Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

Δουλειά σε πάνω από 3.500 άτομα δίνουν τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης

voria.gr, 19/07/2016
Εντατικοί οι ρυθμοί εργασιών στη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά. Πού έχουν φθάσει οι μετροπόντικες, η ακτινογραφία των έργων...



Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν τρέχει ακόμη στις ράγες αλλά τουλάχιστον τρέχουν πλέον οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής, όπως και στην επέκταση προς Καλαμαριά.

Το Μετρό έχει επιτέλους πάρει για τα καλά μπρος με αποτέλεσμα σήμερα να απασχολούνται στα εργοτάξια έως και 2.000 άτομα ενώ υπολογίζεται ότι ευρύτερα, το Μετρό, δίνει δουλειά σε ως και 3.500 άτομα, καθώς το έργο υποστηρίζεται από πολλές δορυφορικές επιχειρήσεις.

Τα συνεργεία της αρχαιολογίας και του κατασκευαστικού τμήματος δουλεύουν ταυτόχρονα, σε δύο βάρδιες, ενώ στους μετροπόντικες δουλεύουν ως και σε τρεις βάρδιες έτσι που εχθές το πρώτο ΤΒΜ, ο "Ηρακλής", έχοντας διανύσει περισσότερα από 700 μέτρα σε τέσσερις μήνες, έφτασε στο σταθμό Βούλγαρη. To δεύτερο, ο "Άκτωρ", που ξεκίνησε σε επόμενο χρόνο από τη Νέα Ελβετία, έχει διανοίξει περί τα 300 μέτρα σήραγγας.

Οι ανάδοχοι των έργων- της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά- τρέχουν για να προλάβουν τους χρόνους, γιατι το τμήμα το προβληματικό, με τις καθυστερήσεις, δηλαδή η βασική γραμμή, πρέπει να είναι έτοιμη να λειτουργήσει την άνοιξη του 2020. Αλλά και τα ΤΒΜ πρέπει να τελειώνουν το ταχύτερο με τις σήραγγες της βασικής γραμμής, για να μεταφερθούν στην επέκταση προς Καλαμαριά και να πιάσουν εκεί δουλειά.

Υπενθυμίζεται ότι οι μετροπόντικες ήταν σε απραξία επί τέσσερα χρόνια πριν ξαναρχίσουν να δουλεύουν τέλος Μαρτίου 2016, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή των αδιάνοικτων τμημάτων των δίδυμων σηράγγων. Πριν ακινητοποιηθούν, είχαν διανοίξει 6 χλμ. δίδυμων σηράγγων και έμεναν να διανοιγούν επιπλέον 1,9 χλμ., έργο που θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος της φετινής χρονιάς.

Το έργο λοιπόν, με εξαίρεση το σταθμό "Βενιζέλου", έχει ξεσκαλώσει, παρότι ακόμη δεν έχουν βγει όλες οι αποφάσεις στα διαιτητικά δικαστήρια που αφορούν τις πρόσθετες οικονομικές διεκδικήσεις του αναδόχου. Το μεγάλο "πακέτο" διεκδικήσεων 367 εκατ. ευρώ συζητήθηκε στο δικαστήριο, αλλά ακόμη η απόφαση δεν βγήκε.

Όπως όμως και να έχει, κοινοπραξία και Αττικό Μετρό Α.Ε. έχουν αναπτύξει ταχύτητες λειτουργίας με σκοπό να πιάσουν τους χρόνους που πιέζουν.

Έργα σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής.

Με εξαίρεση το σταθμό "Βενιζέλου", που έχει "παγώσει" στην υπόθεση Αρχαιότητες- Αρχαιολογική Πλάζα, οι εργασίες εξελίσσονται ως εξής:

Στο "Ν.Σ.Σ.", σταθμός και βόρεια πρόσβαση ολοκληρώθηκαν, κατασκευάζεται η νότια πρόσβαση.

Στη Διασταύρωση Δημοκρατίας δουλεύουν σε δύο βάρδιες, σε αρχαιολογική έρευνα και κατασκευή του σταθμού.

