newmoney.gr,08/02/2016
Της Μαριάννας Τζάννε
Η πλήρης επανεκκίνηση του μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και η εξασφάλιση χρηματοδότησης για την δημοπράτηση της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας δεν είναι οι δυσκολότερες ασκήσεις που έχει να επιλύσει ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης και η διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Της Μαριάννας Τζάννε
Η πλήρης επανεκκίνηση του μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και η εξασφάλιση χρηματοδότησης για την δημοπράτηση της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας δεν είναι οι δυσκολότερες ασκήσεις που έχει να επιλύσει ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης και η διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Ο νέος πρόεδρος και πρώην Πρύτανης του ΑΠΘ κ. Γιάννης Μυλόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος που την περασμένη Δευτέρα βγήκαν «μπαρουτοκαπνισμένοι» από την αίθουσα της Επιτροπής ΔΕΚΟ της βουλής, εξαιτίας των αντιδράσεων που προκάλεσε ο διορισμός τους, πολύ σύντομα θα χρειαστεί να πάρουν θέση για την πρόσληψη του τεχνικού συμβούλου στο μετρό.
Ο σχετικός διαγωνισμός που είναι σε πλήρη εξέλιξη και θα κοστίσει στην Αττικό Μετρό με βάση τον προσυμβατικό προϋπολογισμό 18 εκατ. ευρώ έχει προκαλέσει την οργισμένη αντίδραση του σωματείου εργαζομένων της εταιρείας καθώς προβλέπει την «ενοικίαση» 51 συνολικά μηχανικών όλων των ειδικοτήτων που θα μισθώσει για τις ανάγκες του μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι ανάγκες είναι υπαρκτές όπως υπαρκτό και υπολογίσιμο είναι και το κόστος που γεννούν για την Αττικό Μετρό και τον κρατικό προϋπολογισμό. Αντί η πολιτεία να προσαρμοστεί στις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και να αντιμετωπίσει με ένα ειδικό καθεστώς τις πραγματικές ανάγκες μίας από τις σημαντικότερες κρατικές εταιρείες, αφήνει χώρο για την σύναψη πανάκριβων συμβολαίων τεχνικού συμβούλου, νοικιάζοντας προσωπικό που εύλογα θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η δαπάνη, ισοδυναμεί με ένα έργο μετρό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην νέα γενιά έργων που προωθεί η εταιρεία συμπεριλαμβάνεται και η επέκταση του τραμ προς Αργυρούπολη, συνολικού κόστους 17 εκατ. ευρώ!
734.778 ευρώ τον χρόνο θα κοστίζουν οκτώ από τους 51 νοικιασμένους μηχανικούς
Σήμερα, 41 έμπειρα στελέχη της Αττικό Μετρό βρίσκονται στις χώρες του Αραβικού Κόλπου με άδειες άνευ αποδοχών και επανδρώνουν τεχνικές υπηρεσίες σε ρόλο συμβούλων με δεκαπλάσιες αμοιβές από εκείνες που ελάμβαναν ως εργαζόμενοι στην Ελλάδα. Η «εξαγωγή» προσωπικού επιτείνει τα προβλήματα υποστελέχωσης της εταιρείας που πρόσφατα τα έργα της συγκαταλέχθηκαν στα 10 καλύτερα του κόσμου. Έτσι οι τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό καλύπτονται διαχρονικά από μισθωμένα στελέχη, τα οποία πληρώνονται με τριπλάσιες και τετραπλάσιες αμοιβές από εκείνες που λαμβάνει το μόνιμο προσωπικό της εταιρείας. Σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού που βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης των τριών υποψηφίων που πέρασαν στην β΄φάση, για κάθε μισθωμένο μηχανικό θα καταβάλλει μηνιαίως χωρίς την έκπτωση που θα προσφέρει ο ανάδοχος, 12.246 ευρώ.
