grtimes.gr,14/1/2020
Σημειώνεται ότι η κατασκευή του Σταθμού με τα όσα έχουν έως τώρα δαπανηθεί και με τα όσα προϋπολογίζονται μελλοντικά να δαπανηθούν, με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης που τελικά προκρίθηκε, θα φτάσει τα 96 εκατ. ευρώ χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ.
Με την λύση της διατήρησης των αρχαιοτήτων κατά χώρα που εγκαταλείφθηκε, θα έφθανε στα 124, 5 εκατ. ευρώ, επίσης χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ, ενώ για κάθε χρόνο μη λειτουργίας του Μετρό ( σ.σ. εκτιμάται ότι το έργο θα καθυστερούσε τουλάχιστον για μία τριετία, πέραν των τεχνικών προβλημάτων και αβεβαιοτήτων που έχει η συγκεκριμένη λύση), το Δημόσιο θα έχανε ετησίως έσοδα 165 εκατ. από τη Βασική Γραμμή και 52 εκατ. από την επέκταση Καλαμαριάς, συνολικά 217 εκατ. ευρώ.
της Άννης Καρολίδου
Συρμοί και δοκιμές
Η Αττικό Μετρό, στη βασική γραμμή, πρόκειται να δρομολογήσει 18 συρμούς, από τους οποίους έχει παραλάβει 5. Οι συρμοί, αφού συναρμολογηθούν, κινούνται εντός του Αμαξοστασίου ρυμουλκούμενοι από πετρελαιοκίνητη μηχανή, προκειμένου να μην υποστούν βλάβες οι τροχοί, λόγω του μεγάλου βάρους και της ακινησίας.
Εντός του μήνα όμως, αναμένεται η ηλεκτροδότηση της τρίτης γραμμής οπότε και θα αρχίσουν τα κανονικά δοκιμαστικά δρομολόγια εντός του Αμαξοστασίου.
Σημειώνεται ότι στο Αμαξοστάσιο υπάρχουν 21 γραμμές. Στις γραμμές 2 – 10 σταβλίζονται τα τραίνα, στις 11-15 γίνεται το σέρβις και στις 16-19 θα γίνεται η βαριά συντήρηση.
Σταθμός «Αγία Σοφία»
Εν τω μεταξύ, με υπερταχείς ρυθμούς προχωρούν πλέον οι εργασίες κατασκευής του σταθμού «Αγία Σοφία», ενός σταθμού στον οποίο είχαν αποκαλυφθεί πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, τμήμα του decumanus maximus, δηλαδή της κεντρικής ρωμαϊκής οδού που αποσπάσθηκε προσωρινά και, το κρηναίο οικοδόμημα που χρονολογείται στο μέσο του 4ου αιώνα.
Η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού «πήγε πίσω» κατά περίπου ενάμισι χρόνο λόγω των αλλαγών που χρειάστηκε να γίνουν εξ’ αιτίας των σημαντικών ευρημάτων, αλλά και επειδή η ύπαρξη του παντοροϊκού αγωγού της πόλης επέβαλε την τμηματική κατασκευή του σταθμού στο επίπεδο ‘-1΄.
Σήμερα, όπως είπε αναλυτικότερα ο επιβλέπων του έργου κ. Κώστας Αδάμ, οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και θα επιτευχθεί το χρονοδιάγραμμα της Εταιρείας που προβλέπει ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού στο τέλος του 2020 και περαίωση των λοιπών έργων ( αρχιτεκτονικών, Η/Μ) εντός του 2021.
Σε τούτη τη φάση, στη Νότια Πρόσβαση και νοτίως της οδού Εγνατίας, τοποθετείται μονωτική μεμβράνη και θα ακολουθήσει το ‘σιδέρωμα’ της θεμελίωσης, ενώ ‘σιδερώνονται’ και τα τοιχεία του νοτιοδυτικού φρεατίου αερισμού.
Στον Κυρίως Σταθμό, κάτω από την οδό Εγνατία, εκτελούνται κάποιες υπολειπόμενες εργασίες κατασκευής τοιχείων και κλιμακοστασίων.
Στη Βόρεια Πρόσβαση, όπου οι εργασίες είναι πιο προχωρημένες, έχουν κατασκευαστεί τα τοιχεία θεμελίωσης και η υπολείπεται η κατασκευή της πλάκας οροφής.
Και ο Σταθμός «Βενιζέλου»
Στη Θεσσαλονίκη δεν μπορούμε να μιλάμε για Μετρό χωρίς αναφορά στο σταθμό «Βενιζέλου», όχι μόνο γιατί ο συγκεκριμένος αποτελεί βασικό κεντρικό σταθμό, αλλά και γιατί έχει περάσει κυριολεκτικώς από «χίλια κύματα», κυρίως λόγω των πάνε- έλα όσον αφορά την τεχνική λύση κατασκευής, με τις αρχαιότητες in situ ή με απόσπαση και επανατοποθέτηση.
Όπως είπε καταλήγοντας ο κ. Ταχιάος, η Εταιρεία αναμένει την έκδοση της απόφασης της υπουργού Πολιτισμού και στη συνέχεια θα δώσει την εντολή εκπόνησης της Μελέτης ΟΜ 2 από τον ανάδοχο, δηλαδή της οριστικής μελέτης. Όταν αυτή εγκριθεί, η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στην υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης με τον ανάδοχο, στη βάση του αρχικού τιμολογίου.
