voria.gr,29/09/2015
Το υπ. Πολιτισμού θα πρέπει να αναδείξει τις σημαντικές αρχαιότητες που βρέθηκαν στα σκάμματα του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά από εννέα χρόνια ανασκαφών.
Το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, αυτό το έργο που έχει «παγώσει» το τελευταίο δεκάμηνο, έχει μέχρι σήμερα χρηματοδοτήσει με 90 εκατομμύρια ευρώ τις αρχαιολογικές ανασκαφές που έγιναν στις περιοχές των σταθμών και πρόκειται, ΑΝ βεβαίως συνεχιστεί, να επενδύσει συνολικά 132 εκατομμύρια, στην έρευνα, διάσωση, συντήρηση και ανάδειξη των ευρημάτων.
Μετρό δεν έχουμε στη Θεσσαλονίκη αλλά το έργο του μετρό ξέθαψε και έφερε στην επιφάνεια σημαντικότατες αρχαιότητες, περισσότερα από 100.000 κινητά ευρήματα αλλά και την πολύ σημαντική Μέση Οδό, επίσης ολόκληρη στοά εμπορική στην περιοχή Βενιζέλου ενώ στο Συντριβάνι είχε βρεθεί άθικτη η αγία τράπεζα παλαιοχριστιανικού ναού.
Αυτός ο τεράστιος πλούτος που έχει βρεθεί, συγκεντρωθεί, συντηρηθεί και φυλάσσεται, πότε επιτέλους θα παρουσιαστεί, πότε και πώς θα αναδειχθεί;
Με το έργο της βασικής γραμμής να κρέμεται κυριολεκτικώς από μία κλωστή, το υπουργείο Πολιτισμού με τις αρμόδιες υπηρεσίες του θα πρέπει να εξετάσουν την ανάδειξη αυτών των ευρημάτων, καθώς πλέον η Αττικό Μετρό ΑΕ σηκώνει τα χέρια έχοντας δηλώσει πως δε δύναται ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΣΕΙ να καλύπτει τις δαπάνες που σχετίζονται με τη φύλαξη των αρχαιοτήτων, σε χώρους στο Καλοχώρι και στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, τηρώντας το μνημόνιο που υπέγραψε με το ΥΠΠΟ (η υποχρέωση αφορά έξι μήνες).
Η Εφορία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, όπως έγινε γνωστό στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, έχει ενημερωθεί για να αναλάβει από 1ης Οκτωβρίου την κάλυψη των παραπάνω δαπανών, ενώ εχθές απολύθηκαν από τον αρχαιολογικό τομέα του έργου του Μετρό και από τον ανάδοχο, έξι εργαζόμενοι, αρχαιολόγοι, συντηρητές και ένας σχεδιαστής.
Βεβαίως η αρχαιολογική έρευνα στη βασική γραμμή του Μετρό δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά όταν το ίδιο το έργο έχει σταματήσει και κινδυνεύει να μείνει για χρόνια πολλά, στο γύψο, η αρχαιολογική ανασκαφή δεν είναι το πλέον σημαντικό θέμα στη δημόσια συζήτηση.
Ό,τι και ΑΝ γίνει με το Μετρό, το σίγουρο είναι ότι το υπουργείο Πολιτισμού, πρέπει να αξιοποιήσει και να αναδείξει τα ευρήματα που εντοπίστηκαν στα σκάμματα του μετρό. Τουλάχιστον, από αυτό το έργο που κατέληξε να έχει προξενήσει τόσες παράπλευρες απώλειες και προβλήματα στη πόλη, να υπάρξει και κάποιο όφελος.
Σε αυτό το γκρίζο περιβάλλον, σκούρα είναι τα πράγματα και για όσους έμειναν να εργάζονται στο Μετρό. Ο ανάδοχος προειδοποίησε του εργαζόμενους στα αρχαιολογικά - 92 άτομα- ότι μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα παραταθεί η εκ περιτροπής απασχόλησή τους, αλλά μετά, θα προχωρήσει οριστικά σε απολύσεις, αν δεν υπάρξει συμφωνία με το αρμόδιο υπουργείο (Υποδομών) και την Αττικο Μετρό ΑΕ.
Αλλά είναι και οι εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τομέα. Από αύριο 30 Σεπτεμβρίου κλείνει ο δεύτερος μήνας και η διοίκηση του σωματείου τους θα επιδιώξει την επέκταση της διαθεσιμότητας για έναν ακόμη μήνα, τον τρίτο δηλαδή. Από την απόφαση που θα ληφθεί κρίνεται η δουλειά 120 ατόμων.
