Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

Άρθρο Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Εφημερίδα "Σήμερα στη Θεσσαλονίκη" για το Μετρό Θεσσαλονίκης

magriotis, 02/10/2011

Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης είναι η σημαντικότερη αναπτυξιακή υποδομή της πόλης Αποτελεί έναν από τους αναπτυξιακούς πυλώνες του master plan για τις υποδομές και τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (2010-2020) και της ευρύτερης περιοχής, που εκπόνησε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με επιστήμονες και εκπροσώπους τοπικών φορέων...

Η ολοκλήρωσή του, θα συνεισφέρει ουσιαστικά στην επίλυση των περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης. Η πόλη θα γίνει βιώσιμη και λειτουργική για του κατοίκους της και ακόμα πιο ελκυστική στους επισκέπτες και τους επενδυτές. Μια πόλη που θα μπει στο χάρτη των αναπτυγμένων πόλεων του κόσμου.
Η κατασκευή της βασικής γραμμής ήταν σε μεγάλο βαθμό παγιδευμένη, λόγω των προβλημάτων της σύμβασης, η οποία δημοπρατήθηκε με πολύ προχειρότητα. Σημειώνω ότι τον Οκτώβρη του 2009, όταν αναλάβαμε κυβέρνηση, ήταν ήδη κατά δυόμιση χρόνια εκτός του αρχικού χρονοδιαγράμματος. Ενδεικτικά αναφέρω ότι από τον Απρίλιο του 2006 έως τον Οκτώβριο του 2009 (42 μήνες) το ποσοστό των απορροφήσεων ήταν 13,1%, ενώ για το διάστημα Οκτώβριος 2009 - Αύγουστος 2011  (23 μήνες) το ποσοστό αυτό έφτασε το 12%.
Λύσαμε πολλά από τα προβλήματα με αποτέλεσμα η πρόοδος του έργου να έχει βελτιωθεί σημαντικά. Υπάρχουν ακόμη προβλήματα που τα αντιμετωπίζουμε καθημερινά.
Επιταχύνθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες με νέα τεχνικά μέσα, πρόσθετες βάρδιες και στενή και αποτελεσματική συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Έτσι, αντί για το τέλος του 2013, που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός, θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2012.
Διασφαλίστηκε απόλυτα η χρηματοδότηση του έργου και το δημόσιο είναι απολύτως συνεπές στη ροή της χρηματοδότησης.
Με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας με όλους τους φορείς της Πόλης, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια κτλ. δίνονται άμεσα λύσεις σε όποια προβλήματα προκύπτουν κατά την εκτέλεση των έργων, όπως αυτό των επαγγελματιών που γειτνιάζουν με τους υπό κατασκευή σταθμούς.
Η βασική γραμμή των 9,6χλμ. στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί το 2015. Ο προϋπολογισμός της είναι 1,13 δισ. Ευρώ.
Τα επόμενα χρόνια, θέλουμε να αναπτύξουμε το πλήρες δίκτυο γραμμών 33χλμ. και 33 σταθμών Μετρό, που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
Όσον αφορά στην επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμάρια μέχρι την Μίκρα. Κατατέθηκε ο φάκελος ένταξης και χρηματοδότησης του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη», ύψους 425εκ. ευρώ. Εάν δεν υπάρξουν νομικές εμπλοκές, θα δημοπρατηθεί σύντομα και εντός του Καλοκαιριού του 2012 θα αρχίσει η κατασκευή του.
Σε ότι αφορά την πρώτη επέκταση προς τα δυτικά - δηλαδή την γραμμή των 6,5χλμ., από την Πλατεία Δημοκρατίας, κατά μήκος της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα Νοσοκομεία  -έχει ολοκληρωθεί η Α΄ φάση των μελετών και για το τέλος του 2011 προβλέπεται η δημοπράτηση των οριστικών μελετών. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 650εκ. ευρώ. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί μέσα στο 2013.
Για τη δεύτερη Επέκταση προς τα Δυτικά (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Εύοσμος), η Αττικό Μετρό ΑΕ μέσα από διαβούλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ολοκληρώνει την χάραξη μιας γραμμής, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, προς Ξηροκρήνη, Μενεμένη, Αμπελόκηπους, Ελ. Κορδελιό και Εύοσμο. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 440εκ. ευρώ.
Επέκταση Αεροδρομίου (Μίκρα - Αεροδρόμιο). Ο προϋπολογισμός εκτιμάται στα 300εκ. ευρώ. Από τη σχετική οικονομοτεχνική αξιολόγηση θα επιλεγεί το μέσο σταθερής τροχιάς (Monorail ή Τραμ).
Γραμμή Πανεπιστήμιο - Νέα Ελβετία μέσω Τούμπας και Χαριλάου. Σε εξέλιξη βρίσκεται ο σχεδιασμός της προκαταρκτικής χάραξης. Ο προϋπολογισμός εκτιμάται στα 400εκ. ευρώ.
Το Μετρό μας ενώνει όλους, είναι ένα έργο που το χρειάζεται η πόλη και η εξεύρεση λύσεων χρειάζεται τη συνεισφορά όλων μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.