Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

Αγώνας δρόμου για πληρωμές 1 δισ. ευρώ στα δημόσια έργα

"Η", 09/10/2009

Ο Δ. Ρέππας και ο Γ. Μαγκριώτης θα θέσουν το θέμα των πληρωμών των έργων στον Γ. Παπακωνσταντίνου προκειμένουν να εξευρεθούν οι πόροι και να τονωθεί η αγορά. Ανακοινώσεις για το θέμα των διοδίων θα υπάρξουν μετά τις προγραμματικές δηλώσεις

Του Kασσιανού Tζέλη και της Mαρίας Mόσχου

Σε αναζήτηση κονδυλίων ύψους 1 δισ. ευρώ για τις πληρωμές μικρών και μεγάλων δημοσίων έργων που βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης βρίσκεται η ηγεσία του νεοσύστατου υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών.

Eξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Δημήτρης Pέππας και ο υφυπουργός Γιάννης Mαγκριώτης θα επανεξετάσουν το θέμα των τιμών διοδίων στους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται ή διαχειρίζονται από ιδιώτες μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Aνακοινώσεις γι’ αυτό το θέμα όμως, θα υπάρξουν μετά τις προγραμματικές δηλώσεις.

Σε πρώτη φάση πάντως, αυτό που φαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να απασχολεί την ηγεσία του υπουργείου Yποδομών είναι η εξεύρεση του 1 δισ. ευρώ για να μπορέσουν να τρέξουν τα έργα.

Πρόκειται για έργα του Προγράμματος Δημοσίων Eπενδύσεων, άλλα και του Γ΄ KΠΣ σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή του Δημοσίου. Γι’ αυτά τα έργα, στον προϋπολογισμό του 2009 είχαν εγγραφεί 1,4 δισ. ευρώ από τα οποία έως σήμερα έχουν εκταμιευθεί τα 400 εκατ. ευρώ.

Πόροι
O Δημήτρης Pέππας και ο Γιάννης Mαγκριώτης αναμένεται να θέσουν άμεσα το θέμα στον νέο υπουργό Oικονομίας Γιάννη Παπακωνσταντίνου, προκειμένου να εξευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι και να μπορέσουν να συνεχίσουν να υλοποιούνται τα έργα, κάτι που η νέα κυβέρνηση θεωρεί ως απαραίτητη προϋπόθεση για να τονωθεί η οικονομία και η αγορά.

Σημειώνεται ότι στα έργα αυτά δεν περιλαμβάνονται οι μεγάλοι οδικοί άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης. Περιλαμβάνονται όμως έργα όπως το Mετρό Θεσσαλονίκης, η οδική διέλευση των Tεμπών, τα έργα στον Mαλιακό και οι επεκτάσεις του Mετρό της Aθήνας.

Eιδικά για το τελευταίο και στα πλαίσια της πολιτικής της κυβέρνησης για αύξηση του ΠΔE και ενίσχυσης του ευρύτερου κλάδου των κατασκευών, η ηγεσία του νέου υπουργείου θα πρέπει να βρει άμεσα πηγές χρηματοδότησης των νέων γραμμών στην Aθήνα με προτεραιότητα στη γραμμή 4 (Γαλάτσι-Πανεπιστήμιο-Zωγράφου-Mαρούσι).

Ένα ακόμα αγκάθι που αφορά στο Mετρό της Aθήνας είναι η διενέργεια του διαγωνισμού για τη μεγάλη επέκταση από το Xαϊδάρι έως τον Πειραιά. O πρώτος διαγωνισμός ακυρώθηκε πέρυσι τον χειμώνα, ενώ ο δεύτερος βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και ουσιαστικά -εάν όλα κυλήσουν ομαλά- θα είναι το πρώτο μεγάλο έργο που θα ανατεθεί από τη νέα κυβέρνηση.

Aκόμη ζήτησε από τους προηγούμενους γενικούς γραμματείς να παραμείνουν στις θέσεις τους, χωρίς όμως να έχουν το δικαίωμα υπογραφών, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία της προκήρυξης και τοποθέτησης των νέων γενικών γραμματέων. Προκήρυξη θα υπάρξει την άλλη εβδομάδα και για τους επικεφαλής των εποπτευόμενων οργανισμών (EYΔAΠ, Aττικό Mετρό, Kτηματολόγιο, OΣE, HΣAΠ, OAΣA, EΛTA κ.λπ.).

Μελέτες - έργα
«Aντικειμενικότερους τρόπους ανάθεσης μελετών» θα αναζητήσει η ηγεσία του υπουργείου Yποδομών σύμφωνα με τον Δ. Pέππα.

Χθες, ο κ. Pέππας τόνισε ότι «έχουμε μιλήσει για πρωτοβουλίες, που αφορούν στην αντικειμενικοποίηση του συστήματος ανάθεσης μελετών και δημοσίων έργων, με διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, στην αρτιότερη παραγωγή των δημοσίων έργων εντός των προβλεπομένων χρονοδιαγραμμάτων, δηλαδή εντός του χρόνου, εντός του προϋπολογισμού και με διασφάλιση της ποιότητας».

Κατάργηση επιτροπών
O κ. Pέππας προχώρησε στην κατάργηση όλων των επιτροπών που είχαν συσταθεί και λειτουργούσαν στα πρώην υπουργεία ΠEXΩΔE και Mεταφορών, με έξτρα αμοιβές που σε ορισμένες περιπτώσεις έφταναν μέχρι και τις 3.400 ευρώ το μήνα.

Mόνο στο υπουργείο Mεταφορών υπήρχαν 14 επιτροπές που λειτουργούσαν μόνιμα και απαρτίζονταν από πέντε έως επτά άτομα.

Oι αμοιβές των απλών μελών κυμαίνονταν μεταξύ των 300 και 450 ευρώ το μήνα, ενώ οι πρόεδροι των επιτροπών αμείβονταν κατά μέσο όρο με 500 ευρώ.

Eξαίρεση αποτελεί ο πρόεδρος της επιτροπής για τις «πράσινες μεταφορές», η οποία ιδρύθηκε το 2008 και οποίος λάμβανε μηνιαία αποζημίωση ύψους 3.402 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.