Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: σε λίγες μέρες η ανάδειξη αναδόχου για την επέκταση προς Καλαμαριά

ypodomes.com, 6/11/2012
Αν ακολουθήσει το καλό σενάριο τότε θα έχουμε την ανάδειξη του αναδόχου τον Δεκέμβριο
Στην τελική ευθεία μπαίνουμε πλέον για την ανάδειξη αναδόχου για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ypodomes.com ολοκληρώθηκε η τεχνική αξιολόγηση των φακέλων των εταιρειών που συμμετέχουν στην τελική φάση της δημοπράτησης...
Είχε προηγηθεί ο έλεγχος των νομιμοποιητικών εγγράφων όπου πέρασαν επιτυχώς όλοι οι διαγωνιζόμενοι. Τις επόμενες μέρες θα ενημερωθούν όλες οι εταιρείες για το αποτέλεσμα της τεχνικής αξιολόγησης. Από κει και έπειτα αν δεν έχουμε ενστάσεις κατά του αποτελέσματος τα 4 σχήματα θα λάβουν πρόσκληση για να ανοιχτούν οι οικονομικές προσφορές και η χαμηλότερη τιμή θα μας δώσει και τον οριστικό ανάδοχο για το μεγάλο έργο που έρχεται.

Αυτό που απεύχονται τόσο στο Αττικό Μετρό όσο και στο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι να μην υπάρξουν ενστάσεις και κυρίως προσφυγές στα δικαστήρια, κάτι που θα έφερνε μεγάλες καθυστερήσεις και θα τίναζε το χρονοδιάγραμμα στον αέρα.

Αν ακολουθήσει το καλό σενάριο τότε θα έχουμε την ανάδειξη του αναδόχου τον Δεκέμβριο, θα σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως θα έχουμε την παρουσίαση από τη Βουλή και την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό με τις καλύτερες προϋποθέσεις θα μας πάει μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο.

Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, είναι συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, και αποτελεί την πρώτη επέκταση της υπό κατασκευή βασικής γραμμής. Η κατασκευαστική περίοδος σύμφωνα με την σύμβαση θα είναι 60 μήνες.

Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό «ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούςΣόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο. Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», «ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ», «ΑΡΕΤΣΟΥ», «ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ» και «ΜΙΚΡΑ».


Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα» και έναν επίσταθμο. Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα».

Στο μεγάλο αυτό έργο αναμένεται κατά τη διάρκεια της κατασκευής του να απασχοληθούν περισσότερα από 1.600 άτομα ενώ οι μέχρι τώρα ενδείξεις δείχνουν ότι δεν θα έχουμε αρχαιολογικά ευρήματα στο βαθμό που έχει συμβεί στην κατασκευή της βασικής γραμμής.

Με την εκκίνηση των εργασιών το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνει ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα και η ολοκλήρωση του το 2018 θα μετατρέψει την μετακίνηση από την Καλαμαριά στο κέντρο της πόλης σε υπόθεση μερικών λεπτών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.