Στελέχη της Αττικό Μετρό υποστηρίζουν ότι από τα 51 αυτά στελέχη, θα αξιοποιούν κάθε μήνα 15 (κατά άλλες πληροφορίες 25) ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του έργου. Η δαπάνη του συμβούλου ανάλογα με την ειδικότητα και την διάρκεια της απασχόλησης, εκτινάσσει το ετήσιο κόστος στα 734.778 ευρώ ανά άτομο για τουλάχιστον οκτώ από τους 51 μηχανικούς που θα ενοικιάσει η Αττικό Μετρό με βάση το έντυπο οικονομικής προσφοράς της προκήρυξης! Η πρακτική αυτή που έρχεται ως απομεινάρι μιας άλλης εποχής, τότε που η Αμερικανική Bechtel αποκτούσε ρόλο τεχνικού συμβούλου στο ξεκίνημα της Αττικό Μετρό, λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας, έχει ριζώσει, δημιουργώντας στο εσωτερικό της εταιρείας επιστημονικό προσωπικό δύο ταχυτήτων.
Επιστρέφουν ακόμη και συνταξιούχοι
Ο κ. Γιώργος Κανάρης τοπογράφος –μηχανικός και πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων της κρατικής εταιρείας υποστηρίζει ότι ο μέσος μικτός μισθός στην Αττικό Μετρό μαζί με τις ασφαλιστικές και εργοδοτικές εισφορές αγγίζει τα 2.500 ευρώ. Για την περιζήτητη θέση ενός νοικιασμένου στελέχους η αμοιβή του τεχνικού συμβούλου είναι πολλαπλάσια με ένα ποσοστό 25-30% να πηγαίνει στον μηχανικό αφού τα υπόλοιπα όπως ισχυρίζεται ο κ. Κανάρης, εισπράττει η εταιρεία του τεχνικού συμβούλου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι υπάρχουν στελέχη της Αττικό μετρό που όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, απομακρύνθηκαν από την εταιρεία με το καθεστώς της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας (νόμος Ρέππα) και επανήλθαν στην εταιρεία από την πίσω πόρτα-μέσω του Τεχνικού Συμβούλου με αποτέλεσμα να κοστίζουν έως και 22.000 ευρώ το μήνα έκαστος! Η ανάγκη να ληφθούν οριστικές αποφάσεις για τον επίμαχο διαγωνισμό κρίνεται επιτακτική καθώς η υπάρχουσα σύμβαση με την εταιρεία Systra λήγει τον προσεχή Ιούνιο, όταν οι απαιτήσεις του έργου που έχει επανακκινήσει ύστερα από αδράνεια μηνών, είναι μεγάλες και το έργο της Θεσσαλονίκης διαθέτει μόλις 34 μόνιμους μηχανικούς. Η σύμβαση υπογράφτηκε το 2007 και προέβλεπε την παραχώρηση 15 εξειδικευμένων στελεχών. Συνέχισε όμως να παρέχει υπηρεσίες ο σύμβουλος σε θέματα κυρίως μελετών, μολονότι για μεγάλο διάστημα το έργο υπολειτουργούσε. Αντίστοιχη σύμβαση διαθέτει και το μετρό της Αθήνας με την σύμπραξη των εταιρειών «Cowi A/S-Louis Berger SAS-NAMA -AΔΚ" με αποτέλεσμα οι δαπάνες να εκτινάσσονται.
Ενδεικτικό είναι έγγραφο πιστοποίησης εργασιών που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην Διαύγεια βάσει του οποίου μόνο για το μήνα Δεκέμβριο πιστοποιούνταν πληρωμές 280.000 ευρώ που αντιστοιχούν σε 15 εργαζόμενους –μηχανικούς για το μετρό της Αθήνας.
Για την υπογραφή της επίμαχης σύμβασης χρειάστηκε να περάσουν έξι ολόκληρα χρόνια λόγω ενστάσεων και προσφυγών μεταξύ των υποψηφίων στο διαγωνισμό. Εκείνο το διάστημα, λένε αρμόδιες πηγές, η εταιρεία δούλευε όλα τα έργα χωρίς τεχνικό σύμβουλο και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα!