Στη "Δημοκρατία" γίνεται η εκσκαφή του τελευταίου επιπέδου του σταθμού και συνεχίζεται η αρχαιολογική έρευνα στη βόρεια πρόσβαση.

Στην "Αγία Σοφία" δουλεύουν στο υπόλοιπο του νότιου τμήματος του σταθμού και στις δύο προσβάσεις, σε δύο βάρδιες.

Στο "Συντριβάνι" κατασκευάζεται η πλάκα θεμελίωσης.

Στο "Πανεπιστήμιο" έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού.

Στο "Παπάφειο" κατασκευάζεται ο σταθμός με τη μέθοδο cut & cover και πιθανότατα θα είναι ο σταθμός σε μεγαλύτερο βάθος στην Ελλάδα.

Στον "Ευκλείδη", ο σταθμός έχει ολοκληρωθεί σε έργα πολιτικού μηχανικού και αρχίζουν αρχιτεκτονικά τελειώματα.

Στη "Φλέμινγκ" γίνονται οι αγκυρώσεις μικροπασσάλων για να κατασκευαστεί η πλάκα θεμελίωσης του σταθμού.

Στην "Ανάληψη" έχουν τελειώσει τα έργα πολιτικού μηχανικού και προχωράει το jet grouting ( σ.σ στερεοποίηση εδαφών), για να μπορέσει ο σταθμός να υποδεχτεί τα ΤΒΜ.

Στον "Πατρίκιο" και στη Διασταύρωση προς Καλαμαριά, έχει κατασκευαστεί το κέλυφος του σταθμού και με εντατικούς ρυθμούς κατασκευάζεται υπόγεια αντηρίδα με τη μέθοδο jet grouting.

Στη "Βούλγαρη" κατασκευάζεται το κέλυφος του σταθμού.

Στη "Νέα Ελβετία" ολοκληρώθηκε η εκσκαφή του σταθμού και προχωρά η κατασκευή του cut & cover μέχρι το αμαξοστάσιο. Στο επόμενο διάστημα θα αρχίσει η κατασκευή υπόγειας σήραγγας ( με τη μέθοδο NAMT), για τη διέλευση των τρένων κάτω από την ε.ο. Θεσσαλονίκης- Μουδανιών.

Στο Αμαξοστάσιο προχωρά η κατασκευή του συγκροτήματος '1΄ αλλά και στο κτιριακό συγκρότημα '2', στο τμήμα που δεν εμποδίζεται από την αρχαιολογική έρευνα. Πρόσφατα το ΚΑΣ αποφάσισε την αποδόμηση των ευρημάτων.

Παράλληλα, προχωρούν οι μελέτες για τα ηλεκτρομηχανολογικά ενω οι συρμοί των τρένων θα κατασκευαστούν από την Ansaldobreda με τεχνολογία Hitachi, αφού η ιαπωνική εταιρεία εξαγόρασε την ιταλική πριν δύο χρόνια.

Επέκταση προς Καλαμαριά.

Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, προχώρησε, παρά τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις σε συγκεκριμένα σημεία, χωρίς μεγάλα προβλήματα.

Στη "Νομαρχία" και στη Διασταύρωση Νομαρχίας, η εκσκαφή έχει ουσιαστικά τελειώσει.

Στη "Καλαμαριά" η εκσκαφή του σταθμού βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στην "Αρετσού", που υπήρξε καθυστέρηση λόγω απαλλοτριώσεων, προχωράει η εκσκαφή.

Στη "Νέα Κρήνη", έχει κατασκευαστεί ο σταθμός και αυτή την περίοδο κατασκευάζονται οι προσβάσεις.

Στη "Μίκρα" προχωρούν οι εκσκαφές στο σταθμό, στη διασταύρωση και στον επίσταθμό.
Η επέκταση προς Καλαμαριά, περιμένει τα ΤΒΜ να τελειώσουν τη διάνοιξη των σηράγγων στη βασική γραμμή ώστε το 2017 να πιάσουν δουλειά στην επέκταση.


Άννη Καρολίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.