thesstoday.gr,29/03/2015
Πρέπει όλοι οι φορείς και οι πολιτικές δυνάμεις της πόλης ενωμένοι να πιέσουν
με κάθε τρόπο και κυρίως επικοινωνιακά, ώστε το έργο να βρεθεί στην κορυφή των προτεραιοτήτων της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αναφέρει σε δήλωσή του, στην εφημερίδα "Μακεδονία", ο πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων εργών, Στράτος Σιμόπουλος και συνεχίζει:
Το κύριο πρόβλημα του έργου είναι σήμερα η διένεξη ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και αναδόχου, ενώ η σύμβαση βασίζεται στο νόμο των δημοσίων έργων που θέτει όρια, τα οποία δεν μπορεί νομικά να ξεπερασθούν.
Έτσι μια λύση θα ήταν η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο να γίνει είτε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, είτε από ειδικό διαπραγματευτή, διορισμένο από το Υπουργείο, και αναγκαστικά κύρωση της αναθεωρημένης σύμβασης από τη Βουλή, ώστε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια και να ξεπερασθεί ο νόμος περί δημοσίων έργων.
Η διαδικασία αυτή διευκολύνεται σήμερα, διότι οι διαιτησίες για τις απαιτήσεις του αναδόχου ολοκληρώνονται, ενώ σημειώνω ότι οι πόροι του έργου είναι εξασφαλισμένοι.
Η αναθεωρημένη σύμβαση εκτός από νέο χρονοδιάγραμμα θα περιλαμβάνει και προβλέψεις, ώστε να αντιμετωπίζονται συμβατικά τυχόν νέα προβλήματα, που θα προκύπτουν στο μέλλον, και έτσι δεν θα υπάρχουν νέες καθυστερήσεις.
Σημαντική βοήθεια στην εξέλιξη του έργου θα αποτελέσει η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του τμήματος Θεσσαλονίκης και η θέσπιση θέσης εντεταλμένου συμβούλου.
Τέλος, πρέπει άμεσα να αποσυρθεί η προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης για τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου, να γίνει η προσωρινή απόσπαση και η επανατοποθέτησή τους, ενώ το πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης πρέπει θεσμικά να παρακληθεί να καθορίσει άμεσα την τιμή μονάδος για τις απαλλοτριώσεις στον Σταθμό Βούλγαρη.
Το έργο δεν έχει πλέον άλλα τεχνικά προβλήματα, ενώ πλην Βενιζέλου και Βούλγαρη, έχουν παραδοθεί όλοι οι σταθμοί (Παπάφη, Ν. Ελβετία, Αμαξοστάσιο) και οι Μετροπόντικες βρίσκονται στην Ν. Ελβετία, έτοιμοι να ξεκινήσουν την αντίθετη πορεία.
Όπως και να έχει όμως, χάθηκε πολύτιμος χρόνος 4 μηνών και η αναθεώρηση που προτείνω, θα απαιτήσει επίσης λίγους μήνες.
Βέβαια τα δύο μέρη μπορούν να υπογράψουν ένα μεταβατικό letter of intend, με σκοπό να ξεκινήσουν οι αρχαιολογικές εργασίες και να μην γίνουν απολύσεις στο κατασκευαστικό τομέα.
Για τους Μετρόπληκτους το πρόγραμμα που θεσπίσαμε, πρέπει να γίνει περισσότερο ευέλικτο, ώστε να περιλαμβάνει και επιχειρήσεις που θα πληγούν, ενώ ο ΟΑΕΕ πρέπει να εκπονήσει άλλο πρόγραμμα για τους αυτοαπασχολούμενους.
Πρέπει όλοι οι φορείς και οι πολιτικές δυνάμεις της πόλης ενωμένοι να πιέσουν
με κάθε τρόπο και κυρίως επικοινωνιακά, ώστε το έργο να βρεθεί στην κορυφή των προτεραιοτήτων της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αναφέρει σε δήλωσή του, στην εφημερίδα "Μακεδονία", ο πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων εργών, Στράτος Σιμόπουλος και συνεχίζει:
Το κύριο πρόβλημα του έργου είναι σήμερα η διένεξη ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και αναδόχου, ενώ η σύμβαση βασίζεται στο νόμο των δημοσίων έργων που θέτει όρια, τα οποία δεν μπορεί νομικά να ξεπερασθούν.
Έτσι μια λύση θα ήταν η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο να γίνει είτε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, είτε από ειδικό διαπραγματευτή, διορισμένο από το Υπουργείο, και αναγκαστικά κύρωση της αναθεωρημένης σύμβασης από τη Βουλή, ώστε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια και να ξεπερασθεί ο νόμος περί δημοσίων έργων.
Η διαδικασία αυτή διευκολύνεται σήμερα, διότι οι διαιτησίες για τις απαιτήσεις του αναδόχου ολοκληρώνονται, ενώ σημειώνω ότι οι πόροι του έργου είναι εξασφαλισμένοι.
Η αναθεωρημένη σύμβαση εκτός από νέο χρονοδιάγραμμα θα περιλαμβάνει και προβλέψεις, ώστε να αντιμετωπίζονται συμβατικά τυχόν νέα προβλήματα, που θα προκύπτουν στο μέλλον, και έτσι δεν θα υπάρχουν νέες καθυστερήσεις.
Σημαντική βοήθεια στην εξέλιξη του έργου θα αποτελέσει η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του τμήματος Θεσσαλονίκης και η θέσπιση θέσης εντεταλμένου συμβούλου.
Τέλος, πρέπει άμεσα να αποσυρθεί η προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης για τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου, να γίνει η προσωρινή απόσπαση και η επανατοποθέτησή τους, ενώ το πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης πρέπει θεσμικά να παρακληθεί να καθορίσει άμεσα την τιμή μονάδος για τις απαλλοτριώσεις στον Σταθμό Βούλγαρη.
Το έργο δεν έχει πλέον άλλα τεχνικά προβλήματα, ενώ πλην Βενιζέλου και Βούλγαρη, έχουν παραδοθεί όλοι οι σταθμοί (Παπάφη, Ν. Ελβετία, Αμαξοστάσιο) και οι Μετροπόντικες βρίσκονται στην Ν. Ελβετία, έτοιμοι να ξεκινήσουν την αντίθετη πορεία.
Όπως και να έχει όμως, χάθηκε πολύτιμος χρόνος 4 μηνών και η αναθεώρηση που προτείνω, θα απαιτήσει επίσης λίγους μήνες.
Βέβαια τα δύο μέρη μπορούν να υπογράψουν ένα μεταβατικό letter of intend, με σκοπό να ξεκινήσουν οι αρχαιολογικές εργασίες και να μην γίνουν απολύσεις στο κατασκευαστικό τομέα.
Για τους Μετρόπληκτους το πρόγραμμα που θεσπίσαμε, πρέπει να γίνει περισσότερο ευέλικτο, ώστε να περιλαμβάνει και επιχειρήσεις που θα πληγούν, ενώ ο ΟΑΕΕ πρέπει να εκπονήσει άλλο πρόγραμμα για τους αυτοαπασχολούμενους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.