Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2016

«Πουκάμισο αδειανό» το μνημόνιο για το μετρό, λέει ο Στ. Καλαφάτης

typosthes.gr, 17/06/2016
Σειρά ερωτημάτων θέτει ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας και επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Εντάξει» στο δήμο Θεσσαλονίκης.
«Πουκάμισο αδειανό» χαρακτηρίζει το μνημόνιο συνεργασίας για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων του σταθμού «Βενιζέλου» στο Μετρό Θεσσαλονίκης που υπογράφτηκε στην Αθήνα, ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας και επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Εντάξει» στο δήμο Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης...

Ο ίδιος θέτει τα ερωτήματα πότε θα είναι έτοιμη η μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, ποιος θα αναλάβει τη μελέτη αυτή, από πού θα χρηματοδοτηθεί και ποιο θα είναι το ύψος της χρηματοδότησης, για ποιον λόγο δεν είναι, ήδη, έτοιμη η μελέτη και τι προβλέπεται αν βρεθούν και άλλες αρχαιότητες.

Αναλυτικά, σε δήλωσή του ο κ. Καλαφάτης αναφέρει:
«Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε μια επικοινωνιακή προσπάθεια του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., να εμφανίσει ως 'άλμα μπροστά', το αυτονόητο. Προσπάθεια που... διαψεύδει τον ίδιο τον προϊστάμενό του, αρμόδιο υπουργό Υποδομών, ο οποίος, πριν λίγο καιρό, σε σύσκεψη φορέων που συγκάλεσε το ΤΕΕ/ΤΚΜ, διαβεβαίωνε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το 2020, καθώς ο πρόεδρος, τώρα, μιλά για ολοκλήρωση του έργου έναν χρόνο μετά. Παρόλη την προσπάθειά του, όμως, δεν έχει απαντήσεις σε απλά ερωτήματα:

1. Πότε θα είναι έτοιμη η μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, για τον οποίο διατείνεται ότι θα ‘χει ολοκληρωθεί το 2021;

2. Ποιος θα αναλάβει τη μελέτη αυτή;

3. Από πού θα χρηματοδοτηθεί και ποιο θα είναι το ύψος της χρηματοδότησης, αρχικά η μελέτη και στη συνέχεια η κατασκευή του νέου σταθμού;

4. Για ποιον λόγο δεν είναι, ήδη, έτοιμη η μελέτη, αφού ο νυν αρμόδιος υπουργός έχει αποφασίσει να προωθήσει την κατασκευή του σταθμού χωρίς την μετακίνηση των ευρημάτων εδώ και έναν χρόνο;

5. Τι προβλέπεται για την περίπτωση που, κάτω από το υπέροχο και σημαντικότατο Βυζαντινό Σταυροδρόμι της Βενιζέλου βρεθούν κι άλλες αρχαιότητες – ενδεχόμενο το οποίο υποστηρίζουν οι περισσότεροι αρχαιολόγοι;

6. Για πόσο καιρό τα σημαντικότατα ευρήματα της Αριστοτέλους θα είναι εκτεθειμένα σε κάθε καιρικό φαινόμενο;

7. Τι είναι το νέο που κομίζει το περίφημο 'μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας', αφού δεν προβλέπει τα αυτονόητα -εκτός από απαράδεκτο κόστος στο έργο;

» Για όλα αυτά, χαρακτηρίσαμε το 'Μνημόνιο' –κι επιμένουμε στο χαρακτηρισμό- 'πουκάμισο αδειανό', καθώς όλο αυτό το επικοινωνιακό ντελίριο αποδεικνύεται 'μια τρύπα στο νερό - μετρό'... Καιρός είναι να αντιληφθεί ο πρόεδρος πως οι Θεσσαλονικείς ελάχιστα ενδιαφέρονται για το αν για τις καθυστερήσεις φταίνε οι νυν, ή οι προηγούμενοι. Αυτό για το οποίο ενδιαφέρονται είναι να ολοκληρωθεί το έργο. Και, κυρίως, να είναι ένα έργο ολοκληρωμένο –κι όχι κολοβό, όπως παραδέχεται ο ίδιος ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε.. Κι αν, ο κ. πρόεδρος, σώνει και καλά, θέλει να επιμερίσει ευθύνες, ας αποδώσει και τις ευθύνες που αναλογούν στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, που ήταν αυτός ο οποίος δίχασε τους Θεσσαλονικείς, θέτοντας το δίλημμα 'ή αρχαία ή μετρό', αντί να αφήσει τους ειδικούς να αναζητήσουν λύσεις για τη συνύπαρξη και των δύο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.