Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Η κυβέρνηση επιλέγει εξωδικαστικό συμβιβασμό για το μετρό Θεσσαλονίκης

newmoney.gr,27/05/2015

Της Μαριάννας Τζάννε

Σε εξωδικαστικό συμβιβασμό για διεκδικήσεις συνολικού ύψους 680 εκ. ευρώ προχωρεί το υπουργείο Υποδομών για το μετρό της Θεσσαλονίκης, με την σύσταση τριμερούς Επιτροπής που θα αναλάβει να ολοκληρώσει την διαπραγμάτευση στις αρχές του επόμενου μήνα, δίνοντας τέλος στο πολύχρονο θρίλερ με το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας.


Σύμφωνα με πληροφορίες ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης παίρνει την υπόθεση του μετρό στα χέρια του, με στόχο να πιεστούν οι δύο πλευρές (η κοινοπραξία "ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo TSF-Seli-Ansaldobreda" που κατασκευάζει το έργο και η Αττικό Μετρό) και να δοθεί μέσα σε 15 μέρες οριστική λύση στο εκτροχιασμένο έργο. Παρά το γεγονός ότι στο υπουργείο υποστηρίζουν ότι το τελεσίγραφο που απέστειλε προς ενός μηνός στο υπουργείο Οικονομίας η Κομισιόν είναι τυπική διαδικασία, ωστόσο η παρέμβαση της ΕΕ λειτουργεί ως πολιορκητικός κλοιός αφού για πρώτη φορά οι Βρυξέλλες ανοίγουν θέμα επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων του έργου. "Η ΕΕ κάνει την δουλειά της και εμείς οφείλουμε να κάνουμε τις κινήσεις που πρέπει για να απεμπλέξουμε τη σύμβαση και να προχωρήσει το έργο" αναφέρει στο newmoney ο κ. Σπίρτζης.

Με βάση την επιστολή που είχε αποστείλει η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, και είχε αποκαλύψει πριν από ένα μήνα το Πρώτο Θέμα, "η μη ολοκλήρωσή της βασικής γραμμής του μετρό και οι προπαρασκευαστικές εργασίες στις σήραγγες μέχρι το τέλος της προγραμματικής περιόδου 2007-2013 που είναι τα τέλη του 2015, θέτει σε κίνδυνο το σύνολο των χρημάτων που έχουν δοθεί στα πλαίσια της προγραμματικής περιόδου 2000-2006 (Γ΄ΚΠΣ) και του ΕΣΠΑ 2007-2013".

Ταυτόχρονα οι Βρυξέλλες βάζουν υπό την εποπτεία τους το έργο, ζητώντας αναφορές για την πρόοδο του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου ανά τετράμηνο.

Η Επιτροπή που συστήνει το υπουργείο και θα συνεδριάσει για πρώτη φορά την επόμενη Τετάρτη, αναλαμβάνει ρόλο διαμεσολαβητή προκειμένου να υπάρξει ένας συμβιβασμός στο θέμα των οικονομικών απαιτήσεων του αναδόχου που πλέον έχουν εκτιναχθεί στα 680 εκ. ευρώ (σχεδόν όσο και ο προϋπολογισμός του έργου). Με την επίτευξη συμφωνίας η κοινοπραξία του έργου θα αποσύρει τις διαιτησίες και τις αξιώσεις της και το μετρό θα ξαναμπεί σε τροχιά υλοποίησης μετά από έξι μήνες πλήρους απραξίας και μεγάλης απόγνωσης των καταστηματαρχών αλλά και των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ύστερα από τέσσερις μήνες διακυβέρνησης, επιλέγει να σταματήσει την δικαστική εμπλοκή του μετρό εκτιμώντας ότι εάν εξακολουθήσουν να σέρνονται οι διαιτησίες, το έργο δεν θα έχει επιστροφή και θα πρέπει να γίνει επαναδημοπράτηση. Στην τριμερή Επιτροπή θα συμμετέχουν στελέχη της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας του έργου ενώ από την πλευρά του υπουργείου επικεφαλής θα τεθεί ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων έργων κ. Γιάννης Δέδες.

Με την επανεκκίνηση των έργων, το υπουργείο σκοπεύει να συστήσει νέα επιτροπή με την συμμετοχή του δήμου, της περιφέρειας, των εργαζομένων, του ΤΕΕ Μακεδονίας και άλλων φορέων της πόλης, οι οποίοι θα παρακολουθούν την πορεία του και θα νομιμοποιούνται να ζητούν και να παίρνουν στοιχεία για την εξέλιξη του έργου.

Ταυτόχρονα το υπουργείο διαμηνύει ότι ο εργολάβος θα πρέπει να διασφαλίσει την επιστροφή όσων εργαζομένων έχουν απολυθεί από την κοινοπραξία και μάλιστα με πλήρη σεβασμό στα εργασιακά τους δικαιώματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.