karfitsa.gr,15/01/2015
Του Άρη Κουτσιούκη
Με το προεδρείο του σωματείου εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης συναντήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής ο πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Του Άρη Κουτσιούκη
Με το προεδρείο του σωματείου εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης συναντήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής ο πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων τον ενημέρωσαν για την πορεία των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης από την αρχική σύμβαση μέχρι σήμερα, με τις γνωστές καθυστερήσεις των έργων, τις απολύσεις εργαζομένων, την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μεγαλοεργολάβων, τα εξαιρετικής σημασίας χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα, πέραν της Εγνατίας οδού, τα οποία βρέθηκαν σε όλο το μήκος των έργων και είναι αναξιοποίητα και ασυντήρητα σε αποθήκες στο Καλοχώρι, εκφράζοντας την ανησυχία τους.
«Σήμερα παρουσιάσαμε τα προβλήματα που έχει το έργο, πού σκαλώνει η επανέναρξή του, ποια είναι τα παραλειπόμενα και αυτά που δεν ακούγονται συνήθως στη δημοσιότητα και τι παιχνίδια παίζονται στην πλάτη του Μετρό, όσον αφορά την επαναλειτουργία του και την ολοκλήρωση του έργου» δήλωσε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης και πρόσθεσε: «Είναι μια σημαδιακή ημερομηνία γιατί στην τελευταία επίσκεψη του κ. Σπίρτζη παρουσιάστηκε ένα χρονοδιάγραμμα όσον αφορά την επανέναρξη των εργασιών και σύμφωνα με αυτό, σήμερα περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης ώστε να αρχίσουν οι αρχαιολογικές εργασίες και την 1η Φεβρουαρίου σε όλο το μήκος και πλάτος των εργοταξίων του Μετρό θα γίνονται εργασίες και θα οδεύουμε προς την ολοκλήρωση του έργου. Θα περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση από το υπουργείο ή την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για να μη μείνουμε σε αυτό το πρώτο στάδιο που αφορά μόνο τέσσερα εργοτάξια και σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει επανέναρξη εργασιών. Θα σταματήσουμε να κοροϊδεύουμε και τους εαυτούς μας πιστεύοντας ότι ανοίγοντας με 10-20 άτομα κάποια εργοτάξια θα ξεγελάσουμε την πόλη και τους εαυτούς μας για να ολοκληρώσουμε ένα έργο το οποίο απαιτεί τουλάχιστον 2.000-2.500 εργαζόμενους».
Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Λαφαζάνης δήλωσε ότι το μετρό είναι έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη, την οικονομία της πόλης, το περιβάλλον και τους κατοίκους της. «Πρέπει να υπάρξει Μετρό στη Θεσσαλονίκη γιατί το Μετρό είναι ανακούφιση για την πόλη. Είναι ένα πολιτισμένο μέσο συγκοινωνίας και μεταφοράς των πολιτών και ένα μέσο το οποίο είναι και ακριβές και γρήγορο και πάρα πολύ εξυπηρετικό και θα ανακουφίσει το συγκοινωνιακό χάος της Θεσσαλονίκης και το κυκλοφοριακό χάος. Θα είναι μια ανάσα για τη Θεσσαλονίκη, επομένως πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσπάθειες για να ολοκληρωθεί, αλλά να ολοκληρωθεί σωστά, να μην επωφεληθούν μεγαλοεργολάβοι πάλι από τις κατασκευές και να είναι ένα έργο το οποίο θα λειτουργήσει πραγματικά σε όφελος της Θεσσαλονίκης, σε όφελος του λαού και του δημοσίου χρήματος» δήλωσε χαρακτηριστικα προσθέτοντας πως το μείζον ζήτημα των μεγάλων καθυστερήσεων, των παράλογων απαιτήσεων της αναδόχου εταιρείας, παρόλο που το έργο αυτό γίνεται με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, οφείλεται στο γεγονός ότι το νομικό πλαίσιο που διέπει την κατασκευή των δημοσίων έργων είναι σοβαρά προβληματικό και ταξικά μεροληπτικό υπέρ των εργολάβων, προβλήματα τα οποία έδωσαν διαχρονικά και δίνουν ακόμη τη δυνατότητα στους μεγαλοεργολάβους, και στην προκειμένη περίπτωση στο Μπόμπολα, να προβάλουν συνεχώς νέες, παράλογες απαιτήσεις, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, της έγκαιρης ολοκλήρωσης των έργων, των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, της ζωής των πολιτών.
Νωρίτερα ο πρόεδρος της ΛΑ.Ε. συναντήθηκε με εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων σωματείων της ΔΕΗ που τον ενημέρωσαν για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις τρεις επιχειρήσεις του ομίλου και στους εργαζόμενους σε αυτές. Εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και της ενέργειας γενικότερα.