Στον ένα μηχανικό ο δεύτερος... δώρο!
Οι εργαζόμενοι μιλούν για ένα μοντέλο εργαζομένων που γεννά υπερκέρδη για τον τεχνικό σύμβουλο, άποψη που όπως αναφέρουν επιβεβαιώνεται και από τα... πακέτα προσφορών του αναδόχου. Αίσθηση έκανε πρόσφατα στην επιτροπή ΔΕΚΟ της βουλής, η τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ. Χρίστου Κατσιώτη, ο οποίος αποκάλυψε ότι ο τεχνικός σύμβουλος για να δελεάσει την εταιρεία έχει προτείνει στον κάθε εργαζόμενο που της παρέχει να δίνει και έναν επιπλέον δώρο, προκειμένου να απορροφηθεί το σύνολο του συμβατικού τιμήματος του έργου! «Αναρωτιέμαι που βρισκόμαστε, ούτε super market να ήταν οι σύμβουλοι» δήλωσε έκπληκτος. «Πρόκειται επί της ουσίας για την παραχώρηση του έργου σε ιδιώτες καθώς στήνεται μια δεύτερη εταιρεία εντός της Αττικό Μετρό με τον προκλητικό για την σημερινή εποχή κόστος των 12.246 ευρώ(συν ΦΠΑ) ανά εργαζόμενο», αναφέρουν στην επιστολή τους προς τον υπουργό Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη οι εργαζόμενοι. Όπως σημειώνουν, θα μπορούσαν εάν ήθελαν να βρουν τρόπους με απευθείας συμβάσεις ή με μετατάξεις να λύσουν το πρόβλημα της υποστελέχωσης. «Το προσωπικό με το οποίο συμβάλλεται η Αττικό Μετρό είναι υψηλής και εξειδικευμένης εμπειρίας, το οποίο αξιοποιείται για συγκεκριμένες ανάγκες για ορισμένο διάστημα. Όταν δεν το χρειαζόμαστε λήγει η σύμβαση χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Εάν μπαίναμε στην διαδικασία των προσλήψεων όταν τελείωνε το έργο θα βρισκόμασταν ενώπιον ενός πλεονάζοντος προσωπικού που δεν θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε» μάς αναφέρουν στελέχη της Αττικό μετρό που υπερασπίζονται τα συμβόλαια των συμβούλων. Προσθέτουν μάλιστα, ότι με τον τρόπο αυτό δίνεται δουλειά σε καταρτισμένους επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα και φέρνουν ως παράδειγμα μηχανικό ΤΒΜ (μετροπόντικες), ο οποίος δέχτηκε να εργαστεί στην Ελλάδα ερχόμενος από τον Καναδά.
Η πρόσφατη παρέμβαση στην βουλή του βουλευτή της Β' Αθήνας του ΚΚΕ, ανάγκασε τον υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη να πάρει για πρώτη φορά δημόσια θέση για τον διαγωνισμό. «Θα πρέπει η νέα διοίκηση να εξετάσει τους όρους των διαγωνισμών, ιδιαίτερα των συμβούλων. Δεν δικαιολογούνται αυτή την περίοδο τέτοιου είδους διαγωνισμοί σε τέτοια ύψη με τέτοιες αμοιβές, αν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη» δήλωσε ο υπουργός. Η ανάγκη όμως αυτή φαίνεται ότι υπάρχει. Για τον υπουργό αλλά και την διοίκηση της Αττικό Μετρό το μείζον αυτή την περίοδο είναι να ολοκληρωθεί το έργο μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που είναι ο Μάρτιος του 2017. Υπό αυτό το πρίσμα η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου θεωρούν ότι δεν είναι μόνο αναγκαία αλλά και επιβεβλημένη. «Η ουσία είναι να σώσουμε το έργο γιατί μόνο έτσι θα περισώσουμε και τα λεφτά που έχουμε βάλει» λένε στην εταιρεία, αφήνοντας να εννοηθεί με σαφήνεια ότι το κόστος έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Την ίδια άποψη αποκόμισε και το Σωματείο εργαζομένων της ΑΜ που πρόσφατα συναντήθηκε με τον υπουργό. "Έδειξε να αγνοεί την πραγματική έκταση του προβλήματος και να μην συγκινείται από τις αντιδράσεις των εργαζομένων" σχολιάζουν με νόημα τα μέλη του σωματείου της Αττικό Μετρό.
