Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

Μετρό Θεσσαλονίκης: "Καταστροφή" μία επαναδημοπράτηση του έργου, λένε οι εργαζόμενοι

thestival.gr,26/06/2015

Έκδηλη είναι η ανησυχία των εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης, μετά την δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Χρήστου Σπίρτζη ότι υπάρχει το ενδεχόμενο επαναδημοπράτησης (Θυμηθείτε εδώ), με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζουν "καταστροφή" την απένταξη του έργου.

Μιλώντας στο thestival.gr, ο Δημήτρης Παππάς, Γενικός Γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης, εξήγησε ότι η πρώτη απαραίτητη προϋπόθεση για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι να πάψει να υπάρχει ανάδοχος, κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί είτε αν αποχωρήσει μόνος του ο εργολάβος είτε αν τον κηρύξει έκπτωτο η Αττικό Μετρό. Όπως εξήγησε, ωστόσο, ο κ. Παππάς, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται να προσδιοριστεί τόσο το ποσοστό του έργου που έχει ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής όσο και το ποσοστό του έργου που απομένει. Η διαδικασία, όμως, αυτή πρέπει να γίνει με τη μέγιστη ακρίβεια, "μέχρι και την τελευταία βίδα", όπως τονίζει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας παράλληλα ότι, σύμφωνα με το Επιμελητήριο, μία τέτοια διαδικασία χρειάζεται περίπου δύο χρόνια και όχι έξι μήνες, όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης. Στο σημείο αυτό, πρέπει να σημειωθεί, όπως εξηγεί ο κ. Παππάς, ότι απαιτείται παράλληλα και η συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη χρηματοδότηση του έργου.

Αναφορικά με τις επιπτώσεις μίας ενδεχόμενης επαναδημοπράτησης του έργου στους εργαζομένους του μετρό, ο κ. Παππάς τονίζει στο Thestival ότι κάτι τέτοιο θα είναι ό,τι χειρότερο, καθώς με δεδομένο ότι επίκεινται απολύσεις ήδη από τη Δευτέρα, η τυχόν επαναπρόσληψή τους θα γίνει με τους όρους αμοιβής και εργασίας που ισχύουν σήμερα και οι οποίοι είναι δυσμενέστεροι από αυτούς που είχαν αρχικά συμφωνηθεί. Η μόνη περίπτωση να μην γίνει αυτό είναι να συμφωνηθεί η διατήρηση των όρων που ίσχυαν αρχικά, αλλά κάτι τέτοιο καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο εξαιτίας της παρούσας οικονομικής συγκυρίας εν γένει.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Παππάς, ποτέ δεν έχει συμβεί να φτάσει σε τόσο κακό σημείο ένα τόσο μεγάλο έργο. Προσθέτει, δε, ότι για να περάσει το έργο στην επόμενη περίοδο του ΕΣΠΑ, λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει εξασφαλιστεί η μεταβατική περίοδος 2014-2020, θα πρέπει το έργο να είναι ζωντανό. Σε διαφορετική περίπτωση, αν περάσει το εξάμηνο, το έργο δεν θα μπορεί να μεταβεί στην επόμενη περίοδο.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των Εργαζομένων Κατασκευαστικού Τομέα Σταύρος Στέτσικας δήλωσε στο thestival.gr ότι μία ενδεχόμενη επαναδημοπράτηση σημαίνει πως τα εργοτάξια θα παραμείνουν κλειστά για όσο διάστημα απαιτηθεί, επιπλέον των έξι μηνών που ήδη είναι ανενεργά. Ταυτόχρονα, το έργο θα κοστολογηθεί πολύ περισσότερο σε περίπτωση επαναδημοπράτησης, με αποτέλεσμα να απαιτούνται πολύ μεγαλύτερα ποσά για την ολοκλήρωσή του, συγκριτικά με τα τωρινά δεδομένα.

Ο κ. Στέτσικας εξήγησε ακόμη ότι οι εργαζόμενοι του μετρό είχαν ζητήσει συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό η οποία επρόκειτο να πραγματοποιηθεί σήμερα ή τη Δευτέρα. Η συνάντηση, ωστόσο, του υπουργού με την κοινοπραξία και την Αττικό Μετρό που ορίστηκε για την επόμενη εβδομάδα οδήγησε στην αναβολή της και αναμένεται να πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα.

"Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα αλλάξει κάτι και θα βρεθεί μία λύση για να συνεχιστεί το έργο", υπογραμμίζει στο Thestival ο κ. Στέτσικας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.