Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης: Το ΔΣ δικαιώνει τον ανάδοχο - Πάνω από €83 εκατ. για αποζημιώσεις και πρόσθετες εργασίες

newmoney.gr, 21/07/2016
Εξωσυμβατικές εργασίες που σύμφωνα με πληροφορίες θα ανέλθουν στο ποσό των 37 εκ. ευρώ και απορρέουν από τις αποφάσεις των διαιτησιών αλλά και από πρόσθετες εργασίες λόγω μεταβολής συνθηκών και τροποποίησης του έργου, περιλαμβάνει πρόσφατη απόφαση που έλαβε το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό για το μετρό Θεσσαλονίκης...

Πρόκειται για την έγκριση του 18ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Τιμών (ΑΠΕ) και του 9ου Κανονισμού Τιμών Μονάδας Νέων Εργασιών (ΠΚΤΜΝΕ), με τις οποίες η Αττικό Μετρό αποδέχεται σχεδόν στο σύνολό τους τις απαιτήσεις του αναδόχου για τις οποίες είχε συστήσει ειδική επιτροπή προκειμένου να τις αξιολογήσει και να τις ποσοτικοποιήσει. Πρόκειται για δαπάνες με τις οποίες πιστοποιείται η τροποποίηση – αναθεώρηση του έργου βάσει της αρχικής σύμβασης, και που ως ένα μεγάλο βαθμό απορρέουν από τις αποφάσεις των διαιτησιών στις οποίες έχει καταφύγει ο ανάδοχος. Όπως άλλωστε αναφέρεται στην απόφαση, ο 18ος ΑΠΕ (αποτυπώνει τις αυξομειώσεις ποσοτήτων και τις νέες εργασίες σε ένα έργο), «ανακεφαλαιώνει όλους τους προηγούμενους σχετικούς πίνακες σύμφωνα με τα όσα έχουν κριθεί από τις διαιτητικές αποφάσεις».
Συνολικά για τις αποφάσεις αυτές, οι οποίες αφορούν διαφωνίες κατά την εκτέλεση της σύμβασης μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό, η κοινοπραξία του έργου έχει κερδίσει αποζημιώσεις συνολικού ύψους 83,4 εκ. ευρώ και ενώ οι διαιτησίες δεν έχουν τελειώσει ακόμη. Για παράδειγμα έχει εκδικαστεί η μεγάλη διαιτησία με την οποία η κοινοπραξία διεκδικεί 360 εκ. ευρώ και αναμένεται η σχετική απόφαση. Άλλωστε και στον ανάδοχο που πλέον το «κουμάντο» είναι η τεχνική εταιρεία Άκτωρ δεν κρύβουν ότι το έργο θα κυλήσει με αυτό τον τρόπο έως το τέλος, δηλαδή με τα ποσά που θα επιδικάζουν οι διαιτησίες συν ότι άλλες απαιτήσεις προκύψουν στην πορεία του έργου. Το αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά της Αττικό μετρό, το ΔΣ της εταιρείας αποδέχτηκε ένσταση του εργολάβου, με την οποία εναντιώνονταν σε απόφαση της Επιτροπής της Αττικό Μετρό που είχε δεχτεί τμήμα των απαιτήσεων του εργολάβου.
Το ΔΣ δικαίωσε σύμφωνα με πληροφορίες την κοινοπραξία κατά το μεγαλύτερο μέρος αυτών, προσαυξάνοντας μάλιστα το ύψος των νέων εργασιών σε σχέση με την εισήγηση της επιτροπής.
Από την απόφαση του ΔΣ της Αττικό Μετρό για την έγκριση του 18ου ΑΠΕ, προκύπτει πάντως και κάτι ακόμα. Μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε στο έργο από κλιμάκιο της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών το 2014, διαπιστώθηκε ότι για προμήθειες υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για την αλλαγή του τρόπου κατασκευής των σταθμών λόγω αρχαιολογικών εργασιών (αντηρίδες), είχε πιστοποιηθεί κατά παράβαση του νόμου εργολαβικό όφελος 18%. Στο κόστος του 1,4 εκ.ευρώ που ήταν η δαπάνη για την επίμαχη προμήθεια το εργολαβικό όφελος αντιστοιχούσε σε 257.511 ευρώ και ενώ τα υλικά αυτά σε ορισμένα σημεία του έργου (σταθμός Συντριβάνι) είχαν αφαιρεθεί και αποθηκευτεί για να καλύψουν μελλοντικές ανάγκες. Από το ποσό αυτό περικόπηκαν 90.325 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.