Ο σχετικός διαγωνισμός που είναι σε πλήρη εξέλιξη και θα κοστίσει στην Αττικό Μετρό με βάση τον προσυμβατικό προϋπολογισμό 18 εκατ. ευρώ έχει προκαλέσει την οργισμένη αντίδραση του σωματείου εργαζομένων της εταιρείας καθώς προβλέπει την «ενοικίαση» 51 συνολικά μηχανικών όλων των ειδικοτήτων που θα μισθώσει για τις ανάγκες του μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι ανάγκες είναι υπαρκτές όπως υπαρκτό και υπολογίσιμο είναι και το κόστος που γεννούν για την Αττικό Μετρό και τον κρατικό προϋπολογισμό. Αντί η πολιτεία να προσαρμοστεί στις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και να αντιμετωπίσει με ένα ειδικό καθεστώς τις πραγματικές ανάγκες μίας από τις σημαντικότερες κρατικές εταιρείες, αφήνει χώρο για την σύναψη πανάκριβων συμβολαίων τεχνικού συμβούλου, νοικιάζοντας προσωπικό που εύλογα θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η δαπάνη, ισοδυναμεί με ένα έργο μετρό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην νέα γενιά έργων που προωθεί η εταιρεία συμπεριλαμβάνεται και η επέκταση του τραμ προς Αργυρούπολη, συνολικού κόστους 17 εκατ. ευρώ!
734.778 ευρώ τον χρόνο θα κοστίζουν οκτώ από τους 51 νοικιασμένους μηχανικούς
Σήμερα, 41 έμπειρα στελέχη της Αττικό Μετρό βρίσκονται στις χώρες του Αραβικού Κόλπου με άδειες άνευ αποδοχών και επανδρώνουν τεχνικές υπηρεσίες σε ρόλο συμβούλων με δεκαπλάσιες αμοιβές από εκείνες που ελάμβαναν ως εργαζόμενοι στην Ελλάδα. Η «εξαγωγή» προσωπικού επιτείνει τα προβλήματα υποστελέχωσης της εταιρείας που πρόσφατα τα έργα της συγκαταλέχθηκαν στα 10 καλύτερα του κόσμου. Έτσι οι τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό καλύπτονται διαχρονικά από μισθωμένα στελέχη, τα οποία πληρώνονται με τριπλάσιες και τετραπλάσιες αμοιβές από εκείνες που λαμβάνει το μόνιμο προσωπικό της εταιρείας. Σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού που βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης των τριών υποψηφίων που πέρασαν στην β΄φάση, για κάθε μισθωμένο μηχανικό θα καταβάλλει μηνιαίως χωρίς την έκπτωση που θα προσφέρει ο ανάδοχος, 12.246 ευρώ.
Στελέχη της Αττικό Μετρό υποστηρίζουν ότι από τα 51 αυτά στελέχη, θα αξιοποιούν κάθε μήνα 15 (κατά άλλες πληροφορίες 25) ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του έργου. Η δαπάνη του συμβούλου ανάλογα με την ειδικότητα και την διάρκεια της απασχόλησης, εκτινάσσει το ετήσιο κόστος στα 734.778 ευρώ ανά άτομο για τουλάχιστον οκτώ από τους 51 μηχανικούς που θα ενοικιάσει η Αττικό Μετρό με βάση το έντυπο οικονομικής προσφοράς της προκήρυξης! Η πρακτική αυτή που έρχεται ως απομεινάρι μιας άλλης εποχής, τότε που η Αμερικανική Bechtel αποκτούσε ρόλο τεχνικού συμβούλου στο ξεκίνημα της Αττικό Μετρό, λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας, έχει ριζώσει, δημιουργώντας στο εσωτερικό της εταιρείας επιστημονικό προσωπικό δύο ταχυτήτων.