Ο Πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας εξέφρασε τη σταθερή και αταλάντευτη θέση της ΛΑ.Ε. για μια ενιαία, καθετοποιημένη και ανασυγκροτημένη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού. Δήλωσε την αναγκαιότητα αντίστασης πρωτίστως των εργαζομένων στη ΔΕΗ, αλλά και της ανάπτυξης κοινωνικών αγώνων ενάντια στις μεθοδεύσεις ιδιωτικοποίησής της, η οποία θα έχει αρνητικότατες επιπτώσεις στο ενεργειακό τοπίο της χώρας, στην οικονομία της χώρας, στους καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
«Σήμερα παρουσιάσαμε τα προβλήματα που έχει το έργο, πού σκαλώνει η επανέναρξή του, ποια είναι τα παραλειπόμενα και αυτά που δεν ακούγονται συνήθως στη δημοσιότητα και τι παιχνίδια παίζονται στην πλάτη του Μετρό, όσον αφορά την επαναλειτουργία του και την ολοκλήρωση του έργου» δήλωσε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης και πρόσθεσε: «Είναι μια σημαδιακή ημερομηνία γιατί στην τελευταία επίσκεψη του κ. Σπίρτζη παρουσιάστηκε ένα χρονοδιάγραμμα όσον αφορά την επανέναρξη των εργασιών και σύμφωνα με αυτό, σήμερα περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης ώστε να αρχίσουν οι αρχαιολογικές εργασίες και την 1η Φεβρουαρίου σε όλο το μήκος και πλάτος των εργοταξίων του Μετρό θα γίνονται εργασίες και θα οδεύουμε προς την ολοκλήρωση του έργου. Θα περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση από το υπουργείο ή την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για να μη μείνουμε σε αυτό το πρώτο στάδιο που αφορά μόνο τέσσερα εργοτάξια και σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει επανέναρξη εργασιών. Θα σταματήσουμε να κοροϊδεύουμε και τους εαυτούς μας πιστεύοντας ότι ανοίγοντας με 10-20 άτομα κάποια εργοτάξια θα ξεγελάσουμε την πόλη και τους εαυτούς μας για να ολοκληρώσουμε ένα έργο το οποίο απαιτεί τουλάχιστον 2.000-2.500 εργαζόμενους».
Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Λαφαζάνης δήλωσε ότι το μετρό είναι έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη, την οικονομία της πόλης, το περιβάλλον και τους κατοίκους της. «Πρέπει να υπάρξει Μετρό στη Θεσσαλονίκη γιατί το Μετρό είναι ανακούφιση για την πόλη. Είναι ένα πολιτισμένο μέσο συγκοινωνίας και μεταφοράς των πολιτών και ένα μέσο το οποίο είναι και ακριβές και γρήγορο και πάρα πολύ εξυπηρετικό και θα ανακουφίσει το συγκοινωνιακό χάος της Θεσσαλονίκης και το κυκλοφοριακό χάος. Θα είναι μια ανάσα για τη Θεσσαλονίκη, επομένως πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσπάθειες για να ολοκληρωθεί, αλλά να ολοκληρωθεί σωστά, να μην επωφεληθούν μεγαλοεργολάβοι πάλι από τις κατασκευές και να είναι ένα έργο το οποίο θα λειτουργήσει πραγματικά σε όφελος της Θεσσαλονίκης, σε όφελος του λαού και του δημοσίου χρήματος» δήλωσε χαρακτηριστικα προσθέτοντας πως το μείζον ζήτημα των μεγάλων καθυστερήσεων, των παράλογων απαιτήσεων της αναδόχου εταιρείας, παρόλο που το έργο αυτό γίνεται με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, οφείλεται στο γεγονός ότι το νομικό πλαίσιο που διέπει την κατασκευή των δημοσίων έργων είναι σοβαρά προβληματικό και ταξικά μεροληπτικό υπέρ των εργολάβων, προβλήματα τα οποία έδωσαν διαχρονικά και δίνουν ακόμη τη δυνατότητα στους μεγαλοεργολάβους, και στην προκειμένη περίπτωση στο Μπόμπολα, να προβάλουν συνεχώς νέες, παράλογες απαιτήσεις, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, της έγκαιρης ολοκλήρωσης των έργων, των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, της ζωής των πολιτών.
Νωρίτερα ο πρόεδρος της ΛΑ.Ε. συναντήθηκε με εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων σωματείων της ΔΕΗ που τον ενημέρωσαν για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις τρεις επιχειρήσεις του ομίλου και στους εργαζόμενους σε αυτές. Εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και της ενέργειας γενικότερα.
Ο Πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας εξέφρασε τη σταθερή και αταλάντευτη θέση της ΛΑ.Ε. για μια ενιαία, καθετοποιημένη και ανασυγκροτημένη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού. Δήλωσε την αναγκαιότητα αντίστασης πρωτίστως των εργαζομένων στη ΔΕΗ, αλλά και της ανάπτυξης κοινωνικών αγώνων ενάντια στις μεθοδεύσεις ιδιωτικοποίησής της, η οποία θα έχει αρνητικότατες επιπτώσεις στο ενεργειακό τοπίο της χώρας, στην οικονομία της χώρας, στους καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.