Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

"Ρυθμοί χελώνας στο Μετρό"

Μακεδονία, 15/01/2011


Ζήτημα αποζημίωσης των επιχειρηματιών που πλήττονται οικονομικά από τις εργασίες κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης έθεσε η Νέα Δημοκρατία ασκώντας παράλληλα σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου...



Του Βαγγέλη Πλάκα

Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Βαρτζόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, αφού επισήμανε πως υπάρχει παράταση της ταλαιπωρίας στην αγορά και καταστρέφονται επιχειρήσεις, ζήτησε από την κυβέρνηση να δεσμευθεί με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα πότε θα κλείσουν τα εργοτάξια, που δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία της πόλης. “Αν δεν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, θα πρέπει να διερευνηθεί αν ευθύνεται ο ανάδοχος ή οι υπηρεσίες του δημοσίου. Αν οι ευθύνες είναι του αναδόχου, θα πρέπει να καταβάλει ρήτρες υπέρ του δημοσίου και αυτές να διοχετευτούν στους πολίτες. Αν οι ευθύνες ανήκουν στο δημόσιο, τότε αυτό θα πρέπει να αποζημιώσει τους επαγγελματίες που καταστρέφονται”, τόνισε.
Ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ, βουλευτής Σάββας Αναστασιάδης, σημείωσε ότι η κυβέρνηση αναζητεί άλλοθι για τις καθυστερήσεις στο έργο. “Οκτώ μήνες το έργο ήταν στάσιμο, τώρα προχωρά με ρυθμούς χελώνας”, είπε και εξαπέλυσε επίθεση στον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη: “Λειτουργεί με επιπολαιότητα, διότι παρεμβαίνει και δηλώνει ως δεδομένη την κατάργηση ενός μηχανοστασίου, κάτι που δεν εγκρίθηκε όμως από την Ε.Ε.”. Πρόσθεσε πως το κόμμα του δεν θα δεχθεί μεταφορά ευθυνών.
Ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Παπανικολάου τόνισε πως πρέπει να δημιουργηθεί παράρτημα του ΚΑΣ στη Θεσσαλονίκη και οι αποφάσεις της διοίκησης της “Αττικό Μετρό” να λαμβάνονται τοπικά και όχι στην Αθήνα. “Πρόσφατα ανακοινώθηκαν αλλαγές στο ανατολικό άκρο του μετρό, δίχως να έχουν δοθεί εγκρίσεις από την Ε.Ε. Αυτό μας βάζει σε υποψίες ότι το υπουργείο Υποδομών προσπαθεί να κερδίσει χρόνο, προκειμένου να δικαιολογήσει καθυστερήσεις στο έργο”.
Ο αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων Στράτος Σιμόπουλος επισήμανε πως “το μετρό δεν θα είναι έτοιμο ούτε το 2018” και εξέφρασε ανησυχία πως η κυβέρνηση παραπέμπει στις καλένδες το έργο της εξωτερικής περιφερειακής. Σημείωσε ακόμη πως του master plan πρέπει να προηγηθεί το επικαιροποιημένο ρυθμιστικό σχέδιο.

Αιχμηρή απάντηση Μαγκριώτη
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης απαντώντας άφησε αιχμές πως τα στελέχη της ΝΔ δεν είναι καλά ενημερωμένα. Σημείωσε πως “προβλήματα στην κατασκευή του μετρό υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια και αρκετά έχουν ξεπεραστεί. Υπάρχουν προβλήματα ακόμα για λύση και ένα εξ αυτών είναι η προσφυγή της διοίκησης του Παπαφείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας το 2008, για την οποία ακόμη δεν είπαν κουβέντα. Έχουμε κερδίσει μέρος του χαμένου χρόνου, θαύματα όμως δεν μπορούμε να κάνουμε”. Επανέλαβε πως “η πρώτη γραμμή μπορεί να τελειώσει στο τέλος του 2014, αρχές 2015, και η ολοκλήρωση της επέκτασης μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς στο τέλος του 2015”. Σημείωσε τέλος πως το 2006, όταν δημοπρατήθηκε το έργο, η Νέα Δημοκρατία, κυβέρνηση τότε, δήλωνε πως θα ολοκληρωθεί το 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.