Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Ολοκληρώθηκε η πρώτη οροφή σε σταθμό του μετρό

Μακεδονία, 09/09/2010

Η έξοδος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ μετατοπίζεται στη δυτική πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού...


Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Η πρώτη οροφή σε σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης έγινε τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής του. Έτσι ένα μικρό τμήμα του έργου θεωρείται πλέον ολοκληρωμένο.
Πρόκειται για τον επίσταθμο, λίγο πριν από την αφετηρία του μετρό στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, ο οποίος εκτείνεται από το ύψος της εκκλησίας των Αγίων Πάντων μέχρι το ύψος της σημερινής εξόδου των λεωφορείων, σε μήκος περίπου 300 μέτρων, και θα χρησιμοποιείται για την αλλαγή των δρομολογίων των συρμών του μετρό.
Η ολοκλήρωση του επίσταθμου αλλάζει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στον σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ. Έτσι, από την επόμενη εβδομάδα η έξοδος των αστικών λεωφορείων μετατοπίζεται και θα γίνεται από τη δυτική πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού. Η ρύθμιση αυτή θα είναι προσωρινή, μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες και να παραδοθεί ολοκληρωμένος και ο σταθμός της αφετηρίας του μετρό. Εάν δεν σημειωθούν καθυστερήσεις κατά την αρχαιολογική ανασκαφή, οι επιφανειακές εργασίες θα τελειώσουν σε διάστημα έξι μηνών.
“Αλλάζουμε την προσωρινή έξοδο των λεωφορείων και, σε δεύτερη φάση, όταν ρίξουμε την πλάκα οροφής του σταθμού, θα προχωρήσουμε σε ρύθμιση για την έξοδο των ταξί”, περιέγραψε στη “Μ” ο Κωνσταντίνος Κολομόνδος, γενικός επιβλέπων της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης.

Εργοτάξια ανατολικά
Στα ανατολικά, εργασίες γίνονται στους σταθμούς Ευκλείδη και Φλέμινγκ, ενώ σε ένα μήνα υπολογίζεται να στηθεί το εργοτάξιο για την κατασκευή του σταθμού της Ανάληψης, καθώς λύθηκε το ζήτημα με την παράδοση του αύλειου χώρου του νοσοκομείου Αφροδίσιων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης.
Το εργοτάξιο της Ανάληψης αναμένεται να προκαλέσει πλήθος κυκλοφοριακών προβλημάτων σε ολόκληρη την ανατολική και κεντρική Θεσσαλονίκη, καθώς για την ομαλή πορεία των εργασιών θα πρέπει να κλείσει η οδός Δελφών. Ο σταθμός στην Ανάληψη θα γίνει μικρότερος από το αρχικό σχέδιο, διότι λόγω της στενότητας της οδού δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε πλάτος τα γερανοφόρα οχήματα. Εάν τηρούνταν το πρώτο σχέδιο, θα έπρεπε να γκρεμιστούν τα μπαλκόνια των γύρω οικοδομών. Ο περιορισμός του σταθμού έχει ως επίπτωση και τον αποκλεισμό της Δελφών.
Στον σταθμό Πατρικίου γίνονται πρόδρομες εργασίες, ενώ στους σταθμούς Βούλγαρη και Νέας Ελβετίας δεν ξεκίνησαν εργασίες, διότι πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις. Εκκρεμότητα υπάρχει και με την παράδοση του χώρου στην αυλή του Παπαφείου ιδρύματος.

Σταθμοί στο κέντρο
Υπολογίζεται ότι σε τρεις μήνες θα κλείσει και η νότια οροφή του σταθμού πλατείας Δημοκρατίας, στον Βαρδάρη, και θα αρχίσουν σταδιακά να απελευθερώνονται λωρίδες κυκλοφορίας της οδού Μοναστηρίου.
Ωστόσο, θα χρειαστεί ένας χρόνος ακόμη για να φύγουν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια του μετρό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στους σταθμούς Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας και Συντριβανίου. Οι εργασίες στους εν λόγω σταθμούς είχαν μπλοκάρει λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων και της βραδύτητας στις διαδικασίες ανασκαφής. Σήμερα, η ανασκαφή γίνεται σε δύο βάρδιες, με τη διοίκηση του μετρό να είναι αποφασισμένη να ορίσει και τρίτη βάρδια προκειμένου να επιταχυνθούν οι εργασίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.