Κυριακή 9 Μαρτίου 2008

ΚΕΝΤΡΟ Τα εργοτάξια έδιωξαν τους τυφλούς

Μακεδονία, 09/03/2008

Απάνθρωπη έχει καταντήσει η Θεσσαλονίκη για τους πεζούς και ιδιαίτερα για τους τυφλούς πολίτες. Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες που κατακλύζουν τα πεζοδρόμια, τα τραπεζοκαθίσματα των καφέ και των ταβερνών που τοποθετούνται διάσπαρτα, οι διαφημιστικές πινακίδες που βρίσκονται στη μέση του πεζοδρομίου αποτελούν μόνο μερικά από τα επικίνδυνα εμπόδια που βρίσκει καθημερινά στο δρόμο του ένας τυφλός, αφού σε όλα αυτά ήρθαν να προστεθούν και τα εργοτάξια του μετρό.

Του Αριστείδη Μάτιου

Η διαδρομή ενός τυφλού στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχει εξελιχθεί σε πραγματικό… σαφάρι. “Η συντριπτική πλειονότητα των τυφλών αποφεύγουμε να κατεβαίνουμε πλέον στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε είναι δεκάδες και παρότι έχουμε ενοχλήσει επανειλημμένα φορείς της πόλης, οι βελτιώσεις που ζητούμε δεν έχουν γίνει στο παραμικρό. Η κατάσταση είναι δυσκολότερη τις απογευματινές ώρες, αφού τα πρωινά οι άνθρωποι που βρίσκονται στο δρόμο μάς βοηθούν και μας κατευθύνουν. Όμως, τα απογεύματα, που δεν υπάρχουν στους δρόμους τροχονόμοι ούτε πολλοί πολίτες, κινδυνεύουμε να τραυματιστούμε από τα εμπόδια που υπάρχουν στους δρόμους και τα πεζοδρόμια”, ανέφερε στη “ΜτΚ” το μέλος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Φώτης Μπίμπασης.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΥΦΛΩΝ

Σε κολόνες φωτισμού, γραμματοκιβώτια των ΕΛΤΑ ακόμη και σε σκαλοπάτια σκοντάφτει ένας τυφλός, αν περπατήσει, όχι τυχαία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά πάνω στους… οδηγούς τυφλών, τις ειδικές δηλαδή ανάγλυφες πλάκες που στρώνονται κατά μήκος των πεζοδρομίων. Αναζητώντας οδηγό τυφλών στη Θεσσαλονίκη, επιλέξαμε αυτόν που βρίσκεται επί της οδού Αγίου Δημητρίου, στο ύψος της Οδοντιατρικής σχολής του ΑΠΘ. Από τη μία άκρη του πεζοδρομίου που ξεκινάει ο οδηγός τυφλών, έως και την πάροδο της Αγίου Δημητρίου με την οδό 3ης Σεπτεμβρίου, όλο το πεζοδρόμιο είναι κατειλημμένο από αυτοκίνητα, παρκαρισμένα κατά μήκος του πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να περπατήσει ακόμη και άνθρωπος που δεν αντιμετωπίζει προβλήματα όρασης.
“Το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί σταθερό χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Καθημερινά δεν υπάρχει ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο χωρίς σταθμευμένο όχημα, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κάνουμε ούτε βήμα. Έχουμε εκφράσει δεκάδες φορές τα παράπονά μας στη δημοτική αστυνομία, όμως, παρότι κόβονται κλήσεις, οι οδηγοί συνεχίζουν να σταθμεύουν στο πεζοδρόμιο”, είπε ο κ. Μπίμπασης. Λίγο παρακάτω, στο πεζοδρόμιο της 3ης Σεπτεμβρίου, ο κ. Μπίμπασης πέφτει σε ένα παρκαρισμένο όχημα που βρίσκεται πάνω στο πεζοδρόμιο. “Και εδώ καθημερινά δεκάδες οδηγοί σταθμεύουν πάνω στο πεζοδρόμιο. Στη συγκεκριμένη οδό υπάρχει και το πρόβλημα των δέντρων, που είναι πολύ χαμηλά και χτυπάμε τα κεφάλια μας σε κλαδιά”, συμπλήρωσε ο κ. Μπίμπασης.
Ακριβώς πίσω από το υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης, στο ύψος της οδού Προξένων, συναντά κανείς τον απόλυτο παραλογισμό: Σε απόσταση λίγων μέτρων, ο οδηγός τυφλών πέφτει πάνω σε κολόνα φωτισμού της ΔΕΗ (στην οποία έχει δεθεί πρόχειρα ένα γραμματοκιβώτιο) και σε σκαλοπάτια καταστήματος! Σαν να μην έφτανε η προχειρότητα και άγνοια αυτών που έστρωσαν τις πλάκες, δεν είναι λίγοι αυτοί που παρκάρουν μηχανάκια ή τοποθετούν κάδους πάνω στον οδηγό τυφλών.
"Η ίδια και χειρότερη κατάσταση συναντάται και στην οδό Λαμπράκη, στην Τούμπα. Στην υπόλοιπη Θεσσαλονίκη απλά δεν υπάρχουν οδηγοί τυφλών", λέει ο κ. Μπίμπασης.

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΛΟΓΩ ΜΕΤΡΟ

Απουσία οποιουδήποτε σχεδιασμού για την κίνηση των τυφλών και των ατόμων με αναπηρία στα σημεία της πόλης που λειτουργούν τα εργοτάξια του μετρό καταγγέλλει ο κ. Μπίμπασης. Τα άτομα με αδυναμία όρασης από τότε που ξεκίνησαν τα έργα αποφεύγουν την Εγνατία οδό και ακόμα και στην περίπτωση που χρειάζεται να πάνε σε κάποιο σημείο της κάνουν ολόκληρο κύκλο από άλλες οδούς. “Δεν υπήρξε κανένας σχεδιασμός, για να μπορούν οι τυφλοί να περπατούν στα σημεία που υπάρχουν εργοτάξια. Εκεί που βαδίζεις, μπορεί να καταλήξεις πάνω σε κάποια λαμαρίνα εργοταξίου ή σε κάποιο από τα τοιχία που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος του οδοστρώματος και να τραυματιστείς. Δεν υπάρχει κάποια δίοδος για να βρίσκουμε το στενάκι που έχουν αφήσει για να περνάει ο κόσμος και εάν δεν είναι κοντά μας κάποιος για να μας καθοδηγήσει, χάνουμε το δρόμο μας. Ακόμα, δεν υπάρχει κάποια προειδοποιητική λωρίδα ούτε ανάγλυφες πλάκες, ώστε να καταλαβαίνουμε ότι σε μικρή απόσταση θα συναντήσουμε τα κάγκελα που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος των πεζοδρομίων. Η κατάσταση ήταν ακόμα χειρότερη όσο δεν υπήρχαν κάγκελα και είχαν τοποθετηθεί τα δίχτυα. Μπλέκονταν τα μπαστούνια μας και υπήρχε κίνδυνος να πέσουμε”, δήλωσε ο κ. Μπίμπασης. Όπως επισήμανε, έχουν σταλεί δεκάδες υπομνήματα στο δήμο Θεσσαλονίκης για μέτρα προς όφελος της ασφάλειας των τυφλών, όμως όλα έχουν καταλήξει στον… κάλαθο των αχρήστων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.