Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Αρχές του 2015 έτοιμο το μετρό

Μακεδονία, 23/11/2010


Εντός του 2011 αρχίζει το έργο της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Ενέργειες για να εξασφαλιστούν χρηματοδοτήσεις και για τις επεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Εύοσμο...



Στις αρχές του 2015 θα τεθεί σε λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης ενώ εντός του 2011 θα αρχίσει το έργο της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Παράλληλα, γίνονται ενέργειες για να εξασφαλιστούν χρηματοδοτήσεις και για τις επεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Εύοσμο, στα δυτικά, που είναι στο στάδιο της μελέτης, και για επέκταση ανατολικά προς το αεροδρόμιο.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης σε χθεσινή σύσκεψη στα γραφεία της Μετρό Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή εκπροσώπων της νέας διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης, που θα αναλάβει καθήκοντα τη 1 Ιανουαρίου 2011. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να δημιουργηθεί μια κοινή επιτροπή της Μετρό Θεσσαλονίκης και του δήμου Θεσσαλονίκης, για να αντιμετωπίζονται τα εκάστοτε προβλήματα.



Στην επιτροπή αυτή θα συμμετέχουν στο μέλλον και δήμοι απ’ όπου θα διέρχονται γραμμές του μετρό. “Με την επιτροπή θα αντιμετωπίζουμε κάθε πρόβλημα που θα προκύπτει κατά τη διάρκεια της κατασκευής του μετρό. Για παράδειγμα, η ταλαιπωρία των καταστηματαρχών εκεί όπου κατασκευάζονται οι σταθμοί του μετρό είναι μεγάλη. Γνωρίζουμε τις απώλειες του τζίρου και των δραστηριοτήτων τους από τα προηγούμενα χρόνια λόγω των καθυστερήσεων που υπάρχουν στα σημεία αυτά και κυρίως λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών”, τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, υπογραμμίζοντας: “Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, γιατί πλέον ο δήμος Θεσσαλονίκης θα είναι βασικός μας εταίρος, μαζί βέβαια με τους περιφερειακούς δήμους, σε αυτήν τη μεγάλη προσπάθεια για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους Θεσσαλονικείς”.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στην επέκταση του μετρό προς Τούμπα και Χαριλάου, η οποία, όπως είπε, έχει αποφασιστεί πολιτικά. “Ήδη έχει σχεδιαστεί η χάραξη από την πλευρά της Αττικό Μετρό ΑΕ. Η γραμμή αυτή όμως δεν είναι ώριμη, χρειάζεται δουλειά, προετοιμασία και διασφάλιση χρηματοδότησης”, είπε ο κ. Μαγκριώτης.


Στη χθεσινή σύσκεψη συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας υποδομών Γιάννης Οικονομίδης, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας, ο διευθυντής της Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο αναπληρωτής του Ιωάννης Καρακίτσιος και ο γενικός επιβλέπων του έργου Κωνσταντίνος Κολομόνδος. Τη νέα δημοτική αρχή εκπροσώπησαν οι δημοτικοί σύμβουλοι και μηχανικοί Ανδρέας Κουράκης και Κωνσταντίνος Ζέρβας.


Ο κ. Τσίτουρας ζήτησε από τους κ. Κουράκη και Ζέρβα τη συνεργασία του δήμου, προκειμένου στην παρούσα φάση να δοθούν λύσεις στα εξής ζητήματα: εξασφάλιση πρόσβασης στο σταθμό Σιντριβανίου στην πλευρά της βόρειας εισόδου της ΔΕΘ, μεταφορά του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων του δήμου από την περιοχή όπου θα δημιουργηθεί το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, διάνοιξη της οδού Μ. Ψελλού ενόψει της δημιουργίας του σταθμού “Νέα Ελβετία”. Ο κ. Κουράκης διαβεβαίωσε για τη συνεργασία του δήμου με τη Μετρό Θεσσαλονίκης και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα, με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και άλλες παρεμβάσεις, για την καλύτερη λειτουργία της πόλης στις περιοχές που εκτελούνται έργα του μετρό.


O πρόεδρος της Αττικό Μετρό ζήτησε επίσης τη θετική παρέμβαση του δήμου, προκειμένου να διευθετηθεί η γνωστή εμπλοκή με το Παπάφειο Ίδρυμα. Σημειώνεται ότι χθες αναβλήθηκε η εκδίκαση της προσφυγής του Παπαφείου στο ΣτΕ, με την οποία ζητούνταν η ακύρωση των απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του σταθμού μετρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.