Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

ΟΙ «ΕΥΘΥΝΕΣ» ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

voria.gr,02/10/2015

Η δημοτική αρχή σε ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζει ότι δεν «παίζει το παιχνίδι» κανενός και πως διαδραματίζει τον θεσμικό του ρόλο ως εκπροσώπου της πόλης

Στην αντεπίθεση περνά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, μετά την κριτική που δέχθηκε για το θέμα του Μετρό και το ρόλο που έχει διαδραματίσει. Η δημοτική αρχή σε ανακοίνωσή της ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει καμία ανάμιξη στο σχεδιασμό και την εξέλιξη του έργου.


Υπογραμμίζει ότι δεν «παίζει το παιχνίδι» κανενός και πως διαδραματίζει τον θεσμικό του ρόλο ως εκπροσώπου της πόλης και των πολιτών της. Στην ανακοίνωση τονίζεται πως ασκεί όλα τα νόμιμα μέσα για την υπεράσπιση του πολιτισμικού και ιστορικού πλούτου της Θεσσαλονίκης.

Η δημοτική αρχή κάνει λόγο για γνωστούς και μη εξαιρετέους κύκλους που με γνώμονα την πολιτική τους επιβίωση επιχειρούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια των Θεσσαλονικέων». «Τίποτα δεν έγινε εν κρυπτώ, τα πάντα είναι σε γνώση όλων των εμπλεκόμενων» αναφέρει ο δήμος. Η διοίκηση καλεί τους Θεσσαλονικείς «να μην φοβηθούν από την τρομολαγνεία που ορισμένοι συστηματικά διαχέουν».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του δήμου:

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν ρωτήθηκε ποτέ για το Μετρό. Πέρα από την αστεία προϊστορία της «Τρύπας του Κούβελα» που δήθεν θα χρηματοδοτούνταν από τα δημοτικά μέσα ενημέρωσης, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν έχει καμία ανάμιξη στο σχεδιασμό και την εξέλιξη του έργου.

Σε ό,τι αφορά τις ευθύνες που του καταλογίζονται για την αργοπορία της απόδοσης της έκτασης της Νέας Ελβετίας για την ανάπτυξη του εκεί εργοταξίου του Μετρό, ισχύουν τα εξής: Η σχετική αλληλογραφία μεταξύ της Αττικό Μετρό και του Δήμου Θεσσαλονίκης χρονολογείται από το 2008. Έως το 2011 που ανέλαβε η νέα Διοίκηση του Δήμου τίποτα δεν είχε γίνει για την απελευθέρωση της έκτασης. Από το 2011 έως και το 2013 που παραδόθηκε τελικά η έκταση για την ανάπτυξη του εκεί εργοταξίου, η νέα δημοτική Αρχή επιδόθηκε σε έναν αγώνα δρόμου για την αδειοδότηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (η οποία ήταν στον αέρα), προκειμένου να γίνει εφικτή η μετακίνηση του ΣΜΑ και η συνακόλουθη απόδοση του χώρου στην Αττικό Μετρό για την ανάπτυξη του εργοταξίου. Άλλωστε και η Αττικό Μετρό συνέβαλε στις πρόδρομες εργασίες για την εγκατάσταση του εργοταξίου.

Και σ’ αυτήν την περίπτωση, επομένως, η δημοτική Αρχή βρέθηκε αντιμέτωπη με πράξεις και παραλείψεις των προηγούμενων δημοτικών διοικήσεων, τις οποίες και έσπευσε να αντιμετωπίσει τον δυνατόν ταχύτερα. Οι ίδιες αυτές προηγούμενες διοικήσεις ήταν, άλλωστε, μέρος της όλης μικρομέγαλης και κομπλεξικής ρητορικής που απαιτούσε από το «αθηνοκεντρικό κράτος» Μετρό εδώ και τώρα, συνεισφέροντας με τον τρόπο τους στην περίσσεια λαϊκισμού και στις βεβιασμένες κινήσεις που σημάδεψαν την έναρξη του έργου.

Πρόκειται για το πολιτικό και ιδεολογικό κατεστημένο που τυραννούσε την πόλη επί 25 χρόνια, φέρνοντας τη Θεσσαλονίκη στην κατάσταση όπου βρισκόταν όταν αναλάβαμε το 2011: απομονωμένη, φοβική, οπισθοδρομική και κλειστή απέναντι σε ο,τιδήποτε μπορούσε να δώσει ώθηση στη πόλη. Αυτό το πάλαι ποτέ κατεστημένο προσπαθεί να επιβιώσει, και στην προσπάθειά του αυτή βάλλει κατά παντός, πετάει λάσπη, προσπαθεί να μετατρέψει «το άσπρο σε μαύρο» και να αποσείσει από πάνω του τις ευθύνες που φέρει ολόκληρες για τη σημερινή κατάληξη του έργου του Μετρό.

