makthes.gr,19/03/2015
Μερικώς δικαιώθηκε ο ανάδοχος της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης από το διαιτητικό δικαστήριο, που εξέτασε δεκατρία αιτήματά του για συνολική αποζημίωση 1,95 εκατ. ευρώ.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Το δικαστήριο επιδίκασε το ποσό των 607.000 ευρώ υπέρ του εργολάβου, δηλαδή περίπου το 1/3 όσων διεκδικούσε. Τα αιτήματα αφορούσαν την περίοδο 2006-2009 και σχετίζονται με τον τρόπο υπολογισμού της ημερήσιας αποζημίωσης ειδικά για τις εργασίες στα σκάμματα της αρχαιολογίας.
Η απόφαση είναι η δεύτερη που εκδίδεται έπειτα από 56 ενστάσεις της κοινοπραξίας, που έχουν οδηγηθεί στα διαιτητικά δικαστήρια (συνολικά κατατέθηκαν 77) και εξετάζονται ομαδοποιημένα σε έξι ενότητες. Προηγήθηκαν δύο αποφάσεις στην πρώτη ενότητα αιτημάτων. Η πρώτη αφορούσε την οριακή προθεσμία του έργου και δικαίωσε τον ανάδοχο που υποστήριξε ότι αυτή παρήλθε το Δεκέμβριο του 2014, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποχωρήσει από το έργο χωρίς κυρώσεις. Η δεύτερη αφορούσε το αίτημα του εργολάβου του μετρό Θεσσαλονίκης για καταβολή αποζημίωσης 215 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο λόγω μονομερούς επέκτασης του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου από την “Αττικό Μετρό Α.Ε.”.
“Το γεγονός ότι δικαιώθηκε ο εργολάβος ως προς το περιεχόμενο των απαιτήσεών του δείχνει ότι οι ευθύνες για την πορεία του έργου είναι όντως μοιρασμένες. Το ότι επιδικάστηκε το 1/3 του ποσού φανερώνει ότι έχουν βάση τα αιτήματά του, αλλά έχει υπερβάλει στην κοστολόγηση”, σχολιάζει στη “Μ” ο Δημήτρης Παππάς, γ.γ. του σωματείου εργαζομένων στο μετρό. Όσον αφορά γενικά την πορεία του έργου, ο κ. Παππάς εκτιμά ότι “πρέπει κανείς να διαβάσει με πολλή προσοχή ‘πίσω από τις λέξεις’ της απάντησης του υπουργού Γιώργου Σταθάκη σε ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ σχετικά με την κατάσταση του έργου. Ως εργαζόμενοι φοβόμαστε πολύ την περίπτωση της επαναδημοπράτησης, που αφήνει να εννοηθεί ο κ. Σταθάκης. Το μεγάλο ζητούμενο για εμάς παραμένει η επιστροφή των εργαζομένων που έχουν απολυθεί το προηγούμενο διάστημα και ‘παραμένουν στο ακουστικό τους’, όπως όλη η πόλη”.
Σήμερα στο έργο του μετρό συνεχίζονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ το κατασκευαστικό τμήμα εκτελεί τις απολύτως απαραίτητες εργασίες ασφαλείας. Η λύση για την επανεκκίνηση όλων των εργασιών είναι “η πολιτική παρέμβαση. Πρέπει να υπάρξει νέο χρονοδιάγραμμα και επαναδιατύπωση των όρων της σύμβασης, κάτι που μπορεί να γίνει μόνον από το υπουργείο”, υποστηρίζει ο κ. Παππάς.
Μερικώς δικαιώθηκε ο ανάδοχος της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης από το διαιτητικό δικαστήριο, που εξέτασε δεκατρία αιτήματά του για συνολική αποζημίωση 1,95 εκατ. ευρώ.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Το δικαστήριο επιδίκασε το ποσό των 607.000 ευρώ υπέρ του εργολάβου, δηλαδή περίπου το 1/3 όσων διεκδικούσε. Τα αιτήματα αφορούσαν την περίοδο 2006-2009 και σχετίζονται με τον τρόπο υπολογισμού της ημερήσιας αποζημίωσης ειδικά για τις εργασίες στα σκάμματα της αρχαιολογίας.
