Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Εδώ ο κόσμος καίγεται, κι ο Μαγκριώτης χαίρεται που ο μετροπόντικας έφθασε στον «Ευκλείδη»

typosthes, 11/03/2011

Μπορεί η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, οι εργαζόμενοι καθώς και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Μαγκριώτης, να υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό χθες το πρωί το μετροπόντικα, στον πρώτο κατασκευασμένο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης -στον "Ευκλείδη", (συμβολή των οδών Κωνσταντινουπόλεως και Kατσιμίδη), όμως η ΕΕ, οι τοπικοί άρχοντες και ο κόσμος, δεν συμμερίζονται τη χαρά τους...
Ο κ. Μαγκριώτης μάλιστα, δεδομένου ότι η ολοκλήρωση του μετρό έχει ξεφύγει από τους αρχικούς υπολογισμούς, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Σήμερα είναι μια πολύ καλή μέρα για την πόλη και μας γεμίζει χαρά. Η άφιξη του μετροπόντικα στον πρώτο κατασκευασμένο και ολοκληρωμένο σταθμό δείχνει, πως το μετρό έχει πάρει τον καλό δρόμο, ξεπερνά καθημερινά τα προβλήματα και θα ολοκληρωθεί στους χρόνους που έχουμε προαναγγείλει. Εκτιμούμε, πως στο τέλος του 2014, αρχές του 2015 η πρώτη γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί».
Ο υφυπουργός Υποδομών γνωστοποίησε, παράλληλα, ότι μέσα στους δέκα τελευταίους μήνες έχει ολοκληρωθεί το 45% των αρχαιολογικών ανασκαφών, ενώ μόλις το 28% είχε ολοκληρωθεί μέσα στα τέσσερα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, τόνισε ότι μέσα στο 2011 θα υπάρξει ανάδοχος για την επέκταση μέχρι την Μίκρα και το 2013 θα υπάρξει δημοπράτηση για τη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ εκτίμησε ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι γραμμές.
Όπως σημείωσε, οι πόροι για τη βασική γραμμή είναι εξασφαλισμένοι και γνωστοποίησε ότι είχε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, κατά την οποία συμφωνήθηκε να συμπεριληφθεί το μετρό στο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της επόμενης τριετίας και το ποσό της εθνικής συμμετοχής φτάνει τα 550 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, ο κ. Μαγκριώτης κάλεσε τους φορείς της πόλης ιδιαίτερα τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Άνθιμο, να βοηθήσουν στην ολοκλήρωση του μετρό. Αναφερόμενος στην εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί με το σταθμό στο Παπάφειο ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Είμαι βέβαιος ότι ο Μητροπολίτης και το δ.σ. του Ιδρύματος θα συνεργαστούν για να βρεθεί λύση. Δε θέλω να το φανταστώ, ότι δεν θα κατασκευαστεί ο σταθμός στο Παπάφειο, αφού δεν υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος. Ελπίζω ότι όλα θα λυθούν γιατί ξέρω ότι όλοι θέλουν το μετρό στην πόλη και ειδικά το σταθμό σε αυτή την τόσο σημαντική περιοχή, την ευρύτερη περιοχή του Παπαφείου, της Κάτω Τούμπας, της Τριανδρίας, που μένουν εργαζόμενοι, επαγγελματίες, φοιτητές, μαθητές και έχουν τόση ανάγκη το σταθμό του μετρό».
Αναφερόμενος στις απολύσεις των εργαζομένων από την κοινοπραξία τόνισε ότι πάνω από 850 άτομα απασχολούνται σήμερα στα εργοτάξια του μετρό και εξέφρασε τη βεβαιότητα του ότι με την επέκταση στην Καλαμαριά και την ανάπτυξη των άλλων κατασκευαστικών μετώπων θα διπλασιαστούν οι θέσεις εργασίας.

