ypodomes.com,11/01/2015
Με την έναρξη των έργων στο σταθμό ΒΟΥΛΓΑΡΗ γιορτάζει η Αττικό Μετρό την επιστροφή στους κατασκευαστικούς ρυθμούς της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης ύστερα από 14 μήνες παύσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται στο στενό πρώτο τμήμα του χρονοδιαγράμματος καθώς μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα πρέπει να έχει απορροφηθεί όλο το διαθέσιμο κεφάλαιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 για να κινδυνεύσει η συνολική χρηματοδότηση του έργου.
Για να το κατορθώσει αυτό η Αττικό Μετρό και το Υπουργείο Υποδομών πρόκριναν την πιο ασφαλή λύση. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΠΟΜΕΔΙ και την Αττικό Μετρό, αυτή την εποχή γίνεται ταχεία επάνδρωση των εργοταξιακών χώρων με εργαζομένους και επιστημονικό προσωπικό.
Πλέον η επάνδρωση αυτή γίνεται από τον ΑΚΤΩΡΑ που αναλαμβάνει σε αυτό το πρώτο διάστημα 3-4 μηνών υπεργολαβικά το έργο και για τις 4 συμμετέχουσες εταιρίες. Η συνέχεια θα σημάνει και την υποκατάσταση της ΑΕΓΕΚ από τον ΑΚΤΩΡ, κάτι που αναμενόταν ως η φυσική εξέλιξη στο έργο και ήδη στο Υπουργείο και την Α.Μ γίνεται η απαραίτητη προετοιμασία. Ουσιαστικά με αυτή την κίνηση ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της χώρας αναλαμβάνει πλήρως τα έργα κατασκευής της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Το πρώτο χρονικό διάστημα θεωρείται κρίσιμο καθώς πρέπει σε χρόνο-ρεκόρ να αρχίσουν οι απορροφήσεις που πρέπει να φτάσουν στα επίπεδα των 10-12εκ.ευρώ μηνιαίως. Στις πρώτες προτεραιότητες είναι η συναρμολόγηση των 2 Μετροποντικων που θα ξεκινήσουν από τη ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και θα φτάσουν μέχρι το σταθμό της ΑΝΑΛΗΨΗΣ. Το χρονικό διάστημα που θα χρειαστούν υπολογίζεται σε κάποιους μήνες και ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2016.
Μετά θα πρέπει στον συντομότερο χρονικό διάστημα να διαλυθούν και να συναρμολογηθούν για να ξεκινήσει η διάνοιξη της διπλής σήραγγας του κλάδου προς Καλαμαριά. Οι χρόνοι είναι ασφυκτικοί καθώς σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα απαιτηθούν περίπου 2 χρόνια για να διανοιχθούν πλήρως οι σήραγγες.
ΝΕΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΣΚΑΦΗ
Μέσα στον Ιανουάριο πρόκειται να υπογραφεί και η συμπληρωματική σύμβαση 25εκ.ευρώ για τις νέες αρχαιολογικές ανασκαφές που πρόκειται να κρατήσουν υπολογιστικά μέχρι το τέλος του 2017. Πρόκειται για κονδύλι που η Αττικό Μετρό έχει διαθέσιμο από το Φθινόπωρο του 2014 αλλά δεν ενεργοποιήθηκε λόγω της κόντρας με την κοινοπραξία κατασκευής.
ΟΙ ΧΡΟΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι χρονικοί στόχοι είναι 4:
-Ολοκλήρωση της διάνοιξης της διπλής σήραγγας μέσα στο 2016 και μεταφορά των 2 ΤΒΜ στα έργα του κλάδου της Καλαμαριάς.
-Απορρόφηση όλων των διαθέσιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2007-2013 μέχρι το Μάρτιο του 2017
-Ολοκλήρωση όλων των έργων μέχρι τις αρχές του 2019 για να ξεκινήσει η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας
-Θέση σε λειτουργία της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριάς μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις έχουν κλείσει με την ολοκλήρωση των τελευταίων στη θέση κατασκευής του σταθμού ΒΟΥΛΓΑΡΗ. Τα θέματα με το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ όμως παραμένουν. Στη διυπουργική της προηγούμενης αποφασίστηκε η ταυτόχρονη κατασκευή του σταθμού με την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών όμως η πρόσφατη απόφαση Μπαλτά (Οκτώβριος 2015) ουσιαστικά ακυρώνει το σταθμό.
Η απόφαση μιλά για παραμονή των αρχαίων και ανάδειξη τους από το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Α.Μ. Αυτό όμως σύμφωνα με στελέχη της Α.Μ σημαίνει την απόσυρση της εταιρείας καθώς δεν θα υπάρχει κατασκευαστικό αντικείμενο, πράγμα που όμως περιπλέκει τη σχέση της σύμβασης με την ΕΕ καθώς ο σταθμός εμπεριέχεται στο φυσικό αντικείμενο που χρηματοδοτείται.
Επιπλέον η λύση του Δήμου προϋποθέτει δεκάδες εκατομμύρια για την κατασκευή ενός σημείου με αρχαιολογικό ενδιαφέρον που όμως ακυρώνει την λειτουργία του κεντρικότερου σταθμού στο δίκτυο με συνέπειες στη συνολικότερη λειτουργία του ειδικά στο μέλλον όταν θα λειτουργούν και οι επεκτάσεις.
