Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Στον «αέρα» το έργο, απολύονται οι εργαζόμενοι

rizospastis.gr,30/09/2015

Να συνεχιστούν οι εργασίες και να διατηρηθούν τα αρχαία στο χώρο ζήτησε το ΚΚΕ
Τα διλήμματα για το Μετρό και τα αρχαία επανήλθαν στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, που συνεδρίασε με μοναδικό θέμα την πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για το σταθμό του Μετρό της οδού Βενιζέλου. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν φορείς και βουλευτές της πόλης.

Στις τοποθετήσεις τους, ο Γιάννης Δελής, δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και βουλευτής του ΚΚΕ και ο Σάκης Βαρδαλής, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής, σημείωσαν ότι οι εξελίξεις στο έργο του Μετρό επιβεβαιώνουν ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους, που συνεχίζεται και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, δε θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη (σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων που το επωμίζονται μέσω της όλο και αγριότερης φορολογίας), χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζόμενων σ' αυτά, αλλά και τις αρχαιότητες. Τόνισαν ότι το παράδειγμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και όλων των μεγάλων κατασκευαστικών έργων, είναι χαρακτηριστικό για το πόσο άμεσα, αναγκαία και επείγουσα είναι η πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαίο Κρατικό Φορέα Κατασκευών. Πρόταση που έρχεται σε σύγκρουση με τα μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα του κλάδου, με τις σχετικές κατευθύνσεις της ΕΕ, τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ σημείωσαν ότι η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης βρίσκει αντίθετο το ΚΚΕ.

Ο Γιάννης Δελής τόνισε ότι το έργο του Μετρό πρέπει να συνεχιστεί, πρέπει να γίνει και ο «Σταθμός Βενιζέλου» και να διατηρηθούν τα αρχαία κατά χώραν και φυσικά να αναδειχθούν, να γίνει ένας σταθμός - μουσείο.

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση συνέχιση και την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός του και χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτό. Αμεσα να προσληφθούν όλοι οι απολυμένοι. Να σταματήσουν οι εκβιασμοί της εργοδοσίας.

Ο Σάκης Βαρδαλής σημείωσε ότι το πρόβλημα με το «Σταθμό Βενιζέλου» δεν είναι να τοποθετηθούμε αν προτιμούμε τα αρχαία ή το σταθμό. «Ολοι - και το ΚΚΕ - λέμε και αρχαία και σταθμός. Το θέμα είναι μέσα από ποιο δρόμο θα διασφαλίσουμε αυτή τη λύση. Κατά τη γνώμη μας, η πρόταση που έρχεται από το Δήμο Θεσσαλονίκης είναι θολή. Δεν οδηγεί στη λύση αυτού του προβλήματος, δε δίνει τη λύση που θέλει συνολικά ο λαός και που η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου υποστηρίζει ότι επιδιώκει».

Τέλος, προειδοποίησε για τον κίνδυνο τελικά να γίνει είτε ο σταθμός της Βενιζέλου, είτε η «πλάζα αρχαιοτήτων». Σημειώνοντας ως πιο πιθανό σενάριο «να γίνει το Μετρό και να έχουμε μια μαύρη τρύπα με τις αρχαιότητες μέσα, ψάχνοντας καμιά 30αριά - 40αριά χρόνια να βρούμε χρηματοδότηση για ν' αναδείξουμε τα αρχαία».

Στον «αέρα» το έργο

Η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο σκέλος της για τη διάσωση και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων «insitu», δηλαδή χωρίς να απομακρυνθούν από το σημείο, αφορά μια προκαταρκτική πρόταση για τη διερεύνηση της παραμονής των αρχαιοτήτων και τη δημιουργία μιας αρχαιολογικής πλατείας. Είναι μια πρόταση θολή, καθώς δε συνοδεύεται από μελέτη και δεν προβλέπει το κόστος και τη χρηματοδότησή του, οπότε μένει ασαφές το πώς τελικά μπορεί να προκύψει η διασφάλιση δημιουργίας και του σταθμού του Μετρό στη Βενιζέλου και η δημιουργία και λειτουργία της αρχαιολογικής πλατείας, χωρίς να μετακινηθούν τα αρχαία. Ο παριστάμενος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελος, αναφέρθηκε γενικά στη δέσμευση του υπουργού και της κυβέρνησης για συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου, ενώ η παράταξη της ΝΔ επανέφερε προηγούμενη πρόταση για απόσπαση των αρχαιοτήτων μέχρι να γίνει το Μετρό. Από την πλευρά της, η κατασκευάστρια κοινοπραξία (AIASA) κατέθεσε αίτηση διάλυσης της σύμβασης, πιέζοντας να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της για χρηματοδότηση με επιπλέον εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Στο μεταξύ, απέλυσε σχεδόν το σύνολο των εργαζομένων και το έργο κινδυνεύει να μείνει στη μέση. Αναμένεται, επίσης, η απόλυση των 90 αρχαιολόγων, ενώ ήδη απολύονται και οι φύλακες των χώρων (Καλοχώρι, Θέρμη) όπου φυλάσσονται τα αρχαιολογικά ευρήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.