Τροποποιήσεις γραμμής μετρό χωρίς να ενημερωθεί η ΕΕ
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την τροποποίηση της γραμμής του μετρό, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε: «Η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει την ευθύνη. Θα κάνει ό,τι πρέπει για να δώσει τις καταλληλότερες λύσεις, στο πλαίσιο της σύμβασης, των νόμων και των ευρωπαϊκών οδηγιών». Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρ. Τσίτουρας, δήλωσε ότι παραμένουν θετικοί στο ενδεχόμενο τροποποίησης της πρώτης γραμμής, ενώ αναμένει το πράσινο φως από την πολιτεία και την ΕΕ για να προχωρήσει η κατασκευή. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών εξετάζει τροποποιήσεις στους σταθμούς μετρό στη Νέα Ελβετία και στον Άγιο Ελευθέριο (Βούλγαρη), καθώς και ενσωμάτωση της επέκτασης της Καλαμαριάς στη βασική γραμμή του έργου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου με την αλλαγή του σχεδιασμού και την κατασκευή ενός μόνο αμαξοστασίου είναι δυνατόν να εξοικονομηθούν περίπου 250 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, βάσει του νέου σχεδίου, ο σταθμός του Αγίου Ελευθερίου καταργείται και οι κάτοικοι της περιοχής θα εξυπηρετούνται από τον κοντινό σταθμό της Νομαρχίας(επέκταση Καλαμαριάς). Επίσης, η καταρχάς ακύρωση του σταθμού της Νέας Ελβετίας (Αλλατίνη) δεν θεωρείται πρόβλημα, καθώς, όπως τονίζεται, πρόκειται για αραιοκατοικημένη περιοχή. Να σημειωθεί, βέβαια, ότι ο παραπάνω σταθμός θα ενσωματωθεί στην επέκταση προς Τούμπα - Χαριλάου, που θα ολοκληρωθεί, μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής.
Παράλληλα, ο κ. Τσίτουρας γνωστοποίησε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του σταθμού στην περιοχή της Ανάληψης.
Πάντως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έλαβε καμία επίσημη ενημέρωση από την Ελλάδα σχετικά με τυχόν αλλαγές στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τον αρμόδιο Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε, Johannes Hahn, μετά από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Θόδωρος Σκυλακάκης. Όπως αναφέρει στην απάντησή του ο κ. Επίτροπος: «Η Επιτροπή θα αρχίσει διαπραγματεύσεις με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές σχετικά με πιθανές αλλαγές του φυσικού περιεχομένου και της μεθοδολογίας του έργου, μόλις ληφθεί επίσημη αίτηση για το μέρος που πρέπει να συγχρηματοδοτηθεί κατά την περίοδο 2007-2013». Στην ίδια απάντηση δίδονται αναλυτικές λεπτομέρειες για τα οικονομικά στοιχεία του έργου, ενώ όπως τονίζεται, μόλις ληφθεί η επίσημη αίτηση σχετικά με τις αλλαγές του έργου, θα είναι δυνατόν να επαληθευτεί επίσημα, εάν έχουν τεθεί σε επίσημη δημόσια διαβούλευση οι αλλαγές αυτές, όπως προβλέπεται από τους όρους της ισχύουσας Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η ερώτηση του κ. Σκυλακάκη είχε υποβληθεί στις 20 Ιανουαρίου, λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, για αλλαγές στην έκταση του φυσικού αντικειμένου της εν εξελίξει εργολαβίας του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Απολύθηκαν 50 άτομα από την κοινοπραξία
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο εργοτάξιο του μετρό στον Ευκλείδη πραγματοποίησαν εργαζόμενοι της κοινοπραξίας, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις απολύσεις προσωπικού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου οικοδόμων, Βασίλη Ρέβα, το τελευταίο διάστημα απολύθηκαν ακόμη τέσσερα άτομα, ενώ συνολικά μέχρι τα Χριστούγεννα είχαν απολυθεί άλλοι 46 εργαζόμενοι. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι δεν έγινε καμία μετάταξη προσωπικού όπως τους είχε υποσχεθεί η κοινοπραξία, ενώ εξέφρασε τις αμφιβολίες του για τις εξαγγελίες του υφυπουργού και του προέδρου της Αττικό μετρό ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο σταθμό της Ανάληψης.

Τζιτζικώστας: «Φτάνουν τα παιχνίδια και οι πειραματισμοί»
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας σε γραπτή του δήλωση, για την πορεία των έργων του μετρό, τόνισε πως οι ενστάσεις που κατέθεσε στην τελευταία σύσκεψη για την πορεία των εργασιών του μετρό, σχετικά με την τήρηση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής του έργου και τα νομικά προβλήματα που θα προκαλούνταν από τυχόν τροποποιήσεις στη χάραξη της γραμμής, επιβεβαιώθηκαν πολύ σύντομα και με τον πιο επίσημο τρόπο. «Είναι αδιανόητο να παιδευόμαστε τόσα χρόνια για να ολοκληρώσουμε τη βασική γραμμή των 9,6 χιλιομέτρων την ώρα που στην Αθήνα η ίδια εταιρεία έχει φτάσει το μετρό σε όλες σχεδόν τις γειτονιές», σημείωσε. «Καλώ την Κυβέρνηση, έστω και την ύστατη ώρα να ασχοληθεί σοβαρά με το έργο και να μας πει όλη την αλήθεια για το πότε και το πώς πρόκειται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Φτάνουν τα παιχνίδια και οι πειραματισμοί που μόνο ζημιά προκαλούν στην πόλη μας», καταλήγει.
Της ΜΑΡΚΕΛΛΑΣ ΑΛΕΞΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.