ypodomes.com,09/02/2016
Με σημαντική καθυστέρηση οδεύει προς υπογραφές το έργο για τις γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες που αφορά την τρίτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Εύοσμο ενώ στο ίδιο αντικείμενο εντάσσονται και οι συμπληρωματικές γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες για την δεύτερη επέκταση προς Σταυρούπολη και για το Αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Τις μελέτες αναλαμβάνει η σύμπραξη γραφείων SSF Ingenieure AG, ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Π.Ε. ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΣΕΙΣΜΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ, ΓΑΜΜΑ 4 Ε.Π.Ε . ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΓΕΩΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ. Η ολοκλήρωση των μελετών έχει οριστεί σε 35 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και υπολογιστικά μπορούμε να πούμε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2019.
H Επέκταση προς Εύοσμο:
Πρόκειται για επέκταση της βασικής γραμμής που αρχίζει μετά τον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού του Βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση προς Εύοσμο, έχει μήκος χάραξης περίπου 4,5 χλμ και περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς: ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΚΟΡΔΕΛΙΟ. Στο παραπάνω μήκος περιλαμβάνεται και ο χώρος εναπόθεσης συρμών.
Στην περιοχή αυτή προβλέπεται να εκτελεσθούν α) γεωλογικές έρευνες και γεωλογική μελέτη και β) γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.
Ο κλάδος προς Σταυρούπολη:
Ο νέος αυτός κλάδος αρχίζει από τον Σταθμό Δημοκρατίας του Βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση προς Ευκαρπία, έχει μήκος χάραξης περίπου 5,3 χλμ και περιλαμβάνει πέντε σταθμούς: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ. Στην επέκταση αυτή έχουν μεν εκτελεστεί γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, αλλά θα απαιτηθεί συμπλήρωση των γεωλογικών και γεωτεχνικών ερευνών.
Το Αμαξοστάσιο Πυλαίας:
Για τις ανάγκες των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Εύοσμο και Σταυρούπολη, θα απαιτηθεί να επεκταθεί το Αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η επέκταση αυτή χωροθετείται στην ΒΑ άκρη του υφιστάμενου υπό κατασκευή αμαξοστασίου και έχει εμβαδόν περίπου 51.000 τετραγωνικών μέτρων. Στην περιοχή αυτή θα γίνουν γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.
H Επέκταση προς Αεροδρόμιο
Η τελική επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον τερματικό της Μίκρας μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία, παραμένει χωρίς μελέτες. Τα σχέδια και οι προτάσεις που ακούγονται είναι αρκετά όμως ακόμα δεν έχει υπάρξει κατάληξη στο τι θα γίνει, Έχει μήκος περίπου 5χλμ ενώ θεωρείται δύσκολο να γίνει επίγεια καθώς σύμφωνα με πηγές της αγοράς θα απαιτούσε πακτωλό εκατομμυρίων λόγω των απαλλοτριώσεων. Πιθανή λύση θα έδινε μία ρηχή υπογειοποίηση με τη μέθοδο του cut&cover.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Τις μελέτες αναλαμβάνει η σύμπραξη γραφείων SSF Ingenieure AG, ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Π.Ε. ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΣΕΙΣΜΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ, ΓΑΜΜΑ 4 Ε.Π.Ε . ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΓΕΩΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ. Η ολοκλήρωση των μελετών έχει οριστεί σε 35 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και υπολογιστικά μπορούμε να πούμε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2019.
H Επέκταση προς Εύοσμο:
Πρόκειται για επέκταση της βασικής γραμμής που αρχίζει μετά τον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού του Βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση προς Εύοσμο, έχει μήκος χάραξης περίπου 4,5 χλμ και περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς: ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΚΟΡΔΕΛΙΟ. Στο παραπάνω μήκος περιλαμβάνεται και ο χώρος εναπόθεσης συρμών.
Στην περιοχή αυτή προβλέπεται να εκτελεσθούν α) γεωλογικές έρευνες και γεωλογική μελέτη και β) γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.
Ο κλάδος προς Σταυρούπολη:
Ο νέος αυτός κλάδος αρχίζει από τον Σταθμό Δημοκρατίας του Βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση προς Ευκαρπία, έχει μήκος χάραξης περίπου 5,3 χλμ και περιλαμβάνει πέντε σταθμούς: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ. Στην επέκταση αυτή έχουν μεν εκτελεστεί γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, αλλά θα απαιτηθεί συμπλήρωση των γεωλογικών και γεωτεχνικών ερευνών.
Το Αμαξοστάσιο Πυλαίας:
Για τις ανάγκες των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Εύοσμο και Σταυρούπολη, θα απαιτηθεί να επεκταθεί το Αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η επέκταση αυτή χωροθετείται στην ΒΑ άκρη του υφιστάμενου υπό κατασκευή αμαξοστασίου και έχει εμβαδόν περίπου 51.000 τετραγωνικών μέτρων. Στην περιοχή αυτή θα γίνουν γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.
H Επέκταση προς Αεροδρόμιο
Η τελική επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον τερματικό της Μίκρας μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία, παραμένει χωρίς μελέτες. Τα σχέδια και οι προτάσεις που ακούγονται είναι αρκετά όμως ακόμα δεν έχει υπάρξει κατάληξη στο τι θα γίνει, Έχει μήκος περίπου 5χλμ ενώ θεωρείται δύσκολο να γίνει επίγεια καθώς σύμφωνα με πηγές της αγοράς θα απαιτούσε πακτωλό εκατομμυρίων λόγω των απαλλοτριώσεων. Πιθανή λύση θα έδινε μία ρηχή υπογειοποίηση με τη μέθοδο του cut&cover.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.