902.gr,27/02/2013
Σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες προχωρούν από αύριο, Πέμπτη, οι εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην απόφαση της «Αττικό Μετρό» και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου να προχωρήσουν στην απόλυση περίπου 450 εργαζομένων με πρόσχημα την έλλειψη αντικειμένου εργασιών, διότι σταματούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές...Στις 9 το πρωί θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στο σταθμό της Βενιζέλου και στη συνέχεια πορεία προς τα γραφεία της «Αττικό Μετρό» και του ΓΓ του υπουργείου Υποδομών.
Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε σήμερα το σωματείο εργαζομένων του Μετρό, κατήγγειλε ότι επιδιώκεται το βίαιο σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ενώ ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο σταθμό της Βενιζέλου, και μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα στο Συντριβάνι, το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, στο Νότιο τμήμα της Αγίας Σοφίας κλπ.
Όπως αναφέρθηκε, στόχος είναι να απολύσουν τους εργαζόμενους και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην επαναπρόσληψη ορισμένων, με τον εξευτελιστικό μισθό της εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Μάλιστα, ο φάκελος για τις ομαδικές απολύσεις έχει ήδη κατατεθεί προς έγκριση στο υπουργείο Εργασίας.
Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι του Σωματείου, άνοιξαν το δρόμο για εργασιακές ανατροπές και συνέχιση της αντεργατικής επίθεσης, όταν δήλωσαν ότι μπορούν να αποδεχθούν τρίμηνη διαθεσιμότητα, αρκεί να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας με έγγραφη δέσμευση επαναπρόσληψης του προσωπικού. Σε ό,τι αφορά τους μισθούς είπαν ότι ζητούν πλαίσιο συμφωνίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας με βάση τη ΣΣΕ που ισχύει σήμερα. Επίσης ζητούν να μπουν δεύτερες και τρίτες βάρδιες εργασίας, κάλυψη των κενών που θα προκύψουν από προσωπικό του αρχαιολογικού τμήματος, αύξηση και κατοχύρωση κονδυλίων για την ολοκλήρωση των ανασκαφών.
Εξάλλου, οι εκπρόσωποι του Σωματείου, προειδοποίησαν ότι η βασική γραμμή του Μετρό δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το 2020 καθώς το έργο προχωρά με δραματικά αργούς ρυθμούς, στο σύνολό του. Ενδεικτικά ανέφεραν πως στη φάση που βρίσκεται το έργο θα έπρεπε να απασχολούνται τουλάχιστον 3000 εργαζόμενοι και απασχολούνται μόλις περίπου 800 με τους 450 ένα βήμα πριν την απόλυση. Επίσης σημείωσαν πως τα χρήματα που έχουν απομείνει για αρχαιολογικές εργασίες είναι περίπου 10 εκ. ευρώ σε σύνολο δαπάνης περίπου 90 εκ. Με αυτά τα χρήματα δεν μπορούν να συνεχιστούν οι αρχαιολογικές εργασίες πέρα από το καλοκαίρι. Αν δεν δοθούν επιπλέον κονδύλια, σημαίνει ότι θα καταστρέψουν τις αρχαιότητες για να συνεχίσουν την κατασκευή του έργου.
Σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες προχωρούν από αύριο, Πέμπτη, οι εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην απόφαση της «Αττικό Μετρό» και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου να προχωρήσουν στην απόλυση περίπου 450 εργαζομένων με πρόσχημα την έλλειψη αντικειμένου εργασιών, διότι σταματούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές...Στις 9 το πρωί θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στο σταθμό της Βενιζέλου και στη συνέχεια πορεία προς τα γραφεία της «Αττικό Μετρό» και του ΓΓ του υπουργείου Υποδομών.
Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε σήμερα το σωματείο εργαζομένων του Μετρό, κατήγγειλε ότι επιδιώκεται το βίαιο σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ενώ ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο σταθμό της Βενιζέλου, και μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα στο Συντριβάνι, το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, στο Νότιο τμήμα της Αγίας Σοφίας κλπ.
Όπως αναφέρθηκε, στόχος είναι να απολύσουν τους εργαζόμενους και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην επαναπρόσληψη ορισμένων, με τον εξευτελιστικό μισθό της εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Μάλιστα, ο φάκελος για τις ομαδικές απολύσεις έχει ήδη κατατεθεί προς έγκριση στο υπουργείο Εργασίας.
Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι του Σωματείου, άνοιξαν το δρόμο για εργασιακές ανατροπές και συνέχιση της αντεργατικής επίθεσης, όταν δήλωσαν ότι μπορούν να αποδεχθούν τρίμηνη διαθεσιμότητα, αρκεί να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας με έγγραφη δέσμευση επαναπρόσληψης του προσωπικού. Σε ό,τι αφορά τους μισθούς είπαν ότι ζητούν πλαίσιο συμφωνίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας με βάση τη ΣΣΕ που ισχύει σήμερα. Επίσης ζητούν να μπουν δεύτερες και τρίτες βάρδιες εργασίας, κάλυψη των κενών που θα προκύψουν από προσωπικό του αρχαιολογικού τμήματος, αύξηση και κατοχύρωση κονδυλίων για την ολοκλήρωση των ανασκαφών.
Εξάλλου, οι εκπρόσωποι του Σωματείου, προειδοποίησαν ότι η βασική γραμμή του Μετρό δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το 2020 καθώς το έργο προχωρά με δραματικά αργούς ρυθμούς, στο σύνολό του. Ενδεικτικά ανέφεραν πως στη φάση που βρίσκεται το έργο θα έπρεπε να απασχολούνται τουλάχιστον 3000 εργαζόμενοι και απασχολούνται μόλις περίπου 800 με τους 450 ένα βήμα πριν την απόλυση. Επίσης σημείωσαν πως τα χρήματα που έχουν απομείνει για αρχαιολογικές εργασίες είναι περίπου 10 εκ. ευρώ σε σύνολο δαπάνης περίπου 90 εκ. Με αυτά τα χρήματα δεν μπορούν να συνεχιστούν οι αρχαιολογικές εργασίες πέρα από το καλοκαίρι. Αν δεν δοθούν επιπλέον κονδύλια, σημαίνει ότι θα καταστρέψουν τις αρχαιότητες για να συνεχίσουν την κατασκευή του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.