Πέμπτη 19 Ιουνίου 2008

«Στον αέρα» το μετρό της Θεσσαλονίκης

Αγγελιοφόρος, 19/06/2008

«Στον αέρα» βρίσκεται το μετρό της Θεσσαλονίκης, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που έχει δημοπρατηθεί και εκτελείται στη χώρα μας και ένα από τα μεγαλύτερα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Oι φήμες που διέρρευσαν από νωρίς χτες το μεσημέρι -σύμφωνα με τις οποίες η ΑΕΓΕΚ, μία εκ των βασικών μετόχων της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το έργο, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας- «πάγωσαν» το αίμα στους επιτελείς της «Αττικό Μετρό», που το τελευταίο διάστημα ανησυχούσαν έντονα για την πορεία του έργου.

«Δυστυχώς, επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες μας, που το τελευταίο διάστημα γίνονταν πιο έντονες, εξαιτίας του γεγονότος ότι τα αμαξοστάσια υπολειτουργούν ή δε λειτουργούν», δήλωσε στον «Α» ανώτατο στέλεχος της «Αττικό Μετρό» και πρόσθεσε: «Τώρα τα πράγματα δυσκολεύουν και στις καθυστερήσεις που υπάρχουν εξαιτίας των αρχαιολογικών ευρημάτων και των απαλλοτριώσεων έρχονται να προστεθούν και εκείνες που προκύπτουν από το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ΑΕΓΕΚ και κατά συνέπεια η κοινοπραξία». Το ίδιο στέλεχος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οι καθυστερήσεις αυτές να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν το 6μηνο.

Απέσυρε προσωπικό

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα, κυρίως την τελευταία εβδομάδα, η ΑΕΓΕΚ, εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας, είχε αποσύρει μεγάλο αριθμό προσωπικού από τα εργοτάξια, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σοβαρές καθυστερήσεις στην πρόοδο των εργασιών.

Μάλιστα, στο εργοτάξιο του σταθμού της Αγίας Σοφίας οι εργασίες έχουν σταματήσει τελείως, προκαλώντας την αντίδραση των εμπόρων της περιοχής. Πριν από μερικές ημέρες εκπρόσωποι της ΑΕΓΕΚ, προκειμένου να καθησυχάσουν τα πνεύματα, είχαν επισκεφτεί τους καταστηματάρχες, στους οποίους είχαν ισχυριστεί ότι το πρόβλημα είναι προσωρινό και ότι σύντομα οι εργασίες θα αρχίσουν, ενδεχόμενο το οποίο, ωστόσο, απομακρύνεται. «Δεν μπορούμε από τη μία να τους μαντρώνουμε και από την άλλη να μη βλέπουν να γίνονται εργασίες», σχολίαζαν χαρακτηριστικά στελέχη της κοινοπραξίας.

Το χειρότερο σενάριο

Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», οι εξελίξεις καθιστούν δύσκολη την εξέλιξη του έργου, ωστόσο το χειρότερο σενάριο θα ήταν το ενδεχόμενο του «λουκέτου» της ΑΕΓΕΚ. Σε αυτήν την περίπτωση, σύμφωνα με τους επιτελείς της «Αττικό Μετρό», οι υπόλοιποι εταίροι της αναδόχου (Impregilo - Ansaldo Tsf - Seli - Ansaldobreda), που έχουν το 73% της κοινοπραξίας, θα πρέπει να καλύψουν τα κενά της ΑΕΓΕΚ. Αυτό σημαίνει ότι χωρίς να αλλάξει η σύμβαση που υπάρχει με την «Αττικό Μετρό», η ανάδοχος κοινοπραξία θα πρέπει να «σπάσει» το έργο σε υπεργολαβίες. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα χρειαστεί ένα χρονικό περιθώριο τουλάχιστον έξι μηνών, αφού θα πρέπει να βρεθούν οι υπεργολάβοι, να γίνουν οι διαπραγματεύσεις και να υπογραφούν οι τελικές συμφωνίες, για να αρχίσουν και πάλι οι εργασίες.

Η σύμβαση και το έργο

Η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ Impregilo - Ansaldo Tsf - Seli - Ansaldobreda υπεγράφη στις 7 Απριλίου 2006 και στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους άρχισε η κατασκευή του έργου, τα βασικά χαρακτηριστικά του οποίου είναι:

ν 13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (Μοναστηρίου και Αναγεννήσεως), Δημοκρατίας (Μοναστηρίου και 26ης Oκτωβρίου), Βενιζέλου (Εγνατία και Βενιζέλου), Αγίας Σοφίας (Εγνατία και Αγίας Σοφίας), Σιντριβάνι (Εγνατία και Αγγελάκη), Πανεπιστήμιο (Εγνατία και 3ης Σεπτεμβρίου), Παπάφη (Κ. Καραμανλή και Παπάφη), Ευκλείδη (Ασκληπιού και Κατσιμίδη), Φλέμιγκ (Δελφών και Φλέμιγκ), Αναλήψεως (Δελφών και Αναλήψεως), Πατρικίου (Σόλωνος και 25ης Μαρτίου), Βούλγαρη (Παπαδάκη και Βούλγαρη) και Νέα Ελβετία (Ψελλού),

ν 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς,

ν 18 υπεραυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, που θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό,

ν συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών κάθε σταθμού,

ν δημιουργία αμαξοστασίου στην έκταση 50.000 τ.μ. στην περιοχή της Πυλαίας,

ν κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης, συνολικής χωρητικότητας 3.700 θέσεων: Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός 1 (450 θέσεων), Νέος Σιδ. Σταθμός 2 (600 θέσεων), Νέα Ελβετία (650 θέσεων), Πανεπιστήμιο 1 (1.000 θέσεων) και Πανεπιστήμιο 2 (1.000 θέσεων).

Σύμφωνα με τη σύμβαση, η κατασκευή του έργου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 02/10/2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.