Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Κλοιός πιέσεων από Φορείς και Ευρωβουλή για τα βαλτωμένα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης

ypodomes.com25/09/2015


Να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης να προχωρήσει απρόσκοπτα καλούν την κυβέρνηση, με κοινή ανακοίνωσή τους, οι διοικήσεις έξι φορέων της πόλης, ενώ παράλληλα ζητούν από την τοπική αυτοδιοίκηση να υποστηρίξει το έργο και "να βοηθήσει ως οφείλει την άμεση συνέχισή του".


"Θα πρέπει να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο. Ούτε η πόλη αντέχει την καθυστέρηση από ενδεχόμενη επαναδημοπράτηση ούτε η χώρα το κόστος σε χρήμα. Θα πρέπει, ταυτόχρονα, να υπάρξει άμεση αντιμετώπιση του ζητήματος που έχει ανακύψει στον σταθμό Βενιζέλου με τις αρχαιότητες.

Λύσεις υπάρχουν και έχουν τεκμηριωθεί επιστημονικά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου κι αυτό είναι αδιαμφισβήτητο" υπογραμμίζεται στο ανακοίνωση. Κατά τους φορείς, η διαφύλαξη της ιστορικής κληρονομιάς της πόλης, όπως αυτή αποτυπώνεται στα αρχαιολογικά ευρήματα της οδού Βενιζέλου, αποτελεί επιθυμία και επιδίωξη όλων.

Ωστόσο, ο σταθμός Βενιζέλου δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί, όπως θα συμβείΑΝ ισχύσει η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) υπέρ της διατήρησης των αρχαιοτήτων in situ (αντί της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησής τους, που έχει τεκμηριωθεί ως ιδανική λύση).

"Απαιτείται, επίσης, η άμεση σύνταξη νέου ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για το έργο, το οποίο στο εξής θα τηρείται κατά γράμμα, χωρίς παρεκκλίσεις" επισημαίνουν, μετά και από σύσκεψη που είχαν με πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι πρόεδροι Eπιμελητηρίων , ο διευθυντής Μελετών και Ερευνών του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, o εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών-Εμπόρων Θεσσαλονίκης. Συμμετείχαν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Ευστάθιος Αβραμίδης, καθώς και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος κλήθηκε να ενημερώσει τους συμμετέχοντες φορείς, ως ο πλέον ειδικός, αναφορικά με τις πρόσφατες εξελίξεις και τις συνέπειές τους στις εργασίες κατασκευής του Μετρό.
"Το Μετρό: ένα έργο, που είχε μπει στην αφετηρία ως αναπτυξιακή υπόσχεση για την πόλη, έχει μετατραπεί πλέον σε πηγή καθημερινών προβλημάτων, τα οποία δεν δείχνουν να τελειώνουν, παρότι έχουν περάσει 12 χρόνια από την τελική απόφαση κατασκευής του και εννέα από την έναρξη των εργασιών" υπογραμμίζουν οι φορείς και καταλήγουν:

"Οι κάτοικοι αυτής της πόλης, η επιχειρηματική κι επιστημονική της κοινότητα απαιτούν τον σεβασμό όλων απέναντι στην πόλη, στους πολίτες της και σε όσους θυσιάστηκαν και θυσιάζονται καθημερινά κλείνοντας τις επιχειρήσεις τους και μένοντας χωρίς δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος: να λειτουργήσει το μετρό".

ΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ


Πρωταρχικό στόχο αποτελεί για την Αττικό Μετρό Α.Ε. η συνέχιση και ολοκλήρωση, εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, με την επίλυση των θεμάτων που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της διαπραγμάτευσης στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Υποδομών.

Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσαν ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κωνσταντινίδης και το μέλος διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και στο κλιμάκιο της Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη.

Επισημάνθηκε, ακόμη, ότι συνεχίζονται απρόσκοπτα και εντός του χρονοδιαγράμματος οι εργασίες στην επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά. Παράλληλα, έγινε ενημέρωση για τις υπόλοιπες επεκτάσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.