Η Αττικό Μετρό, στη βασική γραμμή, πρόκειται να δρομολογήσει 18 συρμούς, από τους οποίους έχει παραλάβει 5. Οι συρμοί, αφού συναρμολογηθούν, κινούνται εντός του Αμαξοστασίου ρυμουλκούμενοι από πετρελαιοκίνητη μηχανή, προκειμένου να μην υποστούν βλάβες οι τροχοί, λόγω του μεγάλου βάρους και της ακινησίας.
Εντός του μήνα όμως, αναμένεται η ηλεκτροδότηση της τρίτης γραμμής οπότε και θα αρχίσουν τα κανονικά δοκιμαστικά δρομολόγια εντός του Αμαξοστασίου.
Σημειώνεται ότι στο Αμαξοστάσιο υπάρχουν 21 γραμμές. Στις γραμμές 2 – 10 σταβλίζονται τα τραίνα, στις 11-15 γίνεται το σέρβις και στις 16-19 θα γίνεται η βαριά συντήρηση.
Σταθμός «Αγία Σοφία»
Εν τω μεταξύ, με υπερταχείς ρυθμούς προχωρούν πλέον οι εργασίες κατασκευής του σταθμού «Αγία Σοφία», ενός σταθμού στον οποίο είχαν αποκαλυφθεί πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, τμήμα του decumanus maximus, δηλαδή της κεντρικής ρωμαϊκής οδού που αποσπάσθηκε προσωρινά και, το κρηναίο οικοδόμημα που χρονολογείται στο μέσο του 4ου αιώνα.
Η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού «πήγε πίσω» κατά περίπου ενάμισι χρόνο λόγω των αλλαγών που χρειάστηκε να γίνουν εξ’ αιτίας των σημαντικών ευρημάτων, αλλά και επειδή η ύπαρξη του παντοροϊκού αγωγού της πόλης επέβαλε την τμηματική κατασκευή του σταθμού στο επίπεδο ‘-1΄.
Σήμερα, όπως είπε αναλυτικότερα ο επιβλέπων του έργου κ. Κώστας Αδάμ, οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και θα επιτευχθεί το χρονοδιάγραμμα της Εταιρείας που προβλέπει ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού στο τέλος του 2020 και περαίωση των λοιπών έργων ( αρχιτεκτονικών, Η/Μ) εντός του 2021.
Σε τούτη τη φάση, στη Νότια Πρόσβαση και νοτίως της οδού Εγνατίας, τοποθετείται μονωτική μεμβράνη και θα ακολουθήσει το ‘σιδέρωμα’ της θεμελίωσης, ενώ ‘σιδερώνονται’ και τα τοιχεία του νοτιοδυτικού φρεατίου αερισμού.
Στον Κυρίως Σταθμό, κάτω από την οδό Εγνατία, εκτελούνται κάποιες υπολειπόμενες εργασίες κατασκευής τοιχείων και κλιμακοστασίων.
Στη Βόρεια Πρόσβαση, όπου οι εργασίες είναι πιο προχωρημένες, έχουν κατασκευαστεί τα τοιχεία θεμελίωσης και η υπολείπεται η κατασκευή της πλάκας οροφής.
Και ο Σταθμός «Βενιζέλου»
Στη Θεσσαλονίκη δεν μπορούμε να μιλάμε για Μετρό χωρίς αναφορά στο σταθμό «Βενιζέλου», όχι μόνο γιατί ο συγκεκριμένος αποτελεί βασικό κεντρικό σταθμό, αλλά και γιατί έχει περάσει κυριολεκτικώς από «χίλια κύματα», κυρίως λόγω των πάνε- έλα όσον αφορά την τεχνική λύση κατασκευής, με τις αρχαιότητες in situ ή με απόσπαση και επανατοποθέτηση.
Όπως είπε καταλήγοντας ο κ. Ταχιάος, η Εταιρεία αναμένει την έκδοση της απόφασης της υπουργού Πολιτισμού και στη συνέχεια θα δώσει την εντολή εκπόνησης της Μελέτης ΟΜ 2 από τον ανάδοχο, δηλαδή της οριστικής μελέτης. Όταν αυτή εγκριθεί, η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στην υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης με τον ανάδοχο, στη βάση του αρχικού τιμολογίου.
Τι θα κοστίσει η «Βενιζέλου»
Σημειώνεται ότι η κατασκευή του Σταθμού με τα όσα έχουν έως τώρα δαπανηθεί και με τα όσα προϋπολογίζονται μελλοντικά να δαπανηθούν, με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης που τελικά προκρίθηκε, θα φτάσει τα 96 εκατ. ευρώ χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ.
Με την λύση της διατήρησης των αρχαιοτήτων κατά χώρα που εγκαταλείφθηκε, θα έφθανε στα 124, 5 εκατ. ευρώ, επίσης χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ, ενώ για κάθε χρόνο μη λειτουργίας του Μετρό ( σ.σ. εκτιμάται ότι το έργο θα καθυστερούσε τουλάχιστον για μία τριετία, πέραν των τεχνικών προβλημάτων και αβεβαιοτήτων που έχει η συγκεκριμένη λύση), το Δημόσιο θα έχανε ετησίως έσοδα 165 εκατ. από τη Βασική Γραμμή και 52 εκατ. από την επέκταση Καλαμαριάς, συνολικά 217 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.