Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2009

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ “Το μετρό πάει πίσω δύο χρόνια”

Μακεδονία, 20/01/2009

Σημαντικές καθυστερήσεις στην πορεία κατασκευής του μετρό, οι οποίες αγγίζουν έως και τα δύο χρόνια, διαπιστώνει ο Γιάννης Μαγκριώτης.

Του Νίκου Ηλιάδη

Σύμφωνα με τον αρμόδιο πολιτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ για τα δημόσια έργα, έως σήμερα έχει παρέλθει το 42% του χρόνου υλοποίησης του έργου (33 από τους 79 μήνες), ωστόσο έχει κατασκευαστεί μόλις το 7% έναντι του προβλεπόμενου 35%. Απόρροια αυτής της καθυστέρησης είναι ότι το κόστος του έργου που έχει εκτελεστεί έχει ανέλθει στα 56 εκατ. ευρώ έναντι των 280 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν. Κατόπιν αυτών, ο βασικός κορμός του μετρό Θεσσαλονίκης, ακόμη και με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις, δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από το 2014.
Οι αιτίες της καθυστέρησης, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, είναι τρεις:
? Ο τρόπος διοίκησης του έργου, το οποίο ουσιαστικά διοικείται από την Αθήνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ζήτησε η “Αττικό Μετρό Α.Ε.”, η οποία έχει την ευθύνη κατασκευής του έργου, να ιδρύσει θυγατρική εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ώστε να λαμβάνονται εδώ, γρήγορα, οι αναγκαίες αποφάσεις.
? Η έλλειψη συνεννόησης μεταξύ συναρμόδιων υπουργών και υπηρεσιών. Ανέφερε ως παράδειγμα ότι χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος ωσότου αποφασιστεί ποια θα είναι η τύχη των αρχαιολογικών ευρημάτων που αποκαλύφθηκαν. Προσέθεσε όμως πως συχνά η ασυνεννοησία χρησιμοποιείται ως πρόσχημα, προκειμένου να καλυφθούν οι πραγματικές αιτίες των καθυστερήσεων, κυρίως η υποχρηματοδότηση του έργου.

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Η υποχρηματοδότηση είναι, κατά τον κ. Μαγκριώτη, η βασική αιτία των καθυστερήσεων. Ανέφερε πως από το Γ’ ΚΠΣ θα χαθούν περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ από το Δ’ ΚΠΣ έχουν δεσμευτεί μόλις 320 εκατ. ευρώ. “Εάν συνυπολογίσουμε και τα περίπου 400 εκατ. ευρώ, τα οποία απαιτούνται για τις επεκτάσεις του μετρό, τότε το συνολικό έλλειμμα χρηματοδότησης ανέρχεται στα 700 εκατ. ευρώ”, τόνισε.
Όσον αφορά τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά και δυτική Θεσσαλονίκη, αυτές, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, δεν θα είναι έτοιμες ούτε ώς το 2020. Ο βουλευτής ζήτησε από την κυβέρνηση “να σταματήσει να ψεύδεται σχετικά με τις επεκτάσεις”, λέγοντας πως “δεν υπάρχει καμία μελέτη γι’ αυτές” και το μόνο που γίνεται “είναι κάποιες εδαφολογικές μελέτες στη γραμμή προς Καλαμαριά”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.