Επιστρέφουν ακόμη και συνταξιούχοι
Ο κ. Γιώργος Κανάρης τοπογράφος –μηχανικός και πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων της κρατικής εταιρείας υποστηρίζει ότι ο μέσος μικτός μισθός στην Αττικό Μετρό μαζί με τις ασφαλιστικές και εργοδοτικές εισφορές αγγίζει τα 2.500 ευρώ. Για την περιζήτητη θέση ενός νοικιασμένου στελέχους η αμοιβή του τεχνικού συμβούλου είναι πολλαπλάσια με ένα ποσοστό 25-30% να πηγαίνει στον μηχανικό αφού τα υπόλοιπα όπως ισχυρίζεται ο κ. Κανάρης, εισπράττει η εταιρεία του τεχνικού συμβούλου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι υπάρχουν στελέχη της Αττικό μετρό που όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, απομακρύνθηκαν από την εταιρεία με το καθεστώς της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας (νόμος Ρέππα) και επανήλθαν στην εταιρεία από την πίσω πόρτα-μέσω του Τεχνικού Συμβούλου με αποτέλεσμα να κοστίζουν έως και 22.000 ευρώ το μήνα έκαστος! Η ανάγκη να ληφθούν οριστικές αποφάσεις για τον επίμαχο διαγωνισμό κρίνεται επιτακτική καθώς η υπάρχουσα σύμβαση με την εταιρεία Systra λήγει τον προσεχή Ιούνιο, όταν οι απαιτήσεις του έργου που έχει επανακκινήσει ύστερα από αδράνεια μηνών, είναι μεγάλες και το έργο της Θεσσαλονίκης διαθέτει μόλις 34 μόνιμους μηχανικούς. Η σύμβαση υπογράφτηκε το 2007 και προέβλεπε την παραχώρηση 15 εξειδικευμένων στελεχών. Συνέχισε όμως να παρέχει υπηρεσίες ο σύμβουλος σε θέματα κυρίως μελετών, μολονότι για μεγάλο διάστημα το έργο υπολειτουργούσε. Αντίστοιχη σύμβαση διαθέτει και το μετρό της Αθήνας με την σύμπραξη των εταιρειών «Cowi A/S-Louis Berger SAS-NAMA -AΔΚ" με αποτέλεσμα οι δαπάνες να εκτινάσσονται.
Ενδεικτικό είναι έγγραφο πιστοποίησης εργασιών που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην Διαύγεια βάσει του οποίου μόνο για το μήνα Δεκέμβριο πιστοποιούνταν πληρωμές 280.000 ευρώ που αντιστοιχούν σε 15 εργαζόμενους –μηχανικούς για το μετρό της Αθήνας.
Για την υπογραφή της επίμαχης σύμβασης χρειάστηκε να περάσουν έξι ολόκληρα χρόνια λόγω ενστάσεων και προσφυγών μεταξύ των υποψηφίων στο διαγωνισμό. Εκείνο το διάστημα, λένε αρμόδιες πηγές, η εταιρεία δούλευε όλα τα έργα χωρίς τεχνικό σύμβουλο και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα!
Στον ένα μηχανικό ο δεύτερος... δώρο!