Το υπ. Πολιτισμού θα πρέπει να αναδείξει τις σημαντικές αρχαιότητες που βρέθηκαν στα σκάμματα του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά από εννέα χρόνια ανασκαφών.
Το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, αυτό το έργο που έχει «παγώσει» το τελευταίο δεκάμηνο, έχει μέχρι σήμερα χρηματοδοτήσει με 90 εκατομμύρια ευρώ τις αρχαιολογικές ανασκαφές που έγιναν στις περιοχές των σταθμών και πρόκειται, ΑΝ βεβαίως συνεχιστεί, να επενδύσει συνολικά 132 εκατομμύρια, στην έρευνα, διάσωση, συντήρηση και ανάδειξη των ευρημάτων.
Μετρό δεν έχουμε στη Θεσσαλονίκη αλλά το έργο του μετρό ξέθαψε και έφερε στην επιφάνεια σημαντικότατες αρχαιότητες, περισσότερα από 100.000 κινητά ευρήματα αλλά και την πολύ σημαντική Μέση Οδό, επίσης ολόκληρη στοά εμπορική στην περιοχή Βενιζέλου ενώ στο Συντριβάνι είχε βρεθεί άθικτη η αγία τράπεζα παλαιοχριστιανικού ναού.
Αυτός ο τεράστιος πλούτος που έχει βρεθεί, συγκεντρωθεί, συντηρηθεί και φυλάσσεται, πότε επιτέλους θα παρουσιαστεί, πότε και πώς θα αναδειχθεί;
Με το έργο της βασικής γραμμής να κρέμεται κυριολεκτικώς από μία κλωστή, το υπουργείο Πολιτισμού με τις αρμόδιες υπηρεσίες του θα πρέπει να εξετάσουν την ανάδειξη αυτών των ευρημάτων, καθώς πλέον η Αττικό Μετρό ΑΕ σηκώνει τα χέρια έχοντας δηλώσει πως δε δύναται ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΣΕΙ να καλύπτει τις δαπάνες που σχετίζονται με τη φύλαξη των αρχαιοτήτων, σε χώρους στο Καλοχώρι και στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, τηρώντας το μνημόνιο που υπέγραψε με το ΥΠΠΟ (η υποχρέωση αφορά έξι μήνες).
Η Εφορία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, όπως έγινε γνωστό στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, έχει ενημερωθεί για να αναλάβει από 1ης Οκτωβρίου την κάλυψη των παραπάνω δαπανών, ενώ εχθές απολύθηκαν από τον αρχαιολογικό τομέα του έργου του Μετρό και από τον ανάδοχο, έξι εργαζόμενοι, αρχαιολόγοι, συντηρητές και ένας σχεδιαστής.
Βεβαίως η αρχαιολογική έρευνα στη βασική γραμμή του Μετρό δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά όταν το ίδιο το έργο έχει σταματήσει και κινδυνεύει να μείνει για χρόνια πολλά, στο γύψο, η αρχαιολογική ανασκαφή δεν είναι το πλέον σημαντικό θέμα στη δημόσια συζήτηση.
Ό,τι και ΑΝ γίνει με το Μετρό, το σίγουρο είναι ότι το υπουργείο Πολιτισμού, πρέπει να αξιοποιήσει και να αναδείξει τα ευρήματα που εντοπίστηκαν στα σκάμματα του μετρό. Τουλάχιστον, από αυτό το έργο που κατέληξε να έχει προξενήσει τόσες παράπλευρες απώλειες και προβλήματα στη πόλη, να υπάρξει και κάποιο όφελος.
Σε αυτό το γκρίζο περιβάλλον, σκούρα είναι τα πράγματα και για όσους έμειναν να εργάζονται στο Μετρό. Ο ανάδοχος προειδοποίησε του εργαζόμενους στα αρχαιολογικά - 92 άτομα- ότι μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα παραταθεί η εκ περιτροπής απασχόλησή τους, αλλά μετά, θα προχωρήσει οριστικά σε απολύσεις, αν δεν υπάρξει συμφωνία με το αρμόδιο υπουργείο (Υποδομών) και την Αττικο Μετρό ΑΕ.
Αλλά είναι και οι εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τομέα. Από αύριο 30 Σεπτεμβρίου κλείνει ο δεύτερος μήνας και η διοίκηση του σωματείου τους θα επιδιώξει την επέκταση της διαθεσιμότητας για έναν ακόμη μήνα, τον τρίτο δηλαδή. Από την απόφαση που θα ληφθεί κρίνεται η δουλειά 120 ατόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.