Η απόφαση είναι η δεύτερη που εκδίδεται έπειτα από 56 ενστάσεις της κοινοπραξίας, που έχουν οδηγηθεί στα διαιτητικά δικαστήρια (συνολικά κατατέθηκαν 77) και εξετάζονται ομαδοποιημένα σε έξι ενότητες. Προηγήθηκαν δύο αποφάσεις στην πρώτη ενότητα αιτημάτων. Η πρώτη αφορούσε την οριακή προθεσμία του έργου και δικαίωσε τον ανάδοχο που υποστήριξε ότι αυτή παρήλθε το Δεκέμβριο του 2014, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποχωρήσει από το έργο χωρίς κυρώσεις. Η δεύτερη αφορούσε το αίτημα του εργολάβου του μετρό Θεσσαλονίκης για καταβολή αποζημίωσης 215 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο λόγω μονομερούς επέκτασης του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου από την “Αττικό Μετρό Α.Ε.”.
Το αίτημα απορρίφθηκε από το δικαστήριο “λόγω μη τήρησης της νόμιμης προδικασίας”, δηλαδή για τυπικούς λόγους, και η κατασκευάστρια κοινοπραξία καλείται να καταθέσει νέα αίτηση με στοιχεία, που να αποδεικνύουν το ύψος των ζημιών που υποστηρίζει ότι υπέστη. Οι επιπλέον οικονομικές απαιτήσεις του εργολάβου ανέρχονται συνολικά σε 560 εκατ. ευρώ και εκτός από τα 215 εκατ. ευρώ ζητά συνολικά 300 εκατ. για αλλαγές του τεχνικού αντικειμένου και περίπου 45 εκατ. ευρώ για θέματα ερμηνείας του νόμου.
“Το γεγονός ότι δικαιώθηκε ο εργολάβος ως προς το περιεχόμενο των απαιτήσεών του δείχνει ότι οι ευθύνες για την πορεία του έργου είναι όντως μοιρασμένες. Το ότι επιδικάστηκε το 1/3 του ποσού φανερώνει ότι έχουν βάση τα αιτήματά του, αλλά έχει υπερβάλει στην κοστολόγηση”, σχολιάζει στη “Μ” ο Δημήτρης Παππάς, γ.γ. του σωματείου εργαζομένων στο μετρό. Όσον αφορά γενικά την πορεία του έργου, ο κ. Παππάς εκτιμά ότι “πρέπει κανείς να διαβάσει με πολλή προσοχή ‘πίσω από τις λέξεις’ της απάντησης του υπουργού Γιώργου Σταθάκη σε ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ σχετικά με την κατάσταση του έργου. Ως εργαζόμενοι φοβόμαστε πολύ την περίπτωση της επαναδημοπράτησης, που αφήνει να εννοηθεί ο κ. Σταθάκης. Το μεγάλο ζητούμενο για εμάς παραμένει η επιστροφή των εργαζομένων που έχουν απολυθεί το προηγούμενο διάστημα και ‘παραμένουν στο ακουστικό τους’, όπως όλη η πόλη”.
Σήμερα στο έργο του μετρό συνεχίζονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ το κατασκευαστικό τμήμα εκτελεί τις απολύτως απαραίτητες εργασίες ασφαλείας. Η λύση για την επανεκκίνηση όλων των εργασιών είναι “η πολιτική παρέμβαση. Πρέπει να υπάρξει νέο χρονοδιάγραμμα και επαναδιατύπωση των όρων της σύμβασης, κάτι που μπορεί να γίνει μόνον από το υπουργείο”, υποστηρίζει ο κ. Παππάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.