Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009

«Όμηροι» του μετρό πεζοί και καταστηματάρχες

Αγγελιοφόρος, 05/02/2009

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι «μετρόπληκτοι» καταστηματάρχες, οι οποίοι δηλώνουν πως βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης, αφού, λόγω των έργων που εκτελούνται σε απόσταση αναπνοής από τα μαγαζιά τους, στην Εγνατία, τη Βενιζέλου, την Αγίας Σοφίας και τη Μοναστηρίου, ο τζίρος τους έχει μειωθεί έως και 80%.



Oι ίδιοι, μάλιστα, δηλώνουν «όμηροι» των λαμαρινών και των εκσκαφικών μηχανημάτων, αφού εξαιτίας τους έχει καταστεί σχεδόν αδύνατη, αλλά και επικίνδυνη, η πρόσβαση των πελατών στα καταστήματά τους.

«O κόμπος έχει φτάσει πλέον στο χτένι. Αυτά τα έργα μάς έχουν καταστρέψει κυριολεκτικά», δηλώνει με αγανάκτηση ο καταστηματάρχης Στέλιος Σαββίδης, το μαγαζί του οποίου εδώ και μήνες είναι «αποκλεισμένο» από τα έργα που εκτελούνται στη Μοναστηρίου.

«Κι εμείς, αλλά και δεκάδες άλλοι συνάδελφοι στην περιοχή βρισκόμαστε μία ανάσα πριν από το λουκέτο , αφού είναι αδύνατο να τα βγάζουμε πέρα με τα καθημερινά έξοδα, όταν ο τζίρος μας έχει μειωθεί διαπιστωμένα κατά 80%», σημειώνει ο κ. Σαββίδης και θυμάται με πίκρα πως όταν είχε ανοίξει το κατάστημά του πριν από λίγα χρόνια δεν «προλάβαινε» τους πελάτες.

«Oλα αυτά μου φαίνονται μακρινό όνειρο πια, αφού ελάχιστοι θα μπουν στον κόπο να διασχίσουν τα έργα και να έρθουν στο κατάστημά μας», επισημαίνει.

«O θάνατος του εμποράκου»

Μέσα σε λίγες ημέρες είδε το πεζοδρόμιο μπροστά στο κατάστημά του αλλά και την πελατεία του να συρρικνώνονται δραματικά και ο Νίκος Παϊπούρογλου.

«Υπάρχουν ημέρες που δεν περνάει κανένας το κατώφλι του μαγαζιού μας στην Εγνατία κι ας έχουμε εξευτελιστικές τιμές. Πουλάμε κάτω του κόστους και πάλι δεν έχουμε δουλειά», καταγγέλλει ο ίδιος και δηλώνει πλέον απελπισμένος, καθώς βλέπει το ένα «λουκέτο» να ακολουθεί το άλλο. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον πρόεδρο του Συλλόγου Μικρών και Αυτοαπασχολούμενων Εμπόρων νομού Θεσσαλονίκης, Γιώργο Χατζηγεωργίου, από την ημέρα έναρξης των εργασιών για την κατασκευή του μετρό «κατέβασαν ρολά» περισσότερα από επτά καταστήματα κατά μήκος της οδού Εγνατία από τη Χαλκέων μέχρι το Αλκαζάρ. «Στην αγορά της πόλης διαδραματίζεται καθημερινά το έργο ο θάνατος του εμποράκου και πραγματικά δεν ξέρουμε τι κατάληξη θα έχει. Μάλιστα, μετά τις εκπτώσεις περιμένουμε να μπουν κι άλλα «λουκέτα» σε καταστήματα, τα οποία έχουν μετατραπεί σε ομήρους λόγω των έργων του μετρό», σημειώνει ο ίδιος.

«Γολγοθάς» οι μετακινήσεις

«Oμηροι» των έργων είναι, όμως, και χιλιάδες πεζοί, οι οποίοι αναγκάζονται καθημερινά να «εφευρίσκουν» διαδρομές ανάμεσα σε λαμαρίνες και συρματοπλέγματα, γύρω από αυτοκίνητα, ακόμη και να βαδίζουν στη μέση του δρόμου, προκειμένου να διασχίσουν κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης. «Παίζουμε κορόνα γράμματα τη ζωή μας», καταγγέλλουν πεζοί, οι οποίοι για να περπατήσουν κατά μήκος της οδού Εγνατία, στο ύψος του δημαρχείου, αναγκάζονται να βαδίζουν σε απόσταση χιλιοστών από αυτοκίνητα, μηχανάκια και λεωφορεία του OΑΣΘ. Παρόμοια είναι η κατάσταση στο ύψος της Αγίας Σοφίας, όπου οι περιφράξεις που έχουν τοποθετηθεί έχουν μειώσει στο μισό μέτρο το πεζοδρόμιο, αλλά και στη Μοναστηρίου, όπου οι σκαλωσιές εγκυμονούν πολλούς κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των πεζών. «Κάνουμε το σταυρό μας και μετά περνάμε απέναντι», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σαββίδης. Μάλιστα, η κίνηση των πεζών δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο από τα οχήματα, τα οποία έχουν μετατρέψει σε χώρους... στάθμευσης δεκάδες σημεία στα οποία εκτελούνται έργα.

Η «Αττικό Μετρό»

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της «Αττικό Μετρό» κάνουν λόγο για μία αναπόφευκτη ταλαιπωρία, ενώ επισημαίνουν πως μόλις ολοκληρωθούν τα έργα, οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι καταστηματάρχες, οι οποίοι σήμερα διαμαρτύρονται.

«Κάθε διάβαση που έχει μετακινηθεί ή καταργηθεί ήταν μέρος της μελέτης, η οποία εγκρίθηκε από τους αρμόδιους φορείς. Καταλαβαίνουμε την όχληση των πεζών και των καταστηματαρχών, αλλά αυτή η ταλαιπωρία είναι αναπόφευκτη», δήλωσαν χαρακτηριστικά στον «Α».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.