δεν υπάρχει ουσιαστική παρέμβαση από το υπουργείο Υποδομών δεν θα μπορέσει να γίνει τίποτα", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γ. Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό.
Για την αντίδραση των εργαζομένων στην απόφαση της Διαιτησίας, ο Δημήτρης Παππάς είπε πως η πάγια θέση τους είναι η πρόσληψη ατόμων για να προχωρήσει το έργο. Τόνισε, μάλιστα, πως δεν μπορούν οι εργαζόμενοι να δράσουν και να παρέμβουν παραπάνω. Όπως ανέφερε, "δεν θα είμαστε κάθε μέρα στο δρόμο να φωνάζουμε στην πόλη. Ο κόσμος ξέρει τι συμβαίνει με το μετρό. Άρα αυτό δεν θα προσέφερε κάτι παραπάνω. Έχουμε κάνει παρεμβάσεις, επαφές, έχουμε στείλει υπομνήματα".
Τέλος, ο κ. Παππάς έκανε λόγο και για τη στάση των πολιτικών της Θεσσαλονίκης σε σχέση με το λεπτό ζήτημα του Μετρό, λέγοντας πως "οι πολιτικοί της πόλης αποφεύγουν να ακουμπήσουν το ζήτημα και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης το αγγίζει μεν λίγο, αλλά όχι τίποτα το ιδιαίτερο".
Την απόφαση αυτή σχολίασε στο Thestival.gr ο Δημήτρης Παππάς, Γ. Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης: "Το ότι δικαιώθηκε ο εργολάβος ως προς το περιεχόμενο των απαιτήσεών του δείχνει ότι οι ευθύνες για την πορεία του έργου είναι όντως μοιρασμένες. Βέβαια, το ότι δικαιώθηκε λαμβάνοντας μόνο το 1/3 του ποσού που διεκδίκησε δείχνει ότι έχουν μεν βάση τα αιτήματά του, αλλά ταυτόχρονα δείχνει και... υπερκοστολόγηση".
Συγκεκριμένα, το δικαστήριο επιδίκασε το ποσό των 607.000 ευρώ, όταν ο ανάδοχος διεκδικούσε 1,95 εκατ. ευρώ, με τα 13 του αιτήματα (τα οποία είχαν να κάνουν με τον τρόπο υπολογισμού της ημερήσιας αποζημίωσης, ειδικά για τις εργασίες στα σκάμματα της αρχαιολογίας και αφορούσαν την περίοδο 2006-2009).
"Όλα αυτά αφορούν παρελθούσες εργασίες", τόνισε ο κ. Παππάς, προσθέτοντας πως "σήμερα, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική κίνηση προσέγγισης μεταξύ των δύο φορέων που ασχολούνται με το έργο. Η Αττικό Μετρό και η ΑΕΓΕΚ δεν έχουν κάτσει στο ίδιο τραπέζι για να καταλήξουν σε κάποιες λύσεις σχετικά με το έργο. Η συζήτηση σίγουρα θα μπορούσε να αποκτήσει μια γερή βάση".
Αυτό το οποίο ενδιαφέρει όλους στην παρούσα φάση είναι να ξεκολλήσει η υπόθεση Μετρό Θεσσαλονίκης. "Για να συνεχιστεί το έργο θα πρέπει οι δυο πλευρές να συμφωνήσουν σε ένα κοινό χρονοδιάγραμμα. Βέβαια, το να γίνει κάτι τέτοιο είναι δύσκολο γιατί ποιος θα αναλάβει την ευθύνη τελικά (από τους δύο); Θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο πολιτικής απόφασης. Άρα, όσο δεν υπάρχει ουσιαστική παρέμβαση από το υπουργείο Υποδομών δεν θα μπορέσει να γίνει τίποτα", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γ. Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό.
Για την αντίδραση των εργαζομένων στην απόφαση της Διαιτησίας, ο Δημήτρης Παππάς είπε πως η πάγια θέση τους είναι η πρόσληψη ατόμων για να προχωρήσει το έργο. Τόνισε, μάλιστα, πως δεν μπορούν οι εργαζόμενοι να δράσουν και να παρέμβουν παραπάνω. Όπως ανέφερε, "δεν θα είμαστε κάθε μέρα στο δρόμο να φωνάζουμε στην πόλη. Ο κόσμος ξέρει τι συμβαίνει με το μετρό. Άρα αυτό δεν θα προσέφερε κάτι παραπάνω. Έχουμε κάνει παρεμβάσεις, επαφές, έχουμε στείλει υπομνήματα".
Τέλος, ο κ. Παππάς έκανε λόγο και για τη στάση των πολιτικών της Θεσσαλονίκης σε σχέση με το λεπτό ζήτημα του Μετρό, λέγοντας πως "οι πολιτικοί της πόλης αποφεύγουν να ακουμπήσουν το ζήτημα και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης το αγγίζει μεν λίγο, αλλά όχι τίποτα το ιδιαίτερο".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.