Γι’ αυτό, κιόλας, επιχειρείται το ζήτημα του Σταθμού Βενιζέλου να παρουσιαστεί ως το κατεξοχήν πρόβλημα του Μετρό Θεσσαλονίκης. Και όμως, ρητά έχει αναγνωριστεί ότι ο Σταθμός Βενιζέλου δεν εμποδίζει με κανέναν τρόπο την εξέλιξη και ολοκλήρωση του Μετρό. Επιπλέον, όλοι γνωρίζουμε ότι το πρόβλημα του πολύπαθου έργου είναι η διαφωνία μεταξύ της αναδόχου κοινοπραξίας και της Αττικό Μετρό για τις εξωσυμβατικές απαιτήσεις της πρώτης που ανέρχονται σχεδόν στο ήμισυ του αρχικού κόστους του έργου, και οι οποίες εκπηγάζουν από τα ουσιώδη και κρίσιμα προβληματικά στοιχεία του αρχικού σχεδιασμού και της μεθόδου υλοποίησης του έργου.

Κατά συνέπεια, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν «παίζει το παιχνίδι» κανενός. Ο Δήμος διαδραματίζει τον θεσμικό του ρόλο ως εκπροσώπου της πόλης και των πολιτών της. Από τη μια ασκούμε πιέσεις προς κάθε κατεύθυνση για την ολοκλήρωση του έργου. Θυμίζουμε την καθοριστική παρέμβαση της δημοτικής Αρχής για την επίλυση του προβλήματος που είχε ανακύψει στο Σταθμό Παπάφη. Θυμίζουμε, επίσης, την πρότασή μας για τον μηδενισμό των δημοτικών τελών για τους «μετρόπληκτους» επιχειρηματίες, πρόταση που απορρίφθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, και την οποία έκτοτε έχουμε επαναφέρει σε κάθε νέο αρμόδιο Υπουργό. Πλέον, προωθούμε τη μείωση κατά 50% των δημοτικών τελών γι’ αυτήν την κατηγορία του εμπορικού κόσμου, με την ελπίδα ότι αυτό θα γίνει αποδεκτό.

Από την άλλη, ασκούμε όλα τα νόμιμα μέσα για την υπεράσπιση του πολιτισμικού και ιστορικού πλούτου της Θεσσαλονίκης. Η έμφαση εδώ βρίσκεται στη λέξη «νόμιμα», καθώς τα επικοινωνιακά τερτίπια επιχειρούν να θολώσουν την αδιαμφισβήτητη αλήθεια ότι ο Δήμος έχει δικαιωθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο και ότι αυτό έγινε στη βάση του Νόμου, που δεν είναι «λάστιχο», όπως η πολιτική στάση ορισμένων.

Αντιθέτως, οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι κύκλοι που με γνώμονα την πολιτική τους επιβίωση επιχειρούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια των Θεσσαλονικέων, υποτιμώντας τόσο τη νοημοσύνη μας όσο και το μνημονικό μας, είναι εκείνοι που παίζουν παιχνίδια στην πλάτη του Δήμου Θεσσαλονίκης και των ίδιων των Θεσσαλονικέων.

Γι’ αυτό και κατηγορούν τη Διοίκηση του Δήμου ότι δρα «εν κρυπτώ». Τίποτα δεν έγινε εν κρυπτώ, τα πάντα είναι σε γνώση όλων των εμπλεκόμενων. Η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για την υπόγεια διάβαση στο Σταθμό Βενιζέλου παρουσιάστηκε τόσο στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου (συνεδρίασε στις 19 Ιουνίου 2015) όσο και στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων στις 25 Ιουνίου 2015. Οι τοποθετήσεις περί «εν κρυπτώ» δράσης του Δήμου αποτελούν κατάφωρα και ανερυθρίαστα ψέματα, που για άλλη μια φορά υποτιμούν τη νοημοσύνη και τη μνήμη των Θεσσαλονικέων.

Ως Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης καλούμε τους Θεσσαλονικείς να μην φοβηθούν από την τρομολαγνεία που ορισμένοι συστηματικά διαχέουν, και να υπερασπιστούν σθεναρά το όραμα όλων μας για μια βιώσιμη και ανθρώπινη πόλη με πραγματικό δίκτυο μέσων μαζικής μετακίνησης που αναδεικνύει και αξιοποιεί τον πολιτισμικό και ιστορικό πλούτο της για να πάει μπροστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.