Οι εργαζόμενοι μιλούν για ένα μοντέλο εργαζομένων που γεννά υπερκέρδη για τον τεχνικό σύμβουλο, άποψη που όπως αναφέρουν επιβεβαιώνεται και από τα... πακέτα προσφορών του αναδόχου. Αίσθηση έκανε πρόσφατα στην επιτροπή ΔΕΚΟ της βουλής, η τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ. Χρίστου Κατσιώτη, ο οποίος αποκάλυψε ότι ο τεχνικός σύμβουλος για να δελεάσει την εταιρεία έχει προτείνει στον κάθε εργαζόμενο που της παρέχει να δίνει και έναν επιπλέον δώρο, προκειμένου να απορροφηθεί το σύνολο του συμβατικού τιμήματος του έργου! «Αναρωτιέμαι που βρισκόμαστε, ούτε super market να ήταν οι σύμβουλοι» δήλωσε έκπληκτος. «Πρόκειται επί της ουσίας για την παραχώρηση του έργου σε ιδιώτες καθώς στήνεται μια δεύτερη εταιρεία εντός της Αττικό Μετρό με τον προκλητικό για την σημερινή εποχή κόστος των 12.246 ευρώ(συν ΦΠΑ) ανά εργαζόμενο», αναφέρουν στην επιστολή τους προς τον υπουργό Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη οι εργαζόμενοι. Όπως σημειώνουν, θα μπορούσαν εάν ήθελαν να βρουν τρόπους με απευθείας συμβάσεις ή με μετατάξεις να λύσουν το πρόβλημα της υποστελέχωσης. «Το προσωπικό με το οποίο συμβάλλεται η Αττικό Μετρό είναι υψηλής και εξειδικευμένης εμπειρίας, το οποίο αξιοποιείται για συγκεκριμένες ανάγκες για ορισμένο διάστημα. Όταν δεν το χρειαζόμαστε λήγει η σύμβαση χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Εάν μπαίναμε στην διαδικασία των προσλήψεων όταν τελείωνε το έργο θα βρισκόμασταν ενώπιον ενός πλεονάζοντος προσωπικού που δεν θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε» μάς αναφέρουν στελέχη της Αττικό μετρό που υπερασπίζονται τα συμβόλαια των συμβούλων. Προσθέτουν μάλιστα, ότι με τον τρόπο αυτό δίνεται δουλειά σε καταρτισμένους επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα και φέρνουν ως παράδειγμα μηχανικό ΤΒΜ (μετροπόντικες), ο οποίος δέχτηκε να εργαστεί στην Ελλάδα ερχόμενος από τον Καναδά.
Η πρόσφατη παρέμβαση στην βουλή του βουλευτή της Β' Αθήνας του ΚΚΕ, ανάγκασε τον υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη να πάρει για πρώτη φορά δημόσια θέση για τον διαγωνισμό. «Θα πρέπει η νέα διοίκηση να εξετάσει τους όρους των διαγωνισμών, ιδιαίτερα των συμβούλων. Δεν δικαιολογούνται αυτή την περίοδο τέτοιου είδους διαγωνισμοί σε τέτοια ύψη με τέτοιες αμοιβές, αν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη» δήλωσε ο υπουργός. Η ανάγκη όμως αυτή φαίνεται ότι υπάρχει. Για τον υπουργό αλλά και την διοίκηση της Αττικό Μετρό το μείζον αυτή την περίοδο είναι να ολοκληρωθεί το έργο μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που είναι ο Μάρτιος του 2017. Υπό αυτό το πρίσμα η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου θεωρούν ότι δεν είναι μόνο αναγκαία αλλά και επιβεβλημένη. «Η ουσία είναι να σώσουμε το έργο γιατί μόνο έτσι θα περισώσουμε και τα λεφτά που έχουμε βάλει» λένε στην εταιρεία, αφήνοντας να εννοηθεί με σαφήνεια ότι το κόστος έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Την ίδια άποψη αποκόμισε και το Σωματείο εργαζομένων της ΑΜ που πρόσφατα συναντήθηκε με τον υπουργό. "Έδειξε να αγνοεί την πραγματική έκταση του προβλήματος και να μην συγκινείται από τις αντιδράσεις των εργαζομένων" σχολιάζουν με νόημα τα μέλη του σωματείου της Αττικό Μετρό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.