Πέμπτη, 14 Μαΐου 2015

Το μνημόνιο είναι για άλλους όχι για την Αττικό μετρό

newmoney.gr,14/05/2015

Της Μαριάννας Τζάννε
Τεχνικό σύμβουλο αξίας 18 εκ. ευρώ (!) ετοιμάζεται να χρυσοπληρώσει για πέντε χρόνια η Αττικό Μετρό για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο μπλοκαρισμένο από τις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη που αποτελεί το μέγα πονοκέφαλο για την κυβέρνηση και την διοίκηση της εταιρείας.

Ο νέος σύμβουλος που θα επιλεγεί με διαγωνιστική διαδικασία, η οποία βρίσκεται στην αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών θα αντικαταστήσει την παρούσα σύμβαση με την εταιρεία Systra SA. Η τελευταία «τρέχει», το προηγούμενο συμβόλαιο που λήγει στα τέλη του έτους, νοικιάζοντας προσωπικό με μηνιαίες αποδοχές ύψους 55.000 ευρώ.

Η γενναιόδωρη σύμβαση της Αττικό Μετρό η οποία «κοπιάρεται» για να συναφθεί αντίστοιχη και στο μετρό της Αθήνας έχει προκαλέσει σεισμό στο σωματείο εργαζομένων της εταιρείας που καταγγέλλει μεθοδευμένη απαξίωση του ανθρώπινου δυναμικού της Αττικό Μετρό και εκτίναξη του κόστους αμοιβών και λειτουργίας της κρατικής εταιρείας σε δύσκολους και πονηρούς καιρούς. «Οι εργαζόμενοι μέσω του Συμβούλου αναμένεται να ξεπεράσουν σε αριθμό τους μηχανικούς της Αττικό Μετρό που απασχολούνται στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης και γεννάται το εύλογο ερώτημα «ποιόν ακριβώς θα συμβουλεύουν» επισημαίνει το σωματείο που κάνει λόγο «για αντικατάσταση των εργαζομένων της Αττικό Μετρό από συμβούλους μέσω της παραχώρησης του έργου σε ιδιώτες, καθώς στήνεται μια δεύτερη εταιρεία εντός της με το προκλητικό για τη σημερινή εποχή κόστος των 15.063 ευρώ με το ΦΠΑ, τον μήνα ανά εργαζόμενο».

Κατά πληροφορίες η νέα σύμβαση προβλέπει την ενίσχυση του τμημάτων μελετών του μετρό με 28 άτομα, σε μια περίοδο όμως με ανύπαρκτο τεχνικό αντικείμενο αφού με εξαίρεση τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά που έχουν ξεκινήσει και το μετρό για Πειραιά, τα υπόλοιπα έργα όπως η γραμμή U είναι αβέβαιο εάν θα προχωρήσουν. Η Αττικό Μετρό πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που προσλαμβάνει τεχνικό σύμβουλο. Στο ξεκίνημά της είχε υπογράψει σύμβαση με τον αμερικανικό κολοσσό της Μπέχτελ, που έφυγε κακήν κακώς από την Ελλάδα λόγω των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετώπισαν στο ξεκίνημά τους τα έργα του μετρό. Έκτοτε πέρασαν πολλοί τεχνικοί σύμβουλοι από το «κατώφλι» της, με επικρατέστερο στην παρούσα διαγωνιστική διαδικασία που κατέβασαν προσφορά πέντε υποψήφιοι την πανίσχυρη μελετητική εταιρεία ΑΔΚ Αρφάνης, Δρέττας Καρλαύτης-Σύμβουλοι Μηχανικοί.

Το σωματείο εργαζομένων μετρό παρεμβαίνει για το διαγωνισμό και ζητά την ανάκλησή του από την διοίκηση της εταιρείας ενώ με επιστολή προς τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη επισημαίνει ότι οι πρακτικές αυτές δεν προάγουν το δημόσιο συμφέρον. Όπως αναφέρει, μέσω του συμβούλου επανέρχονται στην υπηρεσία υπάλληλοι που έφυγαν και ενώ θα πληρώνονταν με το ενιαίο μισθολόγιο –ψίχουλα σήμερα αμοίβονται με 22.000 ευρώ το χρόνο έκαστος, την στιγμή που πολλοί εξ αυτών χρειάζονται την συνδρομή μηχανικών του μετρό για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.

«Γίνεται σαφές ότι τέτοιου είδους συμβάσεις θα πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο. Η κάλυψη των παγίων αναγκών της εταιρείας σε προσωπικό θα πρέπει να γίνεται με απ΄ ευθείας συμβάσεις με εργαζόμενους και οι Τεχνικοί Σύμβουλοι να καλύπτουν ιδιαίτερα εξειδικευμένα ζητήματα που πραγματικός η εταιρεία δεν μπορεί να επιλύσει χωρίς υποστήριξη» καταλήγουν οι εργαζόμενοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.