cityportal.gr, 15/07/2015
Κατά τον ίδιο, όπως κάθε ημέρα που περνάει είναι δυσκολότερη για την ελληνική οικονομία, το ίδιο ισχύει και για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι καθυστερήσεις απλά επιδεινώνουν την κατάσταση, δημιουργώντας πρόσθετο κόστος και προκαλώντας επιπλέον ταλαιπωρία για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, εργαζόμενους, καταστηματάρχες και επαγγελματίες.
Ας υπενθυμίσουμε όμως τι αποκάλυψε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο κ.Σπίρτζης: όπως είπε, ο σημερινός ανάδοχος του έργου (η κοινοπραξία AIASA, των ΑΕΓΕΚ-Impregilo– Ansaldo – Seli – Ansaldobreda) πούλησε τους μετροπόντικες (ΤΒΜ) που προορίζονταν για τη δημιουργία του βασικού κορμού του έργου στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ, η οποία κατασκευάζει την επέκταση προς Καλαμαριά. Κατά ορισμένες πλευρές, ίσως η κίνηση της ΑΚΤΩΡ να αποκτήσει τους μετροπόντικες να φέρνει στο προσκήνιο και την πρόθεσή της να διεκδικήσει τον βασικό κορμό του έργου, αν αυτό επαναδημοπρατηθεί.
Στο μεταξύ, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα “Καθημερινή”, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Γιώργος Δέδες, επισημαίνει ότι «η κοινοπραξία ξεκίνησε με διεκδικήσεις 680 εκατ. ευρώ (επαναφέροντας συνεχώς στη διαιτησία τα ίδια ζητήματα) και πλέον έχει κατέβει στα 250 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό που το Δημόσιο δυσκολεύεται να αποδεχθεί, καθώς η αρχική
Από την πλευρά του, ο κ.Σπίρτζης σημείωσε πως «δεν χρειάζεται να είναι κανείς λογικός για να καταλάβει ότι σε μια σύμβαση 900 εκατ. ευρώ, η οποία έχει απορροφήσει ήδη 360 εκατ. ευρώ, δεν μπορεί να διεκδικούνται 680 εκατ. ευρώ». Ο ίδιος επισήμανε ότι η συνολική πρόοδος ανέρχεται σε 38% και στα έργα πολιτικού μηχανικού στο 55%. Η κατασκευή των σηράγγων έχει προχωρήσει σε ποσοστό 73% και οι μελέτες στο 75%. Με δεδομένο ότι ο ανάδοχος έχει λάβει δάνειο 250 εκατ. ευρώ από τράπεζες και ότι οι πληρωμές για το έργο έχουν ξεπεράσει τα 360 εκατ. ευρώ, «θα έπρεπε ως ποσοστό ολοκλήρωσης να είμαστε στο 65%-70%» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών.
Μέσα στον κυκλώνα των εξελίξεων για την ελληνική οικονομία και
κοινωνία, το Μετρό Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να ζει τη δική του
“καταιγίδα”. Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης,
κατήγγειλε στο τέλος του Ιουνίου, στη Βουλή, μεθοδεύσεις ανάμεσα στην
κοινοπραξία που κατασκευάζει το μετρό της Θεσσαλονίκης (με την οποία
πραγματοποιούνται ήδη συνομιλίες) και σε εκείνη που έχει αναλάβει την
επέκτασή του, ενώ επισήμανε ότι η επαναδημοπράτηση του έργου αποτελεί
πλέον ορατό ενδεχόμενο...
“Εάν το έργο του Μετρό αποφασιστεί να επαναδημοπρατηθεί, ιδίως στη
σημερινή εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, η κυβέρνηση θα πρέπει να μας
ενημερώσει αναλυτικά και τεκμηριωμένα για τρία θέματα:
- Ποιος θα είναι ο νέος προϋπολογισμός του έργου που θα επαναδημοπρατηθεί;
- Πόσος χρόνος απαιτείται μέχρι την επαναδημοπράτηση του έργου, την υπογραφή της νέας σύμβασης και την επανέναρξη των εργασιών;
- Οι διεκδικήσεις των σημερινών αναδόχων, που έχουν προσφύγει στη διαιτησία θα συνεχίσουν να εκδικάζονται;
- Ποιο είναι το ύψος των αποζημιώσεων που έχει εκδικάσει το διαιτητικό δικαστήριο υπέρ του αναδόχου μέχρι σήμερα;
- Έχει λάβει υπόψη της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου το οικονομικό
κόστος που προκύπτει από την επί πλέον καθυστέρηση κατασκευής του έργου
και ποιό είναι αυτό;” σημειώνει μιλώντας στο “NL του ΤΕΕ/ΤΚΜ” ο πρόεδρος
του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας.
Κατά τον ίδιο, όπως κάθε ημέρα που περνάει είναι δυσκολότερη για την ελληνική οικονομία, το ίδιο ισχύει και για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι καθυστερήσεις απλά επιδεινώνουν την κατάσταση, δημιουργώντας πρόσθετο κόστος και προκαλώντας επιπλέον ταλαιπωρία για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, εργαζόμενους, καταστηματάρχες και επαγγελματίες.
Ας υπενθυμίσουμε όμως τι αποκάλυψε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο κ.Σπίρτζης: όπως είπε, ο σημερινός ανάδοχος του έργου (η κοινοπραξία AIASA, των ΑΕΓΕΚ-Impregilo– Ansaldo – Seli – Ansaldobreda) πούλησε τους μετροπόντικες (ΤΒΜ) που προορίζονταν για τη δημιουργία του βασικού κορμού του έργου στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ, η οποία κατασκευάζει την επέκταση προς Καλαμαριά. Κατά ορισμένες πλευρές, ίσως η κίνηση της ΑΚΤΩΡ να αποκτήσει τους μετροπόντικες να φέρνει στο προσκήνιο και την πρόθεσή της να διεκδικήσει τον βασικό κορμό του έργου, αν αυτό επαναδημοπρατηθεί.
Στο μεταξύ, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα “Καθημερινή”, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Γιώργος Δέδες, επισημαίνει ότι «η κοινοπραξία ξεκίνησε με διεκδικήσεις 680 εκατ. ευρώ (επαναφέροντας συνεχώς στη διαιτησία τα ίδια ζητήματα) και πλέον έχει κατέβει στα 250 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό που το Δημόσιο δυσκολεύεται να αποδεχθεί, καθώς η αρχική
σύμβαση δεν έδινε το δικαίωμα για αποζημιώσεις λόγω καθυστερήσεων (λ.χ.
απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά)».
Από την πλευρά του, ο κ.Σπίρτζης σημείωσε πως «δεν χρειάζεται να είναι κανείς λογικός για να καταλάβει ότι σε μια σύμβαση 900 εκατ. ευρώ, η οποία έχει απορροφήσει ήδη 360 εκατ. ευρώ, δεν μπορεί να διεκδικούνται 680 εκατ. ευρώ». Ο ίδιος επισήμανε ότι η συνολική πρόοδος ανέρχεται σε 38% και στα έργα πολιτικού μηχανικού στο 55%. Η κατασκευή των σηράγγων έχει προχωρήσει σε ποσοστό 73% και οι μελέτες στο 75%. Με δεδομένο ότι ο ανάδοχος έχει λάβει δάνειο 250 εκατ. ευρώ από τράπεζες και ότι οι πληρωμές για το έργο έχουν ξεπεράσει τα 360 εκατ. ευρώ, «θα έπρεπε ως ποσοστό ολοκλήρωσης να είμαστε στο 65%-70%» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.