Στα υπόλοιπα εργοτάξια τα προβλήματα έχουν αντιμετωπιστεί στο παρελθόν και μόνο με νέους κακούς χειρισμούς θα μπορούσε να υπάρξει κάποια νέα καθυστέρηση.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Για να το κατορθώσει αυτό η Αττικό Μετρό και το Υπουργείο Υποδομών πρόκριναν την πιο ασφαλή λύση. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΠΟΜΕΔΙ και την Αττικό Μετρό, αυτή την εποχή γίνεται ταχεία επάνδρωση των εργοταξιακών χώρων με εργαζομένους και επιστημονικό προσωπικό.
Πλέον η επάνδρωση αυτή γίνεται από τον ΑΚΤΩΡΑ που αναλαμβάνει σε αυτό το πρώτο διάστημα 3-4 μηνών υπεργολαβικά το έργο και για τις 4 συμμετέχουσες εταιρίες. Η συνέχεια θα σημάνει και την υποκατάσταση της ΑΕΓΕΚ από τον ΑΚΤΩΡ, κάτι που αναμενόταν ως η φυσική εξέλιξη στο έργο και ήδη στο Υπουργείο και την Α.Μ γίνεται η απαραίτητη προετοιμασία. Ουσιαστικά με αυτή την κίνηση ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της χώρας αναλαμβάνει πλήρως τα έργα κατασκευής της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Το πρώτο χρονικό διάστημα θεωρείται κρίσιμο καθώς πρέπει σε χρόνο-ρεκόρ να αρχίσουν οι απορροφήσεις που πρέπει να φτάσουν στα επίπεδα των 10-12εκ.ευρώ μηνιαίως. Στις πρώτες προτεραιότητες είναι η συναρμολόγηση των 2 Μετροποντικων που θα ξεκινήσουν από τη ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και θα φτάσουν μέχρι το σταθμό της ΑΝΑΛΗΨΗΣ. Το χρονικό διάστημα που θα χρειαστούν υπολογίζεται σε κάποιους μήνες και ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2016.
Μετά θα πρέπει στον συντομότερο χρονικό διάστημα να διαλυθούν και να συναρμολογηθούν για να ξεκινήσει η διάνοιξη της διπλής σήραγγας του κλάδου προς Καλαμαριά. Οι χρόνοι είναι ασφυκτικοί καθώς σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα απαιτηθούν περίπου 2 χρόνια για να διανοιχθούν πλήρως οι σήραγγες.
ΝΕΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΣΚΑΦΗ
Μέσα στον Ιανουάριο πρόκειται να υπογραφεί και η συμπληρωματική σύμβαση 25εκ.ευρώ για τις νέες αρχαιολογικές ανασκαφές που πρόκειται να κρατήσουν υπολογιστικά μέχρι το τέλος του 2017. Πρόκειται για κονδύλι που η Αττικό Μετρό έχει διαθέσιμο από το Φθινόπωρο του 2014 αλλά δεν ενεργοποιήθηκε λόγω της κόντρας με την κοινοπραξία κατασκευής.
ΟΙ ΧΡΟΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι χρονικοί στόχοι είναι 4:
-Ολοκλήρωση της διάνοιξης της διπλής σήραγγας μέσα στο 2016 και μεταφορά των 2 ΤΒΜ στα έργα του κλάδου της Καλαμαριάς.
-Απορρόφηση όλων των διαθέσιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2007-2013 μέχρι το Μάρτιο του 2017
-Ολοκλήρωση όλων των έργων μέχρι τις αρχές του 2019 για να ξεκινήσει η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας
-Θέση σε λειτουργία της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριάς μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις έχουν κλείσει με την ολοκλήρωση των τελευταίων στη θέση κατασκευής του σταθμού ΒΟΥΛΓΑΡΗ. Τα θέματα με το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ όμως παραμένουν. Στη διυπουργική της προηγούμενης αποφασίστηκε η ταυτόχρονη κατασκευή του σταθμού με την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών όμως η πρόσφατη απόφαση Μπαλτά (Οκτώβριος 2015) ουσιαστικά ακυρώνει το σταθμό.
Η απόφαση μιλά για παραμονή των αρχαίων και ανάδειξη τους από το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Α.Μ. Αυτό όμως σύμφωνα με στελέχη της Α.Μ σημαίνει την απόσυρση της εταιρείας καθώς δεν θα υπάρχει κατασκευαστικό αντικείμενο, πράγμα που όμως περιπλέκει τη σχέση της σύμβασης με την ΕΕ καθώς ο σταθμός εμπεριέχεται στο φυσικό αντικείμενο που χρηματοδοτείται.
Επιπλέον η λύση του Δήμου προϋποθέτει δεκάδες εκατομμύρια για την κατασκευή ενός σημείου με αρχαιολογικό ενδιαφέρον που όμως ακυρώνει την λειτουργία του κεντρικότερου σταθμού στο δίκτυο με συνέπειες στη συνολικότερη λειτουργία του ειδικά στο μέλλον όταν θα λειτουργούν και οι επεκτάσεις.
Στα υπόλοιπα εργοτάξια τα προβλήματα έχουν αντιμετωπιστεί στο παρελθόν και μόνο με νέους κακούς χειρισμούς θα μπορούσε να υπάρξει κάποια νέα καθυστέρηση.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.